Gas wordt niet geregistreerd (er is wel verbruik) en storingsmelding | Eneco Community
beantwoord

Gas wordt niet geregistreerd (er is wel verbruik) en storingsmelding

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

124 Reacties

Badge +5
Brandje wrote:

Dat wordt dus niks meer!
Jammer weer een minpuntjes er bij voor Stedin...............:@

Het is een soap en het blijft prutswerk ondanks alle excuses en goede voornemens.
Badge +5
01-sept Vervolg Stedin Soap.

Terwijl ik een bericht aan het opstellen was voor Klachtenkompas werd ik gebeld door Stedin:
1. Mijn contactpersoon is vrijdag ziek naar huis gegaan, het ging niet (was nog wel te horen) en haar email bericht is blijven hangen bij Stedin.
2. De administratie van de meters was zoek, bedrijfsbureau kon niet verder zonder die gegevens en wisten dus niet waar het over gaat. Er moet een schouw tere plaatse gedaan worden door Stedin.
3. Computer bestand is gevonden, geen schouw meer nodig en er wordt nu (16:16) alles op alles gezet om morgen 2 september de meters gekoppeld te hebben en de juiste tellers actief. Ik word daarover terug gebeld ter verificatie.
Wordt vervolgd. 😉
Hoi Theo,

Ik hoop voor je dat het lukt.
Als deze inspanning bij ieder probleemgevallen zo geleverd miet worden dan denk ik dat Stedin dit nooit aan kan.
Dus hoe zal dit in de toekomst lopen?

Of zou het toch exemplarisch zijn en jij in dit geval pech had....

Of zou het met de verschillende merken te maken hebben, die elkaar niet pruimen.
Badge +5
Brandje wrote:

Hoi Theo,

Als deze inspanning bij ieder probleemgevallen zo geleverd miet worden dan denk ik dat Stedin dit nooit aan kan.

Of zou het met de verschillende merken te maken hebben, die elkaar niet pruimen.

Dit heb ik ervaren:
Gebrekkige eindcontrole van slimme meters (software, instelling), gebrekkige logistieke communicatie intern bij Stedin, weinig kennis van product en processen bij Stedin klantenservice, klant/consument staat niet centraal. (Wordt keer op keer met sprookjes opgezadeld zonder dat de Stedin-informant dat beseft).
Gevolg is een verloren wedstrijd voor Netbeheer Stedin en kost uiteindelijk werkgelegenheid.
Yobotje wrote:

Brandje wrote:

Hoi Theo,

Dit heb ik ervaren:
Gebrekkige eindcontrole van slimme meters (software, instelling), gebrekkige logistieke communicatie intern bij Stedin, weinig kennis van product en processen bij Stedin klantenservice, klant/consument staat niet centraal. (Wordt keer op keer met sprookjes opgezadeld zonder dat de Stedin-informant dat beseft).
Gevolg is een verloren wedstrijd voor Netbeheer Stedin en kost uiteindelijk werkgelegenheid.

Ja Theo treurig!
Als je nog eens contact hebt met Stedin vraag dan ook eens of de problematiek ook schuilt in de koppeling van de vele tientallen verschillende merken met vele verschillende soorten software?

Morgen suc6 he!!!
Badge +5
Brandje wrote:

Yobotje wrote:

Brandje wrote:

Hoi Theo,

Dit heb ik ervaren:

Ja Theo treurig!
Als je nog eens contact hebt met Stedin vraag dan ook eens of de problematiek ook schuilt in de koppeling van de vele tientallen verschillende merken met vele verschillende soorten software?

Morgen suc6 he!!!

Bedankt Ton, als de gelegenheid zich voordoet zal ik navraag doen omtrent de verschillende merken.
Badge +5
Yobotje wrote:

3. Computer bestand is gevonden, geen schouw meer nodig en er wordt nu (16:16) alles op alles gezet om morgen 2 september de meters gekoppeld te hebben en de juiste tellers actief. Ik word daarover terug gebeld ter verificatie.
Wordt vervolgd. ;)

2-sept: de meters zijn niet gekoppeld en de juiste tellers niet actief. Ook het toegezegde telefoontje is niet gedaan. Met veel nadruk was afgesproken om ook te bellen als het niet lukt de case in werking te krijgen. Niets is frustrerender als je niet weet waar je aan toe bent.

Ik hoop nog een keer in de gelegenheid te worden gesteld om mijn bevindingen omtrent Stedin bekend te maken, dan blijft er werkelijk geen spaan van over. Afspraak is geen afspraak. 😠 😠 😠
Yobotje wrote:

Yobotje wrote:

Wordt vervolgd. ;)

2-sept: de meters zijn niet gekoppeld en de juiste tellers niet actief. Ook het toegezegde telefoontje is niet gedaan. Met veel nadruk was afgesproken om ook te bellen als het niet lukt de case in werking te krijgen. Niets is frustrerender als je niet weet waar je aan toe bent.

Ik hoop nog een keer in de gelegenheid te worden gesteld om mijn bevindingen omtrent Stedin bekend te maken, dan blijft er werkelijk geen spaan van over. Afspraak is geen afspraak. 😠 😠 :@

Hoi Theo,

Wat een trieste zaak zeg en zo kabbelt de soap verder............
En jij (en vele andere in hetzelfde schuitje) zitten er maar mooi mee.
Wanner verschijnt er nu eens licht aan het eind van de Stedin tunnel.
Badge +5
3-september Vervolg Stedin Soap.

De meters zijn gekoppeld, Toon registreert goed, de Toon telwerken zijn automatisch gecorrigeerd met de juiste meterstanden.
Al met al heb ik ervan geleerd bij Stedin geen speelruimte te laten en afspraken te maken met één kontakt persoon.
Als het nodig is wil ik die naam per pm doorgeven. Het heeft tot resultaat geleid ondanks dat ik dagelijks achter de terug-bel-afspraken via de mail aan moest gaan. Terugbellen op afspraak is voor Stedin vrijblijvend dus je moet er bovenop blijven zitten.

Bedankt voor jullie support forumleden, dat gaf me wel moed. :$

Wordt niet meer door mij vervolgd!
Hoi Theo,

Gefeliciteerd met je vasthoudendheid en een nu goedwerkende Toon!

Je mag de belkosten wel bij Stedin declareren.
Badge +5
Brandje wrote:

Hoi Theo,

Gefeliciteerd met je vasthoudendheid en een nu goedwerkende Toon!

Je mag de belkosten wel bij Stedin declareren.

Ik probeer de zaken die ik op papier heb vast te houden zonder enige vorm van discussie.
Al met al is de doorlooptijd een kleine 3 weken gebleven gelukkig.
Inderdaad ik had verwacht dat deze soap nog veel langer zou duren.
Zeker toen het eind vorige week weer fout ging.
Gelukkig voor jou is het nu over.
Badge +5
Hoi Ton, ik ben er wel bang voor geweest maar ben voortdurend in de weer geweest met twee personen waarvan een bij Klachtenkompas het wel vaker voor de kiezen krijgt.
Tijdens mijn beroep heb ik geleerd hoe leveranciers achter hun broek te zitten en coulance bespreekbaar te maken.
Achteraf mag ik niet klagen over het resultaat, het is altijd maar afwachten en de juiste Toon zetten Ton.
Jij bedankt voor je support! 😉
Ik ben vandaag weer gebeld door stedin webcare en geüpdatet over een oplossing. Ze hebben het eerst geprobeerd om het software matig op te lossen maar dat is niet gelukt. Stedin gaan nu nieuwe slimme meters plaatsen en deze van te voren koppelen, zodat bij plaatsing deze gelijk werken. Ik ben benieuwd.:8
Theo, nog even je status veranderen van "nog niet gekoppeld" naar "gekoppeld" 😃
Badge +5
Robbert wrote:

Theo, nog even je status veranderen van "nog niet gekoppeld" naar "gekoppeld" :D

Inderdaad bedankt voor de tip Robbert.
Yobotje wrote:

Hoi Ton, ik ben er wel bang voor geweest maar ben voortdurend in de weer geweest met twee personen waarvan een bij Klachtenkompas het wel vaker voor de kiezen krijgt.
Tijdens mijn beroep heb ik geleerd hoe leveranciers achter hun broek te zitten en coulance bespreekbaar te maken.
Achteraf mag ik niet klagen over het resultaat, het is altijd maar afwachten en de juiste Toon zetten Ton.
Jij bedankt voor je support! ;)

Graag gedaan uiteraard Theo,

Ik heb helemaal met je mee geleefd; ook omdat ik ook een keer aan de beurt ben en zoveel mogelijk kennis vooraf wil vergaren.
Het is voor jou prima afgelopen; je bent bijna een voorbeeld voor diegene die nu nog in het koppel schuitje zitten. Zeker zolang de netbeheerders problemen hebben met de software en het iedere keer weer proberen het op te lossen door een nieuwe meter te plaatsen.

Afsluitend vond ik het dus erg erg leerzame discussie.
Robbert wrote:

Ik ben vandaag weer gebeld door stedin webcare en geüpdatet over een oplossing. Ze hebben het eerst geprobeerd om het software matig op te lossen maar dat is niet gelukt. Stedin gaan nu nieuwe slimme meters plaatsen en deze van te voren koppelen, zodat bij plaatsing deze gelijk werken. Ik ben benieuwd.:8

Hoi Robbert,

Als de monteur bij je weg gaat dan dient de meter werkend/gekoppeld te zijn. Ik hoop van harte dat het met de nieuwe meter meteen bij jou lukt.
Houdt ons op de hoogte!
Badge +5
Brandje wrote:

Yobotje wrote:

Jij bedankt voor je support! ;)

Graag gedaan uiteraard Theo,

Ik heb helemaal met je mee geleefd; ook omdat ik ook een keer aan de beurt ben en zoveel mogelijk kennis vooraf wil vergaren.
Het is voor jou prima afgelopen; je bent bijna een voorbeeld voor diegene die nu nog in het koppel schuitje zitten. Zeker zolang de netbeheerders problemen hebben met de software en het iedere keer weer proberen het op te lossen door een nieuwe meter te plaatsen.

Afsluitend vond ik het dus erg erg leerzame discussie.

Graag gedaan Ton. Ik hoop dat anderen er wat aan hebben en dat Stedin er ook van leert. Ik krijg nog wel een kans verwacht ik bij een tevredenheids onderzoek.
Badge +5
Vanmorgen de coulance bevestiging nog besproken en bevestigd.
154 kWh laag tarief gedurende de meterstoring (=geen registratie van hoog tarief telwerk) wordt niet opgesplitst dmv een schatting voor hoog tarief. Dit omdat Stedin de oorzaak is van de storing die normaal opgelost kan worden in één dag zoals bij andere netbeheerders. De achterstand agv vakantie en zoek raken van gegevens is aan de organisatie van Stedin te wijten en komen voor diens rekening in de vorm van laag tarrief-verrekening.

Inmiddels ben ik ook benaderd voor een klantevredenheids onderzoek aangaande Stedin's klantenservice.
Een houtsnipperaar is er niets bij, geen spaander heel gelaten. (Grapje!)
In de toelichting heb ik aangegeven genegen te zijn mijn negatieve oordelen telefonisch toe te lichten.
Ik ben zeer benieuwd of ze dat echt willen weten. :?
Reputatie 6
Badge +1
Yobotje wrote:

Ik hoop dat anderen er wat aan hebben en dat Stedin er ook van leert.

Gewaagde uitspraak. Andere zullen er zeker wat aan hebben, masr het 2e gedeelte........Ik zit nu 1,5 jaar op dit forum en het is altijd wat bij Stedin. Over andere netbeheerders hoor je weinig tot niks. Ik ben blij dat ik niet bij deze netbeheerder zit.
Badge +5
jvp wrote:

Yobotje wrote:

Ik hoop dat anderen er wat aan hebben en dat Stedin er ook van leert.

Gewaagde uitspraak. Andere zullen er zeker wat aan hebben, masr het 2e gedeelte........Ik zit nu 1,5 jaar op dit forum en het is altijd wat bij Stedin. Over andere netbeheerders hoor je weinig tot niks. Ik ben blij dat ik niet bij deze netbeheerder zit.

Nooit geschoten is altijd mis JVP.
Yobotje wrote:

Inmiddels ben ik ook benaderd voor een klantevredenheids onderzoek aangaande Stedin's klantenservice.
Een houtsnipperaar is er niets bij, geen spaander heel gelaten. (Grapje!)
In de toelichting heb ik aangegeven genegen te zijn mijn negatieve oordelen telefonisch toe te lichten.
Ik ben zeer benieuwd of ze dat echt willen weten. :?

Hoi Theo,

Mooi zo dus ook van die kant hebben ze nu voer gekregen en hopen we maar dat ze er wat mee gaan doen.
En dat Stedin hier van gaat leren................
Reputatie 4
Badge
Yobotje wrote:

Nooit geschoten is altijd mis JVP.

En ze zijn met iets bezig bij Stedin. Dus wie weet?

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen