Gas wordt niet geregistreerd (er is wel verbruik) en storingsmelding | Eneco Community
beantwoord

Gas wordt niet geregistreerd (er is wel verbruik) en storingsmelding

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

124 Reacties

@Yobotje,
Ik heb afgelopen Donderdag slimme meters gekregen en zit met ongeveer hetzelfde probleem.
Mijn dubbele meter is vervangen en nu wordt in Toon alles volgens het lage tarief opgeteld. Vreemd is wel dat teller I al op 138 kWh staat terwijl deze dus op 0 had moeten staan, aangezien teller II alles optelt.
Ik hoop dat dit alles binnen afzienbare tijd wordt opgelost, want ik krijg nu al spijt van deze 'slimme' meters.
Met de oude domme meters werkte Toon perfect samen. Hou in ieder geval dit forum in de gaten, misschien vind ik hier de oplossing. De gasmeter werkt trouwens wel goed, dat is tenminste iets.. :)

Onze situatie is inderdaad vergelijkbaar maar spijt heb ik niet. Het komt goed, daar vertrouw ik op.
Door de informatie uitwisseling op dit forum krijg ik meer inzicht. Ook mijn gasmeter werkt goed.
Maandag zal ik mijn vervolg weer vermelden.

Dat zal ik in de gaten houden. Ben trouwens erg blij met het forum hier. We zijn nooit te oud om te leren, toch? 🙂
Badge +5
@Henka en @Mat62.

Op de kWh meter zitten 2 indicatoren (Led?) "admin mode" benoemd als STD en AU en signaleren niet.
Hoe was dat in het begin en hoe is dat nu?
Reputatie 7
Badge +6
@Mat62

Kan je de toegang klantenservice aanzetten dan kijken we ernaar voor je.

@Yobotje & Henka

Ik he de afbeeldingen verwijderd uit de quotes in jullie berichten, dan blijft het forum overzichtelijker.

@Yobotje

De meterstanden die je ziet zijn de interne standen van je Toon, deze horen daar inderdaad niet te staan. Bedankt voor de foto's deze heb ik doorgestuurd naar de softwarebeheerders.
@Henka en @Mat62.

Op de kWh meter zitten 2 indicatoren (Led?) "admin mode" benoemd als STD en AU en signaleren niet.

@Yobotje en @ Mat62

Naar ik zelf heb begrepen zit het als volgt:
De slimme electriciteitsmeter kent inderdaad de 2 standen die je noemt. Als het goed is staat hij op 1 van beide. Als hij op AU staat staat hij administratief. Dat wil zeggen, dat alleen technische zaken van de meter aan de netwerkbeheerder worden doorgegeven. Staat hij op STD, dwz standaard, dan worden ook meterstanden doorgegeven. Hiervoor moet je wel toestemming geven. Daarvoor moet je de meters activeren bij Mijn Eneco. Dat kan echter pas wanneer de meters bij Eneco bekend zijn en de gasmeter is gekoppeld. De netwerkbeheerder geeft dat door aan Eneco. Naar ik heb begrepen, wordt de meter altijd achtergelaten in de stand STD.
Als ik ernaast zit, wordt ik gaarne teruggefloten door en der moderatoren.
Groet,
Henk.
Badge +5
@Henka en @Mat62.

@Yobotje en @ Mat62

Naar ik zelf heb begrepen zit het als volgt:
De slimme electriciteitsmeter kent inderdaad de 2 standen die je noemt. Als het goed is staat hij op 1 van beide. Als hij op AU staat staat hij administratief. Dat wil zeggen, dat alleen technische zaken van de meter aan de netwerkbeheerder worden doorgegeven. Staat hij op STD, dwz standaard, dan worden ook meterstanden doorgegeven. Hiervoor moet je wel toestemming geven. Daarvoor moet je de meters activeren bij Mijn Eneco. Dat kan echter pas wanneer de meters bij Eneco bekend zijn en de gasmeter is gekoppeld. De netwerkbeheerder geeft dat door aan Eneco. Naar ik heb begrepen, wordt de meter altijd achtergelaten in de stand STD.
Als ik ernaast zit, wordt ik gaarne teruggefloten door en der moderatoren.
Groet,
Henk.

Henk, dank voor je reactie. Het gaat om LED's die eenmaal in de 2 maanden signaleert of er standaard of administratief uit standen verwerkt. (Volgens Joulz)
Badge +5
18-aug Vervolg.
Vandaag Joulz gesproken dat zij met Stedin zorgen dat de Landys+Gyr fout wordt hersteld. (= Uitsluitend dal tarief in gebruik)
Joulz heeft me daar al een aantal keren over bijgepraat en zullen zelf de vinger aan de pols houden dat dit werkelijk opgelost wordt. Ik heb vertrouwen in de persoon die me dat heeft toegezegd!
De fout kan op afstand hersteld worden tenzij het een meterfout af fabriek is, dan komt er een monteur ter plaatse.

De foutieve Toon meterstanden worden door Folkert behartigd en hij houdt ook de vinger aan de pols.
De omgewisselde Toon meter zijn al in behandeling zoals het geval is bij meerdere Toon gebruikers.

Verder met ademhalen zeg ik dan maar en rustig blijven.
@Mat62

Kan je de toegang klantenservice aanzetten dan kijken we ernaar voor je.

Toegang staat inmiddels aan.
Reputatie 7
Badge +6
@Mat62

Dank je. De stand van 138 is de interne stand van de Toon dit is het totale gebruik dat je Toon heeft gemeten op het betreffende telwerk. Deze hoor je hier uiteraard niet te zien. Ik heb het gemeld aan de software beheerders.
@Mat62

Dank je. De stand van 138 is de interne stand van de Toon dit is het totale gebruik dat je Toon heeft gemeten op het betreffende telwerk. Deze hoor je hier uiteraard niet te zien. Ik heb het gemeld aan de software beheerders.

Alvast bedankt voor de uitleg. Wordt is automatisch gereset of moet ik Toon en/of de meteradapter zelf resetten.
En, nog steeds wordt in de grafiek alleen het lage tarief aangegeven. Als je onderstaande foto's bekijkt, op hetzelfde moment gemaakt, zie je het in de uren grafiek wel goed en in de dagen grafiek niet goed staan. Is hier ook nog iets aan te doen, want aan een niet kloppende berekening heeft niemand iets..
Badge +5
@Mat62

Alvast bedankt voor de uitleg. Wordt is automatisch gereset of moet ik Toon en/of de meteradapter zelf resetten.
En, nog steeds wordt in de grafiek alleen het lage tarief aangegeven. Als je onderstaande foto's bekijkt, op hetzelfde moment gemaakt, zie je het in de uren grafiek wel goed en in de dagen grafiek niet goed staan. Is hier ook nog iets aan te doen, want aan een niet kloppende berekening heeft niemand iets..

@Folkert,
Da's ook vreemd dat tarief in de grafiek is bij mij helemaal niet zichtbaar terwijl bij mij ook uitsluitend het lage Tarief wordt weergeven.
Kun je hier iets over vertellen en is er al iets bekend over over de zaken die we afgelopen maandag 18 aug hebben afgestemd?
Badge +5
21-aug. Vervolg.

Vandaag Joulz gebeld en zij hebben nog geen bevestiging van Stedin wanneer het herstellen van normaal tarief en koppelen plaats zal vinden. Zij gaan Stedin vandaag nog weer eens bellen om de druk te verhogen.
Zelf heb ik ook naar Stedin gebeld en gevraagd waarom dit herstel van dal en uren teller zo lang moet duren.
Het blijkt een vaker voorkomend probleem te zijn wat helaas direct na de in bedrijfstelling niet is vast te stellen. Als gevolg van een vakantie van een bepaald persoon is extra achterstand opgelopen en kan dit herstel nog wel 2 weken duren inclusief het koppelen van de gasmeter en beschikbaar worden voor Eneco.

Over het niet beschikbaar zijn van een bruikbare dal en normaal tarief registratie is afgesproken, dit gaat ook bevestigd worden, dat gedurende de gehele foute registratie periode geen discussie of schatting zal worden gedaan wat de werkelijke verhouding zal zijn van dal en normaal tarief. Dat wil dus zeggen dat zolang de storing duurt het daltarief maatgevend voor de jaarafrekening zal worden. Dit als coulance.

@Folkert, graag kennisname en bevestiging van bovenstaand bericht!

Wordt vervolgd.
Reputatie 7
Badge +6
@Yobotje,

We komen erop terug zorda er meer bekend is en ook vertellen we dan hoe het zit.
Je hoeft (nog) niets te resetten.

Het bericht van Stedin kunnen wij niet bevestigen. Wel nemen we aan dat ze het op die manier gaan regelen, zeker ook als jij daar een bevestiging van krijgt.
Badge +5
@Yobotje,

We komen erop terug zorda er meer bekend is en ook vertellen we dan hoe het zit.

Het bericht van Stedin kunnen wij niet bevestigen. Wel nemen we aan dat ze het op die manier gaan regelen, zeker ook als jij daar een bevestiging van krijgt.

Bedankt voor je reactie Danielle.
Zodra ik de bevestiging binnen heb stuur ik deze via pm.
Badge +5
@Yobotje,

25-aug:
Hallo Danielle, ik heb de bevestiging van Stedin binnen en heb Folkert hierover een pm gestuurd.
De bevestiging is overeenkomstig de afspraak.
Intussen hebben ze ook Bedrijfsbureau opdracht gegeven, ja een week later, om de storing op te lossen en de koppeling tot stand te brengen.

Wordt vervolgd.
@Yobotje,

25-aug:
Hallo Danielle, ik heb de bevestiging van Stedin binnen en heb Folkert hierover een pm gestuurd.
De bevestiging is overeenkomstig de afspraak.
Intussen hebben ze ook Bedrijfsbureau opdracht gegeven, ja een week later, om de storing op te lossen en de koppeling tot stand te brengen.

Wordt vervolgd.

Zoals ik al eerder zei dit is een soap.
Voor het eerst hoor ik nu dat er een Bedrijfsburo wordt ingeschakeld.
Maar kennelijk wordt dit op afstand geregeld?
Badge +5
@Brandje
Het wordt inderdaad op afstand verholpen en ben benieuwd hoe lang ze daar voor nodig hebben.
@Brandje
Het wordt inderdaad op afstand verholpen en ben benieuwd hoe lang ze daar voor nodig hebben.

Oke ik vermoedde het al.
Je zou toch zeggen iemand doet zo'n actie effe tussendoor..................
Badge +5
27-augustus.
Vanmorgen maar eens telefonisch contact opgenomen met Stedin klantenservice om de status in de planning op te vragen.

Ze "kon" mij met niemand doorverbinden met wie dan ook;
Mijn incident, zoals dat heet, is nog niet geregistreerd (sinds 15 augustus);
Er moet een monteur langs komen voor het telwerk; (verandert per medewerker die je aan de lijn krijgt)
Het wel 4 weken kan duren alvorens de "administratieve" handeling(?) is verricht.

Ondanks aandringen krijg ik niemand anders te spreken en ik moet m'n woorden heel voorzichtig kiezen om het gesprek niet te laten stranden.
Stedin zit heerlijk in de comfort-zone en niemand die daar mee zit. De vakantie speelt hen nog parten.
Ze rommelen maar wat aan met de informatie voor klanten.
:@:@:@
Badge +5
27-augustus.
Vanmorgen maar eens telefonisch contact opgenomen met Stedin klantenservice om de status in de planning op te vragen.

Er moet een monteur langs komen voor het telwerk; (verandert per medewerker die je aan de lijn krijgt)
Het wel 4 weken kan duren alvorens de "administratieve" handeling(?) is verricht.

Ondanks aandringen krijg ik niemand anders te spreken en ik moet m'n woorden heel voorzichtig kiezen om het gesprek niet te laten stranden.
Stedin zit heerlijk in de comfort-zone en niemand die daar mee zit. De vakantie speelt hen nog parten.

Vanmorgen 28 aug ben ik gebeld door de persoon die ik gisteren niet mocht spreken.

Alsof Stedin het boetekleed aantrekt lijkt het wel. (Ik had ze wel beloofd contact op te nemen met Tros Radar en of Kassa als dit niet snel opgepakt wordt zoals dat hoort.)

Morgen wordt de registratie gedaan en volgende week woensdag moet het helemaal klaar zijn tenzij de meter stuk is maar dan wordt er een monteur gestuurd.
Mij is tussen alle excuses toegezegd dat ik vrijdag middag en volgende week woensdag wordt gebeld ter controle van de voortgang in de planning.

Wordt vervolgd!
27-augustus.

Vanmorgen 28 aug ben ik gebeld door de persoon die ik gisteren niet mocht spreken.

Alsof Stedin het boetekleed aantrekt lijkt het wel. (Ik had ze wel beloofd contact op te nemen met Tros Radar en of Kassa als dit niet snel opgepakt wordt zoals dat hoort.)

Morgen wordt de registratie gedaan en volgende week woensdag moet het helemaal klaar zijn tenzij de meter stuk is maar dan wordt er een monteur gestuurd.
Mij is tussen alle excuses toegezegd dat ik vrijdag middag en volgende week woensdag wordt gebeld ter controle van de voortgang in de planning.

Wordt vervolgd!

Kijk Theo, zei ik het niet een uurtje geleden?
Ik hoopte dat ze wakker waren geworden! Je ziet m'n gevoelen zat goed!
Mooi dat er beweging is; nu de uitvoering nog..................
Zo het is vrijdagmiddag dus je wordt straks gebeld.....................
Badge +5
Ff w8te nogggg ..... (15:15) .....
Nu bijna 16:00 uur. Ze maken het wel spannend!
Badge +5
Inderdaad, zelfs om 17:05 nog geen telefoontje gehad ondanks de belofte ......
Dat wordt dus niks meer!
Jammer weer een minpuntjes er bij voor Stedin...............:@

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen