beantwoord

Gas verbruik niet zichtbaar op toon

9 december slimme meters geplaatst elektra en gas. Diverse update gehad en geïnstalleerd. Maar nog steeds geen verbruik te zien van het gas op toon. Heeft iemand hier een oplossing voor??

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Brandje 20 februari 2016, 09:14

Vandaar mijn advies als het te lang duurt plaats een klacht op de door mij eerder genoemde site.
Ze hebben nu eenmaal een monopoli positie en druk op de ketel houden is de enige manier.
Voorbeelden genoeg hier op het forum.
Scu6 en houdt ons op de hoogte.

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

23 Reacties

Dan zal je gasmeter nog niet gekoppeld zijn aan je stroommeter.
Na plaatsing van slimme meters kan dat maximaal 14 dagen duren, dus ik zou contact opnemen met de netwerkbeheerder.
Ben helemaal klaar met de gasmeter cq stedin. Aantal malen telefonisch contact gelegd met stedin.
Ik zou email krijgen of een telefoontje over mijn slimme meter maar helemaal niets. Krijg het idee van kastje naar de muur........ 😠
Hoi M van Belzen,

Tja dat begrijp ik, maar je heb geen andere keuze; je weet Stedin is de enige aangewezen partij voor je gas; verkassen naar een concurrent kan nu eenmaal niet in Nederland.

Als je klacht niet of onvoldoende wordt behandeld, dan zou ik ook op de site www.klacht.nl je klacht daar uiten.

Op het forum kan je lezen dat het soms wonderen doet.
Reputatie 7
Badge +7
Over welke slimme meters hebben we het? Want het koppelen aan je electro meter moet je toch ook zelf kunnen?
Ja het koppelen dat kan ik ook. Maar een verbinding krijgen ho maar. Ik heb van alles en nog wat gedaan om een oplossing te realiseren maar niets is gelukt. Vandaar dat ik contact heb gezocht met stedin.
Eerste telefoontje ik moest geduld hebben en de technische dienst ging er naar kijken. Ik zou via een email of telefoon op de hoogte gebracht worden. Maar geen email en geen telefoon zelf weer contact moeten leggen.
Tweede telefoontje ze zagen dat de technische dienst ermee aan de slag was gegaan, maar wat en hoe kreeg ik niet te horen. Er kan veel op afstand hoor maar niet alles. Dus kreeg ik wederom te horen dat ik via email of telefoon op te hoogte wordt gehouden. En dit alles vanaf december heerlijk...... Oja nog steeds geen contact die verbindingen kunnen zij ook niet voor elkaar krijgen.
Vandaar mijn advies als het te lang duurt plaats een klacht op de door mij eerder genoemde site.
Ze hebben nu eenmaal een monopoli positie en druk op de ketel houden is de enige manier.
Voorbeelden genoeg hier op het forum.
Scu6 en houdt ons op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +7
M. van Belzen wrote:

Ja het koppelen dat kan ik ook. Maar een verbinding krijgen ho maar. Ik heb van alles en nog wat gedaan om een oplossing te realiseren maar niets is gelukt. Vandaar dat ik contact heb gezocht met stedin.
Eerste telefoontje ik moest geduld hebben en de technische dienst ging er naar kijken. Ik zou via een email of telefoon op de hoogte gebracht worden. Maar geen email en geen telefoon zelf weer contact moeten leggen.
Tweede telefoontje ze zagen dat de technische dienst ermee aan de slag was gegaan, maar wat en hoe kreeg ik niet te horen. Er kan veel op afstand hoor maar niet alles. Dus kreeg ik wederom te horen dat ik via email of telefoon op te hoogte wordt gehouden. En dit alles vanaf december heerlijk...... Oja nog steeds geen contact die verbindingen kunnen zij ook niet voor elkaar krijgen.

Gasverbruik kan wel worden uitgelezen door slimmemeterportal, of door Eneco zelf? Als dat zo is, lig het misschien wel aan de meteradapter..
Ik heb de klacht bij www.klacht.nl neer gelegd. Bedankt....
Perfect!
De ervaring leert dat daar snel op wordt gereageerd door Stedin.
Houdt me op hoogte svp.

Fijn weekend!
Bericht van Stedin
2 uur geleden - Goedemorgen heer/mevrouw van Belzen, Wat vervelend om te horen dat u het gevoel krijgt van het kastje naar de muur te worden gestuurd. Dit is uiteraard niet de bedoeling. Excuses hiervoor! In ons systeem zie ik dat de slimme meters zogezegd 'in deployment' staan. Ik ga hierover contact opnemen met de afdeling die hierin meer inzicht heeft. Wanneer ik terugkoppeling ontvang op mijn email, laat ik u dit meteen weten. Met vriendelijke groet, Bianca Stedin Webcare

Dit is de reactie van stedin.
Kijk je ziet het werkt!
Perfect dat er nu een issue van is gemaakt!

Houdt ons weer op de hoogte!
Reactie van Stedin

Goedemorgen heer/mevrouw van Belzen,

Tot op heden heb ik nog geen terugkoppeling op mijn email ontvangen. Zodoende heb ik een reminder naar de desbetreffende afdeling gestuurd. Uiteraard hou ik u op de hoogte!

Met vriendelijke groet,
Bianca
Stedin Webcare
Reactie van Stedin

Goedemorgen heer/mevrouw van Belzen,

Zojuist heb ik een terugkoppeling op mijn mail ontvangen. Mijn collega geeft aan dat wij helaas niet exact kunnen aangeven wanneer dit opgelost gaat worden. De desbetreffende afdeling heeft hierover gisteren een vergadering gehad en daar is besproken dat het nog 10 tot 13 weken kan duren voordat uw meter weer hersteld is. Ze zijn hard aan het werk om alle dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Helaas moeten we zodoende nog even een beroep doen op uw geduld.

Ik hoop u zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Bianca
Stedin Webcare
Ja wat moet ik hiervan nog zeggen..........
M. van Belzen wrote:

Ja wat moet ik hiervan nog zeggen..........

Tja dat is balen en daar valt verder inderdaad weinig over te zeggen.
Wat dat betreft ben je afhankelijk van je netbeheerder met haar monopoliepositie.

Irritant maar je weet in ieder geval dat het hun speciale aandacht heeft.

Zoals wij hier wel meer adviseren, zou ik na enige tijd toch gewoon weer een mail sturen; wij noemen het hier altijd "druk op de ketel houden"
Ja dat blijf ik doen......
Oplossing van Stedin 14 maart 2016 om 16:18
Geachte mevrouw/meneer van Belzen,

Wij hebben geen reactie meer van u vernomen op ons laatst verzonden bericht.

Mocht u nog vragen aan ons hebben, dan kunt u deze altijd stellen. Indien u geen vragen meer aan ons heeft, zullen wij deze klacht als afgehandeld beschouwen.

Voor vandaag nog een fijne dag gewenst!

Met vriendelijke groet,

Bianca
Stedin Webcare
Wat en oplossing terwijl er geen geboden is.......... Ik moest geduld hebben. Ik ben er nu klaar mee met die zooi.
En dan suggereren daar zij het opgelost hebben.
Maar de toezeggening dat herstel tot 12 weken zou duren, die geldt toch nog steeds......
Nou het is nu 8 april maar nog steeds geen meting van gas. Ook geen gehoor van stedin. Oja ik moest geduld hebben.
M. van Belzen wrote:

Nou het is nu 8 april maar nog steeds geen meting van gas. Ook geen gehoor van stedin. Oja ik moest geduld hebben.

En dan te bedenken dat je pas iets meer dan een maand wacht en er nog maximaal 11 of 12 te gaan zijn.
Ik zou na een paar weken gewoon weer aan de bel trekken; dat is wat wij heier vaak bedoelen met de Netbeheerder onder druk houden.
Zo hier de laatste update. Na wel geteld zes maanden is er een monteur langs geweest. En jawel alle meters zijn vernieuwd. En zie daar na een uur was het verbruik van het gas zichtbaar op toon.

Het is toch bizar dat dit zo lang heeft moeten duren. Laat je niet afwimpelen met we gaan het checken op afstand of heeft u dit al geprobeerd. Alles om zolang hoe mogelijk te reken. Iedere geval zo kwam het bij mij over.

Maar goed klagen doen we niet nu het geld terug halen van Eneco.
Ach dat heeft toch verder geen zin; je Netbeheerder is nu eenmaal monopolist, dus even overstappen is er niet bij.

Eneco en wij klanten van Netbeheer zijn nu eenmaal afhankelijk van hen!

Nu gewoon genieten van een Toon, die nu wèl z'n werk doet.
Fijn weekend en bedankt voor de evaluatie en nu laatste terugkoppeling.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen