Gas tegel ontbreekt in de Toon app | Eneco Community

Gas tegel ontbreekt in de Toon app

• 26 september 2019
  • 11 reacties
  • 238 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 179 reacties
Yup, het is weer zover. Gas tegel ontbreekt en onderin geen keuze voor bediening van lampen.
App. Werkte vanochtend en middag nog goed, nu is het weer avond en drama met verbinding..

Zowel op Android telefoon en iPhone..
Externe toegang staat aan.
Succes Eneco..

11 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
@Johnniekk

Goed dat je een melding maakt. Ik wil je vragen om Toon een reset te geven door de ketelmodule 30 seconde uit het stopcontact te halen. Is de app al geheel verwijderd en opnieuw gedownload ?

Groeten Chantal
Reputatie 5
Badge +6
Beste Chantal,

De standaard vraagstelling van je hierboven is de oplossing niet.

Als je goed leest wat ik schrijf dan zie je dat het probleem zich voor doet op;
1 2 verschillende telefoons
2 het probleem meestal in de avonduren plaats vind.
3 in de ochtend en middag de app. Geen problemen geeft.

4 externe toegang nog steeds openstaat.
P..s. zoals je kunt zien op het plaatje hieronder, in de ochtend geen problemen..

Succes met zoeken .

Reputatie 6
Badge +2
@Johnniekk

Wat ik zie in de grafiek is dat in ieder geval sinds deze maand er geen gasverbruik gemeten is. Om het een en ander uit te sluiten wil ik graag weten of dit klopt. Als je wel gas verbruikt hebt dan wil ik je vragen om na te gaan of de gasmeter in storing staat. Mocht na het doorkomen van het gasverbruik de storing zich nog voordoen, dan hoor graag.

Groeten Chantal
Reputatie 5
Badge +6
Hallo Chantal,

Nee mijn gasmeter staat niet in storing.
Ja ik heb gewoon gasverbruik elke dag.
Zie onderstaande screenshots.

Reputatie 5
Badge +6
@Chantal ,

Het zijn trouwens willekeurige tegels die in de avonduren wel of niet doorkomen op de app
Zowel op een iPhone als op een Android telefoon.
Tevens is de bediening onder in het scherm om lampen te bedienen verdwenen als dit probleem zich voordoet.
Reputatie 6
Badge +2
@Johnniekk

Bedankt voor de printscreen. Per dag,week enzovoort is het gasverbruik inderdaad zichtbaar. Het gaat zo te zien puur om het inzicht op de dag zelf. Ik zet het uit bij de softwarebeheerders. Zodra er meer informatie is kom ik bij je terug. Ook maak ik een melding wat betreft het scherm om de slimme lampen te bedienen.

Groeten Chantal
Reputatie 7
Badge +6
@Johnniekk

Wil je eens proberen de meetmodule te verwijderen en daarna opnieuw te installeren? Daarna willen we je vragen de Toon 5 minuten van de stroom te halen, en op dat moment de app verwijderen en opnieuw binnenhalen.
We vernemen graag van je of het probleem hiermee is opgelost.

Groet,

Folkert
Reputatie 6
Badge +1
@Johnniekk

Heb je de handelingen toevallig al verricht? Is het opgelost?

Groeten, Tina
Reputatie 5
Badge +6
@TinaC Op het moment werkt het weer, de handelingen had ik al eerder verricht. Maar van de week zoals vermeld in dit topic was tegen de avond het hele scherm op de app. weer blanco.

De app. bouwt in de avond traag op , waarbij sommige tegels er langer overdoen om zich te tonen.
Reputatie 3
Badge +3
Hier was het vanmorgen ook weer een drama op de app. Uren helemaal niets, soft reset op de TOON gegeven toen ging hij weer.
Ook de ? in de wolk op de TOON was er vanmorgen weer lange tijd. Moedeloos kan je er van worden. Bijna had ik de hele TOON van de muur gehaald en mijn vertrouwde Honeywell weer opgehangen.
Reputatie 6
Badge +1
@TinaC Op het moment werkt het weer, de handelingen had ik al eerder verricht. Maar van de week zoals vermeld in dit topic was tegen de avond het hele scherm op de app. weer blanco.

De app. bouwt in de avond traag op , waarbij sommige tegels er langer overdoen om zich te tonen.

@Johnniekk

Bedankt voor je bericht. Het onderzoek naar de oorzaak van het niet goed werken van de app in de avond loopt nog. Hier komen we op terug.

Groeten, Tina

Reageer