Gas standen niet zichtbaar op Toon | Eneco Community

Gas standen niet zichtbaar op Toon

• 30 oktober 2013
  • 41 reacties
  • 4055 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

41 Reacties

Reputatie 1
Badge +2
dat is wel zo natuurlijk.mvg opa
Precies Opa!
Het schijnt dat Stedin problemen met de software op die nieuwe slimme meters heeft. 
Kijk en als dat bij de ts zou zijn opgelost, dan zou dat voor vele anderen ook gelden. 
Dus denk ik dat er bij de ts iets simpelers aan de hand was. 

Ik hoop het uiteraard mis te hebben, maar anderen die hoera roepen heb ik nog niet gezien hier!
Ik heb geen idee of de problemen bij Stedin verholpen zijn. Ik weet wel dat Eneco dus wel invloed heeft bij Stedin of ik had geluk met de persoon die ik aan de telefoon had.
Reputatie 3
Badge +1
Het klopt wat Ton aangeeft.
Stedin heeft problemen met het aanmelden/registreren van de slimme gasmeter aan de slimme elektrameter.
Dit is zichtbaar door het rode lampje op de elektrameter.
Stedin krijgt hiet automatisch een melding van en zij zullen dan proberen de gasmeter te koppelen.
Tot heden, zoals gezegd hebben ze hier problemen mee, verneem ik nog nergens een oplossing.
Dat ze hier intern hard aan werken neem ik wel degelijk aan, maar wanneer dit opgelost is?

De slimme meters en het koppelen hiervan ligt volledig onder verantwoording van de netbeheerder in dit geval Stedin.
Wel denk ik dat Eneco zich goed op de hoogte houdt en invloed uitoefend waar kan. Nog niet zo lang geleden waren Eneco en Steding één bedrijf.
Tot heden behoren ze ook nog tot dezelfde eigenaren.Dit is misschien in ons voordeel maar geeft geen enkel recht natuurlijk.

Zoalng de slimme gasmeter niet is aangemeld bij de slimme elektrameter zal er geen gasstand of verbruik zichtbaar zijn op TOON.
Hoi Willem,

Goed dat je het nog even samenvat wat ik al een tijdje roep hier.

Ook ik denk dat Eneco doet wat in haar vermogen ligt, want dat wordt hie weleens aan de kaak gesteld.
Dat mag uiteraard, maar hun mogelijkheden zijn beperkt; wel heeft een moderator ook aangegeven dat zij contact hebben gehad met Stedin.

En dan houdt het op!

Ik zeg het nog maar een keer: het steekt mij en vele mij mij, dat er werkelijk niets, maar dan ook niets  in Google, laat staan op hun eigen site (Stedin) terug te vinden is!

Het zou alleen al hier een boel geneuzel schelen als er duidelijkheid en een termijn gegeven zou worden!
Reputatie 3
Badge +1
Inderdaad zou Steding echt kunnen leren van Eneco, en dan doel ik op de aftersales.
Uit ervaring heb ik dit jammer genoeg moeten meemaken.

Ze mogen in de aftersales best wel meer informatie geven,  juist door het gebrek daaraan ontstaan de meeste problemen en onbegrip.
Foutjes worden namelijk overal gemaakt, hoe en of je communiceert is bepalend voor begrip
Inderdaad zou Steding echt kunnen leren van Eneco, en dan doel ik op de aftersales.
Uit ervaring heb ik dit jammer genoeg moeten meemaken.

Ze mogen in de aftersales best wel meer informatie geven,  juist door het gebrek daaraan ontstaan de meeste problemen en onbegrip.
Foutjes worden namelijk overal gemaakt, hoe en of je communiceert is bepalend voor begrip

Exact Willem daar doel ik op!
Eneco kan nog zo'n mooi product in de markt zetten, maar juist bij Toon ben je 100% van 3e afhankelijk van de communicatie/data door de slimme meters, die gebruikers onder ons hebben!
Reputatie 1
Badge +2
de storing is bij mij opgeheven rode lampje op de electra is uit ,en hij geeft nu gasverbruik aan.ben er blij om gr opa
Volgens mij hebben ze de oplossing gevonden 🙂 bij Stedin
de storing is bij mij opgeheven rode lampje op de electra is uit ,en hij geeft nu gasverbruik aan.ben er blij om gr opa

Hoi Opa,

Bedankt voor deze melding. Kennelijk hebben ze de stiring gevonden en de slimme meter op afstand op het rechte pad gebracht. 
Maar is op Toon nu ook al iets te zien?
Reputatie 1
Badge +2
hoi brandje. hij geeft nu aan hoeveel gas ik vandaag verbruikt heb, dus ik denk dat het nu goed is. mvg opa
Badge
Hallo,

Sinds kort is bij mij toon geplaatst. Inmiddels is het probleem met het gasweergave bij mij ook verholpen.
Klopt het dat ik alleen het totale gasverbruik zie? Op de filmpjes zie ik, dat als ze bijvoorbeeld gaan douchen, het gasverbruik dynamisch omhoog gaan net zoals bij elektra. Op het moment dat je bijvoorbeeld een apparaat aan doet, schiet de elektra omhoog, hoort dit bij het gasverbruik ook zo te zijn?
Ik ben in het bezit van een slimme meter. Ik hoor het graag.
Reputatie 3
Badge +1
Het gasverbruik wat je in het Homescherm van Toon ziet is inderdaad het totale verbruik vanaf 00.00 uur tot 24.00 uur, en begint elke dag opnieuw
Bij slimme meters wordt het elektrisch- en gasverbruik elke 10 seconden door de elektrameter naar Toon verzonden.
Toch zie je het gasverbruikt in Toon niet elke 10 sec wijzigen.
Dit komt omdat de gasmeter maar 1x per uur de stand doorgeeft aan de elektrameter. (dit is om ervoor te zorgen dat de eigen energiebron van de slimme gasmeterveel langer mee kan gaan.)
Het meeste energieverbruik is namelijk tijdens de draadloze onderlinge communicatie van de gasmeter naar de elektrameter.
Hallo,

Sinds kort is bij mij toon geplaatst. Inmiddels is het probleem met het gasweergave bij mij ook verholpen.
Klopt het dat ik alleen het totale gasverbruik zie? Op de filmpjes zie ik, dat als ze bijvoorbeeld gaan douchen, het gasverbruik dynamisch omhoog gaan net zoals bij elektra. Op het moment dat je bijvoorbeeld een apparaat aan doet, schiet de elektra omhoog, hoort dit bij het gasverbruik ook zo te zijn?
Ik ben in het bezit van een slimme meter. Ik hoor het graag.

Zoals hiervoor uitgelegd ontvang je je gasverbruik in blokken ACHTERAF van je gasmeter.
Dus realtime gasverbruik zie je niet; ook geen dunne lijntjes in je grafiek.
Badge
Er zijn bij mij al 3 dagen geen gasstanden beschikbaar op toon heb alles gereset en nog steeds geen gasverbruik beschikbaar op de gasmeter zelf wel hoe kan dit worden op gelost ???
Er zijn bij mij al 3 dagen geen gasstanden beschikbaar op toon heb alles gereset en nog steeds geen gasverbruik beschikbaar op de gasmeter zelf wel hoe kan dit worden op gelost ???

Als je even rondkijkt op het forum dan lees je de reden.

https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/geen-gasverbruik-toon-10171