Gas standen niet zichtbaar op Toon | Eneco Community

Gas standen niet zichtbaar op Toon

• 30 oktober 2013
  • 41 reacties
  • 4055 Bekeken

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 6 reacties
Helaas ben ik al maanden bezig met Stedin en Eneco om mijn gasstanden zichtbaar te krijgen in Toon. Afgelopen vrijdag is mijn gasmeter vervangen door een nieuwe slimme meter maar helaas nog geen gasstanden

Elecktrischtijd meter wordt goed weergeven alleen de gasmeter blijft op 0 staan. Als er gas wordt gebruikt gaan er wel vlammetjes branden. De toon geeft ook netjes aan dat er geen storingen zijn en dat de gasmeter gevonden is. HELP want ik word er echt niet goed van.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

41 Reacties

Reputatie 4
Badge
Ik had begrepen dat het een paar dagen kan duren eer je de gasmeter ziet op Toon. Staan ook een paar berichten van op het forum.
Deze zul je vast kunnen vinden via de zoekfunctie van het forum.
Bij Stedin hadden ze het over digitaal koppelen dat hebben ze gedaan en dan zou het binnen 2 dagen zichtbaar moeten zijn maar helaas. Ik heb al een maand een slimme meter gehad maar die bleef maar op 0 staan daarom is hij afgelopen vrijdag vervangen.
De meter is goed maar toon geeft verbruik 0 aan
Hoi roenloes,

Het activeren van de slimme meters kan tot maximaal 14 dagen duren.
Het is bekend dat de netbeheerder op dit moment problemen heeft met de koppeling van de gasmeter met de electrameter.
Je zou eind van de week nog even met je netbeheerder kunnen bellen of de koppeling tot staan is gekomen en de activatie ook.
Bij mij is het precies hetzelfde, heb mijn 2e slimme meter al maar werkt nog steeds niet.
Welke? De gas of electrameter?
Het gasverbruik die blijft op 0 staan de vlammetjes gaan wel branden als er gas verbruikt word.
Ben er al 5 weken mee bezig en heb nu de 2e slimme meter.

Met de oude meter dus voor de slimme meters deed alles het prima.
Ik vroeg je welke slimme meter is er nu vervangen?
Helaas geef je daar geen antwoord op...................

Het gasverbruik zie je op o staan; je bedoelt op Toon, tja dat is logisch toch?
Sorry de elektrameter , en als er gas verbruikt is moet hij toch wat aangeven op de toon.?
Bij mij is alleen het probleem dat hij op de toon de gasmeter op 0 staat en mijn verbruik ook op 0. De Elektrameter werkt perfect en is ook zichtbaar in Toon.
De gasmeter werkt ook perfect is alleen niet zichbaar in toon. De vlammetjes werken wel bij gas gebruik,
Bij mij is het hetzelfde probleem
Badge
Ook hier worden de gas standen nog niet op Toon weergegeven. Mijn Toon hangt sinds 24 oktober en is dus nog niet aan de twee weken toegekomen welke het soms duurt voordat de standen zichtbaar worden.

Op mijn elektra meter brand wel het rader icoon. Volgens handleiding is dit een storing maar hoeft deze niet gemeld te worden aan de netbeheerder. Wel ben ik benieuwd wat deze storing dan in zou houden.
Er is via de vle contatcten met de netbeheerder al aangegeven dat ze problemen hebben met de slimme meters!
Er wordt hard aan gewerkt wordt er gemeld.
Ik zou de 14 dagen termijn afwachten en dan je netbeheerder bellen, die kan op afstand de meter uitlezen en weet dan meteen of de meter gereset/geactiveerd/vervangen moet worden.
Er zijn hier al meldingen geweest van een 2e plaatsing....................
Reputatie 4
Badge
De vlammetjes werken wel bij gas gebruik,

Dat is eigenlijk wel raar, het werkt wel, alleen de registratie werkt nog niet zoals het hoort. Ik zou toch nog even geduld hebben tot ze alles goed werkend hebben.
Als het dan nog niet werkt is er wat anders aan de hand.
Reputatie 1
Badge +2
bij mij precies het zelfde, toon is ruim twee weken geleden geplaatst, met de stroom gaat het zoals het hoordt ,maar het gas geeft alleen een vlam maar de meter blijft op nul staan. wel brand het rode storingslampje op de slimme meter
Hoi opa,

Heb je dit topic gelezen?
https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/geen-gasverbruik-zichtbaar-6433/
Reputatie 1
Badge +2
hoi bedankt wachten we maar weer af mvg opa
hoi opa,

Graag gedaan. Jullie (ik heb domme meters) zullen even geduld moeten hebben. 
De netbeheerder kent het probleem en het is dus wachten op het herstel. 
Gisteren nogmaals gebelt met Eneco. In eerste instantie werd ik weer doorgewezen naar Stedin. Het verhaal uitgelegd dat ik bij Stedin niet verder kom en graag wil dat hun contact opnemen met Stedin. Binnen 4 uur was alles opgelost. Het kan dus wel. Dank je wel ENECO
Blij voor jou dat het bij jou is opgelost!
Maar betekent dat dat de problemen dan bij Stedin nu verholpen zijn?
Want daar is een ieder hier nieuwsgierig naar.

Dat het bij jou wel kan, kan een andere reden hebben.
Reputatie 1
Badge +2
Gisteren nogmaals gebelt met Eneco. In eerste instantie werd ik weer doorgewezen naar Stedin. Het verhaal uitgelegd dat ik bij Stedin niet verder kom en graag wil dat hun contact opnemen met Stedin. Binnen 4 uur was alles opgelost. Het kan dus wel. Dank je wel ENECO
hoi roenloes kan wel blijven bellen naar de eneco (duur 0900 nummer)ik heb stedin al een paar keer gebeld ze spreken elkaar allemaal tegen en volgens mij doen ze geen fluit.zou nu binnen 8 weken een brief krijgen,daar op heb ik gezegd dat ik dan mijn contrakt met eneco ga opzeggen wacht nog een week af. kijkt eneco dan helemaal niet mee op het forum? mvg opa
Wat heeft het nu voor zin het contract met Eneco op te zeggen?
Eneco moet ook alleen maar leidzaam toekijken.

Je kan wel het contract met de netbeheerder Stedin opzeggen, maar dan heb je echt een probleem; een concurent is er niet...................
Reputatie 1
Badge +2
Wat heeft het nu voor zin het contract met Eneco op te zeggen?
Eneco moet ook alleen maar leidzaam toekijken.

Je kan wel het contract met de netbeheerder Stedin opzeggen, maar dan heb je echt een probleem; een concurent is er niet...................
hoi ton, leidzaam toekijken lijkt me niet , als ik het verhaal van roenloes lees heeft de eneco echt wel invloed. mvg opa
Hoi Opa,

Dat is maar zeer de vraag, vandaar dat ik ook al vroeg aan roenloes of de problemen die vele anderen hebben dan ook zouden zijn opgelost.
Ik denk het namelijk niet...........