Gas standen | Eneco Community
beantwoord

Gas standen

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

48 Reacties

Reputatie 2
Badge
@mstaijen 

Dit is wat in het Homecreen staat?
ieder uur (niet een klok uur) wordt dit aangepast. Wacht een even een uur en kijk wat er dan gebeurt.
Reputatie 3
Badge
Die rare gasstand kan de eerste dagen zo zijn werd mij telefonisch vermeld. Bij mij kwam dit om dat ik toon al had en een slimme meter kreeg. zou me druk maken als de gasstand in de meterkast rare getallen begint te krijgen.
Reputatie 2
Badge
@Jeroen Ik kan daar met mijn pet niet bij. Waardoor zou dat dan moeten komen. De gasmeter geeft domweg data door naar de slimme meter ( die eigenlijk niet zo slim is ) Vervolgens geeft die domweg data door via de P1 kabel naar de metersensor adapter vide het op zijn beurt weer doorgeeft aan Toon.
Het lijkt er eerder op dat ze dit zeggen om even van het "gezeur" af te zijn.
Dit s mijn idee maar als ik het fout heb laat emand met kennis van zaken dit dat eens goed uitleggen.
Reputatie 3
Badge
Ik weet het niet. Mijn slimme meter werd opgehangen en voor de moneur weg was stond eneco al erbij (konden ze direct als oud collega;s bijkletsen  haha) en toen is toon opnieuw geinstalleerd. althans kabeltje erin. even meteradapter verwijderd uit toon en toegevoegd.

Stroom direct zichtbaar, gas helemaal niet. was uren zo. einde van de middag. ja hoor gasstanden maar ook verbruik van dik 4900000 (miljoen). Kon niet eens meer in het venster zoveel nullen. Ik eneco gebeld en bleek te zo te zijn de eerste paar dagen 😞 kan me niet herinneren wanneer het probleem opgelost was.
l, zal het de komende dagen in  de gaten houden. Deze standen staan nl. ook op de toon app.
Reputatie 3
Badge
Op de toon app? kan jij je gasstanden op de toon app zien?

Je bedoelt mogelijk het aantal liters per uur? Ja dat kan kloppen aangezien toon alles doorgeeft aan je mobiel
Reputatie 2
Badge
Het enige wat ik zou kunnen bedenken (pure speculatie) is het volgende.

Als je metersensors op de meters geplakt hebt zitten moeten die een bepaald aantal pulsen ebben doorgegeven aan Toon voordat hij de sensors koppelt.
Misschien doet Toon dat ook met de slimme meter, alleen duurt het bereiken van dat ingestelde aantalmpusen dan bij gas langer omdat deze maar eens per uur wordt doorgegeven. Dat je de eerste keer een extreem hoog getal krijgt zal wel liggen aan het feit dat de eerste melding vanuit de gasmeter misschien niet goed door Toon wordt geïnterpreteerd .
Reputatie 3
Badge
Werkt het inmiddels naar behoren?
Hoi Jeroen, heb net gekeken en er staan nog steeds geen gegevens op het homescreen. Wanneer ik ga kijken bij de grafieken bij Gas dan zie ik wel dat de meterstand rechts onder in beeld wel oploopt, stond deze in het weekend nog op nul, nu staat hij op 124 m3. De rest van het scherm dtaat geen extra info.
Heb de vraag ook bij Eneco uitgezet, maar even afwachten wat zij te zeggen hebben.
Was nog even vergeten, heb de gasmeter ook nog opgenomen.
Op 5/12 is de meter geinstalleerd toen was de stand 0
op 15/12 meter opgenomen  227.835
Nu net de meter opgenomen 269.150
Zal wel aan mij liggen maar weet niet goed waar de 124 m3 dan vandaan komt.
De Toon is vrijdag middag geinstalleerd. Toen heb ik de meter niet opgenomen maar 125 m3 vanaf vrijdag zou mogelijk zijn.
Reputatie 3
Badge
Maar voor mijn duidelijkheid...

Je hebt een slimme meter en die is met een p1 poort in gebruik. De standen rechtsonder in de grafieken lopen op. Dus toon registreerd. Omdat je een slimme meter hebt moet je de standen gas in het Homescreen laten vallen. Voor stroom moet die werken maar gas is niet te gebruiken. Deze kan een streepje weergeven of een 0. Soms een getal al bij registratie na een uur je toevallig gas verbruikt.

Dan even puntje registratie? Kan je in toon wel zien nu hoeveel je per dag verbruikt hebt als je vanuit het Homescreen op gas drukt? Blijft die op 0.0 staan vanaf 12.00 uur???

ik begrijp het niet helemaal. Lijkt me toch gewoon dat top moet registreren?
Heb een slimme meter die via de P1 poort is aangesloten. De stand rechts onder loopt op. De Gas op de homescreen is o.

Verbruik vandaag is: 0,0 m3. Waar bij electra bij de dagen een bedrag staat, blijft deze bij gas op 0 staan. Ook verder wordt er bij gas niets weergegeven.

Ik begrijp niet goed wat je met de laatste regel bedoeld.
HEb Toon een week z'n gang laten gaan. Het enige wat ik zo nu en dan op de homescreen zie is 124040 in beeld. Maar nergens gas gegevens. HEb Eneco een week geledne ook een mail gestuurd, maar van hen nog niets gehoord. Als ik op 2 jan. nog niets heb gehoord, ga ik ze bellen.
Reputatie 3
Badge
Stekker van toon boven (bij cv) eruit. Meteradapter eruit. Alles 1 minuut stroomloos. Dan in de volgorde zoals net er in en dan afwachten. Wel wachten met adapter van Meteradapter tot toon herstart is
Reputatie 3
Badge
Probeer dat is. 😉 opletten dat inregelen daarna goed gaat.
Oke jeroen zal dit proberen.
Reputatie 3
Badge
Bij mij was dit namelijk een keer nodig.
Heb de handelingen zoals je hebt beschreven uitgevoerd.  Heb warmwater een tijdje laten lopen. Helaas nog geen veranderingen. Zal volgend jaar Eneco bellen en als dat niet lukt de netwerk beheerder. Om zeker te weten of de gasmeter wel goed met de electra meter communiceerd.
Bedankt voor de hulp, en een voorspoedig 2013.
Reputatie 3
Badge
Jammer, jij ook. Laat je weten als er een oplossing is of niet?
hoi jeroen,
heb gisteren wat telefoontjes gepleegd. oa met de netbeheerder. gisterenmiddag kwam de monteur al. hij wist ook niet wat er aan de hand is maar hij zou even bellen.na een half uur kwam hij met hrt verhaal dat er in de meter, iskra 3 fase meter,  software wordt gebruikt waarin een bug zit. deze bug veroorzaakt het niet beveiligd communiceren van de gasmeter met de iskra????????????. men is bezig dit te analyseren en de software aan te passen. 
probleem moet binnen 2 maand zijn opgelost.
dus dit is het probleem wordt vervolgd.
Reputatie 3
Badge
Maar ik ben misschien heel dom... Wat heeft dit met jou probleem te maken?
Weet dat het niet mijn probleem is, maar een andere slimmemeter hebben ze niet, voor de 3 fase.  Dus het is gewoon afwachten totdat de software wordt geupdate.  
Reputatie 3
Badge
Maar doorgeven via niet beveiligde verbinding heeft toch niets met hoge waardes te maken?

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen