Gas standen | Eneco Community
beantwoord

Gas standen

Heb sinds vandaag de Toon ontvangen. Nu heb ik wel de Electra verbruik standen in het scherm staan, maar de gas verbruik standen blijven op 0 staan. Kan iemand mij vertellen hoelang de Toon nodig heeft om het dagelijks gas verbruik op het scherm te krijgen?
icon

Beste antwoord door Jeroen 14 december 2012, 21:43

PaulP, weet jij hoe het zit met het homescreen? is dat dan het gemiddelde van het uur?

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

48 Reacties

Reputatie 3
Badge
Wat bedoel je precies? in het homescreen, de grafieken?

Wat bedoel je precies? in het homescreen, de grafieken?

Ik bedoel op het homescreen. De grafieken duurt volgens de handleiding enkele weken/maanden. Maar op het homescreen heb ik wel het electra verbruik in beeld, maar niet het Gas verbruik.
Ben in het bezit van slimme meters.
Reputatie 3
Badge
Bij een slimme meter krijg je voor gas 1x per uur het verbruik door. Als je op dat moment geen gas aan het verbruiken bent op het moment dat deze de stand doorgeeft zie je dus een 0. op dit moment is er zelfs een bug waardoor je soms een streepje ziet. Elektra geeft hij na ongeveer 10 sec door.

Dit is hoe ik het begrepen heb. In de grafiek moet je toch wel je totaal verbruik per uur zien???
Reputatie 2
Badge
@mstaijen
ik neem aan dat Toon dmv de P1 kabel in de slimme meter is aangesloten!
Het Electra gebruik wordt dan ongeveer iedere 10 minuten ververst. Het gasverbruik wordt per uur ververst achteraf. Dit verbruik had dus eigenlijk al lang zichtbaar moeten zijn. Reset Toon is met de rest knop onder het apparaat.
Reputatie 3
Badge
PaulP, weet jij hoe het zit met het homescreen? is dat dan het gemiddelde van het uur?
Reputatie 2
Badge
@Jeroen
Volgens mij geeft hij op het moment dat het uur verbruik van het Gas aan Toon wordt doorgegeven het op dat moment actuele gasverbruik in het Homescreen gezet, dus niet het  gemiddelde. Dit blijft er dan een uur staan.
Reputatie 3
Badge
Precies... (dank je) dan is even de vraag waarom jij een reset aanbeveeld. De topic starter heeft het over het homescreen. ik vroeg hem of hij wat in de grafieken kon terugvinden.
Reputatie 2
Badge
Er schiet me trouwens ineens wat te binnen wat misschien ook speelt bij mstaijen.
ik had Toon al werkend op sensors toen er bij mij een slimme meter werd geplaatst.
Bij mij gaf hij het gasverbruik pas de volgende ochtend weer. Ik had toen het idee dat Stedin nog wat had aan moeten passen in de centrale, maar het zou natuurlijk ook Toon kunnen zijn die deze tijd nodig heeft.

Aan mstaijen . Als de reset van Toon niet helpt wacht dan even tot morgenochtend!
Reputatie 3
Badge
Bij mij duurde het enkele uren maar wat de reden was weet ik niet. Nu jij het zegt. Maar ik ben benieuwd wat hij ziet in het uur/dag grafiek.
Reputatie 2
Badge
De grafiek zal ook pas gevuld worden als het gasverbruik wordt doorgegeven 
Reputatie 3
Badge
@mstaijen
Zie je wel de meterstand oplopen  rechtsonder in het gas grafiek scherm, of blijft deze op nul staan?
Ik heb ook slimme meters en de stand van de gasmeter werd vrij snel zichtbaar op Toon na de installatie.
Blijft de meterstand op nul staan dan communiceert de gasmeter misschien (nog) niet met de electriciteitsmeter.
Reputatie 3
Badge
Anders even de meteradapter 10 sec van stroom halen. Maakt hij opnieuw verbinding met de Toon.
Reputatie 2
Badge
Dat heeft geen zin want het Electra verbruik komt toch wel binnen.
de gasmeter communiceert via de Electra meter

Dat heeft geen zin want het Electra verbruik komt toch wel binnen.
de gasmeter communiceert via de Electra meter

Heb alle hierboven vermelde opties geprobeerd. De Toon blijft electra wel geven, en de gas stand blijft zero.
Reputatie 3
Badge
wat zie je bij

menu, instellingen, energiemeters?
Reputatie 2
Badge
@mstaijen
en het antwoord op de vraag van hmay of de meterstand van het gas wel oploopt. 
Reputatie 2
Badge
Ik denk dat het beter even zo kan laten en morgenochtend nog eens moet kijken. Je zei dat je al een slimme meter had dus ik neem aan dat de gasmeter wel met de electrameter communiceert anders had je allang iets gehoord van Stedin.
In mijn Eneco kun je ook kijken of daar het gas wel wordt geregistreerd.

Bij mij duurde het enkele uren maar wat de reden was weet ik niet. Nu jij het zegt. Maar ik ben benieuwd wat hij ziet in het uur/dag grafiek.

HEb de Toon gereset.
Ook nu blijft de Gas stand op NUL staan.
Reputatie 3
Badge
Ja ik zou ook even niets doen. Werkt het maandag nog niet dan zou ik Stedin even bellen.
Reputatie 3
Badge
Maar als je op het knopje gas drukt onderin zie je alles op 0. ook geen totaal dagverbruik? Kan je is een foto sturen?
Reputatie 2
Badge
Of morgen eerst nog een fabrieks reset van Toon doen. Wat ik wel zou willen weten is of het gasverbruik wel in Mijn Eneco wordt geregistreerd.
Als dat zo is kan het niet aan Stedin liggen maar dan met het aan Toon liggen. 

Er schiet me nog 1 ding te binnen. Toon is vandaag geïnstalleerd en heeft dus ook de updates gekregen.
In de voorlaatste update zat er een aanpassing van het boiler protocol en moest de stekker van de Cv adapter van Toon er even uit en in.
Misschien is dat niet door de monteur gedaan.

@mstaijen probeer dit als enige nog even . 
Denk ook dat ik het een nacht laat rusten.
Heb de Gas meter gecontroleerd, en deze doet het goed. Toen de Toon geisnstalleerd is was de stand 229,130 en nu 230,296
Misschien is er een probleem met de verbinding tussen de gas meter en de electra meter?

We laten het een nacht rusten. Iedereen alvast bedankt.
Reputatie 2
Badge
@mstaijen doe alleen nog even die stekker van de cv adapter eruit en erin want ik denk dat de monteur dat sowieso is vergeten.
Hierna zie je Toon herstarten.
Reputatie 2
Badge

@mstaijen
ik neem aan dat Toon dmv de P1 kabel in de slimme meter is aangesloten!
Het Electra gebruik wordt dan ongeveer iedere 10 minuten ververst. Het gasverbruik wordt per uur ververst achteraf. Dit verbruik had dus eigenlijk al lang zichtbaar moeten zijn. Reset Toon is met de rest knop onder het apparaat.

Dit moet zijn Electra wordt iedere 10 sec ververst, niet minuten!
Heb van middag ineens gas gegevens. Denk dat eneco blij met me is ik verdoe nl 124040 liter/uur.
Had in eerste instantie het idee dat de slimme meter geen gasmeter gegevens doorgaf.
Nu komt er dus wel info binnen. Maar124040  liter/uur is volgens mij ook weer niet goed.

Staat er ergens iets niet goed?

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen