Gas blijft hangen op toon | Eneco Community

Gas blijft hangen op toon

• 18 augustus 2012
  • 7 reacties
  • 725 Bekeken

Goede dag,

Ik kwam er zojuist achter dat mijn gas statistiek is blijven hangen op 840. Heel apart want er stond helemaal geen gas aan. De gasmeter liep ook niet en alles stond stil.
Heel vreemd dus. Hij heeft dit ongeveer 2 uur aangeven. Ik heb toen vervolgens de warmwaterkraan opengezet en toen schoot hij weer op nul. Echter heeft mijn meter nu dus 2 uur 840 aangegeven en zijn mijn waardes niet meer correct.

Hoe kan dit en wat kan ik eraan doen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

7 Reacties

Komt meer voor. zie:

zie feed :storing communicatie-meteradapter.
eerste vraag is..heb je een normale meter of een slimme meter?

Normaal, dan heb je een probleem
slim, dan is dit normaal gedrag
Reputatie 3
Badge
Welkom op dit forum. Wat hal zegt klopt. Er zit een verschil tussen een normale of slimme meter. Heb je de adapter al gereset?
Ik heb een normale meter. En het probleem was gelijk verholpen nadat ik de warmtekraan had aangezet en de meter dus weer een omwenteling had gemaakt. 
Ik heb de toon nu sinds 13 juli. En dit is pas de eerste keer dat hij vreemd doet. 
Reputatie 3
Badge
Toch wel vreemd. Het lijkt me als hij dat spiegeltje niet voorbij ziet komen, dat hij op een gegeven moment 0 gaat weergeven. De adapter in de meterkast is misschien mogelijk evne van slag geweest.
Reputatie 7
Badge +6
Beste R.Louwersheimer,

Allereerst hartelijk welkom op het eneco forum! Met problemen van de vebrruiksweergave van Toon kan het zijn dat er wat met de sensor aan de hand is, bijv. niet goed geplaatst. Ook zoals Jeroen zegt kan het iets zijn met de meteradapter. Als het probleem nog een keer voorkomt zouden we graag telefonisch contact met je willen om een aantal stappen te doorlopen.

Groet,

Folkert
Badge
Heb dit probleem ook twee keer ondervonden .
Wat mij op viel is dat het reflectie vakje van de meter op dat moment half voor het meet oog stond. 
inderdaad even de warme kraan aan en het was weer normaal.
Heb het idee dat het alleen het live gasverbruik is dat bleef hangen op het totaale gas verbruik van die dag zag ik het niet terug.