Foutmelding toon op tablet | Eneco Community
vraag

Foutmelding toon op tablet

• 15 september 2015
  • 21 reacties
  • 549 Bekeken

Badge
Ik heb vandaag de software op mijn tablet geüpdate en ik kan nu toon op tablet niet meer openen. Ik krijg de volgende fout melding als ik de app open.

Iemand een oplossing?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

21 Reacties

Reputatie 4
Badge +4
@k.v.vanbiessum,

Wat rot dat je Toon op tablet nu niet kan openen. Dit probleem ontstaat door een bug in de app. De app voor Toon op Tablet wil na de update direct de gegevens van de zonnepanelen ophalen, maar deze zijn nog niet beschikbaar omdat Toon Zon nog niet bij je is geïnstalleerd. We zijn bezig met een nieuwe versie van de app die dit probleem verhelpt, naar verwachting staat deze update morgen in de stores.
Badge
Tot op heden heb ik nog steeds geen update gekregen voor de app en dus kan ik hem nog steeds niet openen.
Ik ben ook nog niet gebeld voor een afspraak voor de toon zon installatie.
Ik ook niet.
Vorige week hoopte Folkert dat de nieuwe update snel in the store zou staan.
In Cupertino zou Eneco spoed aanvragen, maar of men daar gevoelig voor is......
Badge
Alweer een week verder en nog steeds geen update van toon op tablet. En zelfs ook geen reactie meer van de moderator.
Is dat het motto van Eneco ofzo?
Alles constant uitstellen en uitspraken niet nakomen.
Op 19 september stond versie 1.5.1 in de Apple Store.
Geïnstalleerd en werkt het als een speer.........
Badge
Voor Android dan nog steeds niet.
Reputatie 4
Badge +4
@k.v.vanbiessum,

Ik begrijp dat je je afvraagt waar de update voor android blijft. Dit vraag ik voor je na. Zodra ik meer weet, laat ik dat weten in dit topic.
Reputatie 4
Badge +4
@k.v.vanbiessum,

Het blijkt dat er geen update komt voor android. De bug waar ik het over had geldt alleen voor Iphone. Excuses dat ik je eerder niet goed heb geïnformeerd. Het probleem dat jij ervaart wordt nu onderzocht door ons softwareteam, ik hoop dat we het spoedig op kunnen lossen. Als ik meer informatie voor je heb, verneem je dat in dit topic.
Badge
Ik kan nu dus al 2 week geen gebruik maken van mijn app. Dus graag zsm oplossen.
Reputatie 7
Badge +6
@k.vanbiessum

Excuses, dat het zo lang duurt, we zijn bezig om het probleem te reproduceren, kortom er wordt hard aan gewerkt!
Reputatie 4
Badge +4
@k.v.vanbiessum,

Wil je proberen om de nieuwe versie van de app te installeren. Ik ben benieuwd of het probleem hiermee is opgelost.
Badge
Ik heb zojuist weer de nieuwste versie gedownload uit de app store en dit probleem van een paar maand geleden is dus nog steeds niet opgelost. Krijg nog steeds die melding. Met een oudere versie van toon op tablet werkt het allemaal wel gewoon nog steeds. Gaat er nog een niet oorzaak komen en of een oplossing van dit probleem?
Het zg RRD probleem speelt bij meerdere.
Pas als Toon Zon daadwerkelijk is geïnstalleerd is het over.
Badge
Ze komen eindelijk op 14 maart langs daarvoor, veel te lang geduurd en eneco reageerde niet op mailtjes.
Maar appart als dat nog niet is geplaatst je toon op tablet niet kan gebruiken.
Mooi dat de datum nu geprikt is.
Het RRB gebeuren komt omdat de App data verwacht en niet kan vinden.
Nog ff en het leed is geleden.
Wel een domme bug. Vandaag een tablet gekocht en de toon tablet app geeft de RRD foutmelding nog altijd. Je zou verwachten dat 1. De persoon op de helpdesk ervan weet en 2. Er al lang een oplossing voor zou zijn. Krijgen de mensen zonder Zo'n geen foutmelding? De gewone app doet het overigens wel.
Uiteraard krijgen de gebruikers van de App Toon op Tablet en die geen Toon Zon hebben, niet deze melding.
Het probleem ontstaat als de installatie Toon Zon, dus inclusief de kWh meter in de groepenkast en de nieuwe Toon Zon adapter nog niet is geplaatst, maar je pakket wel al is geactiveerd.
In deze app zijn dan de tegels zichtbaar, maar Toon kan de data niet leveren..............
Badge
De gewone app heeft ook al de tegels voor zonnepanelen maar die kan je altijd wel gewoon openen, ook nog zonder die kWh meter. Moet ook gewoon voor de tab mogelijk zijn. Bij mij is gister eindelijk de kWh meter geplaatst. Dus nu doet mijn tab het wel weer.
De gewone app heeft ook al de tegels voor zonnepanelen maar die kan je altijd wel gewoon openen, ook nog zonder die kWh meter. Moet ook gewoon voor de tab mogelijk zijn. Bij mij is gister eindelijk de kWh meter geplaatst. Dus nu doet mijn tab het wel weer.

Vandaar dat ik het over de koppeling heb.
De data wordt op je Toon gezocht; niet gevonden en dan krijg je de RRD-melding.....
Heb je geen Toon Zon pakket dan gaat de tegel niet op zoek.
Badge

Vandaar dat ik het over de koppeling heb.
De data wordt op je Toon gezocht; niet gevonden en dan krijg je RRB.....

Moeten ze de app zo aanpassen als de data niet gevonden word, de app wel doorgaat en de data gebruikt die hij wel gewoon kan vinden. Is een niet al te moeilijke aanpassing.
Dat denk jij maar, maar als dat zo was hadden ze dat al veel eerder gedaan.........
Want iedere Toon Zon nemer, die z'n App Toon op Tablet gaat gebruiken loopt daar helaas tegen aan.
Het is onstaan toen er een nieuwe versie kwam en we opeens ook de zonnepanelen konden uitlezen.

Ik heb geen verstand van hun server, maar een software aanpassing is kennelijk toch vrijlastig, omdat je anders het pakket Toon Zon niet kan activeren, waardoor o.a. op je Toon die regel komt om die tegels te installeren.
Soms denken gebruikers, dat zou een fluitje van een cent moeten zijn, en zo redeneer ik vaak ook, maar hier ligt het probleem kennelijk dieper!
Heeft denk ik ook te maken met urgentie, zolang er tussen activering en daadwerkelijk plaatsing kWh meter niet zoveel tijdspanne zit valt het wel mee, maar soms valt het tegen.