Foutmelding 6 op Toon | Eneco Community

Foutmelding 6 op Toon

• 16 september 2012
  • 33 reacties
  • 5578 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

33 Reacties

Reputatie 2
Badge
Wat kost het om de printplaat te wijzigen? Al met al lijkt het erop dat Toon en Agpo niet goed samen te werken. Ik vraag me af of het de moeite waard is na alles. excuseer mijn Nederlandse (niet mijn moedertaal).
Reputatie 2
Badge
Ik heb net mijn Toon software naar versie 2.1.0. bijgewerkt en nu is de F6 probleem is gestopt. Niet zeker of dit is gewoon een toeval of het probleem is opgelost.
Reputatie 5
Badge +3
Klopt, het vermogensbesturing gedeelte is waarschijnlijk uit het OpenTerm protocol gehaald. Maar bij mij is nu wel het probleem van het telkens overgaan in de anti-pendel stand opgetreden. Ben benieuwd of dat bij jouw ook optreed.
Reputatie 2
Badge
Tot nu zien ik geen Q storing. Zien jij die ook bij storingscodes op de Toon scherm? Een Google search levert dit http://www.askanowner.nl/qa/view.asp?guid=&sid=2&qid=263230.
Reputatie 3
Badge
Ik vraag me af hoeveel verschillende ketels zijn er en welke van de bekendere merken zijn goed getest op toon? ik heb zelf een remea ketel maar het zegt me niets. Toon werkt er prima mee.
Reputatie 2
Badge
Jeroen, vindt dit wel vreemd. Geen problemen met Mijn Honeywell Opentherm thermostat. Sinds Toon is dit alleen een probleem na de ander. Ik moes betalen voor de CV monteur om de F6 fout te checken en probleem ligt niet bij mijn CV ketel, maar by de software can Toon. Opentherm is wel geen nieuwe standard. Wel een alpha produkt van Eneco...
Reputatie 5
Badge +3
Tot nu zien ik geen Q storing. Zien jij die ook bij storingscodes op de Toon scherm? Een Google search levert dit http://www.askanowner.nl/qa/view.asp?guid=&sid=2&qid=263230.

De Q stand is geen storingscode maar een signaleringscode. Deze wordt niet in Toon gemeldt. Het opwarmen van het huis gaat prima. Het probleem treedt alleen op als de temperatuur bijna gehaald is. Technisch is de ketel nagekeken. Alles werkt gewoon. Verder treedt het gependel niet op met mijn oude Honeywell modulerende thermostaat.

Ik krijg de indruk dat Toon denkt dat de ketel brandt (geeft vlamsymbool) terwijl dat niet zo is. Brander is uit en pomp loopt. Ketel wacht totdat de aanvoertemperatuur 10 graden gezakt is en start dan weer. Hier gaat soms 10 minuten overheen en na 2 minuten branden herhaald alles zich weer.
Reputatie 3
Badge +4
Hier ook sinds vande week paar keer een fout melding gehad Fout code 0 voor de update hadden we Foutcode 104 dit was geen bijzondere foutcode. De nieuwe foutcode  is ook weer verholpen .