Foutcode C15 bij warmte | Eneco Community
beantwoord

Foutcode C15 bij warmte

• 25 oktober 2018
  • 12 reacties
  • 217 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 5 reacties
All,

Ik krijg continue de foutcode C15, wegens het niet kunnen uitlezen van de gasmeter.
Het klopt inderdaad, aangezien er geen gasmeter aanwezig is. (Warmte levering).

Hoe krijg ik de foutcode permanent weg?
Electra werkt prima. Ik heb een abonnement op toon, en fout is ontstaan na een nieuwe feature in de software.

Ik wil dit graag uit gezet hebben.
icon

Beste antwoord door DeniseMR 29 oktober 2018, 12:07

@Migaddo

Je beschikt op dit moment over een meetmodule (wit met grijze stekker in het stopcontact van je meterkast) die voor deze storingsmelding zorgt. Dit is namelijk niet de juiste versie meetmodule voor Toon i.c.m. stadsverwarming. Ik heb zojuist een nieuwe voor je besteld, deze ontvang je binnen 2 weken. Aan jou de taak om dan de huidige meetmodule te ontkoppelen en de nieuwe te koppelen. Succes!
Bekijk origineel

12 Reacties

Op Toon®️ kies je bij menu/instellingen/energiemeting/meetmodule
ik op het potloodje en nog de keer op het potloodje en zet het vinkje bij Gas op Uit.
Dan kan er geen foutmelding meer komen.
Hoi, dank voor de hulp. Het vinkje bij gas stond al uit, het driehoekje met de uitroepteken blijft ook staan.
Oké, dan is er een andere reden, die door de moderators aan de softwarebeheerders gemeld moet worden.
Reputatie 5
Badge +5
Dag @Migaddo vervelend zeg, zo'n C15 melding. Wil je je klantnummer toevoegen aan je profiel en alvast de externe toegang aanzetten op jouw Toon? Dan kan ik met je meekijken! 🙂
Dag Erica, ik heb mijn klantnummer aan mijn profiel toegevoegd, ik zal als ik thuis ben de externe toegang activeren.
Reputatie 5
Badge +5
@Migaddo, fijn! Laat je het even weten als de toegang aanstaat?
Hij staat aan
Reputatie 7
Badge +5
@Migaddo

Bedankt! We gaan dit voor je uitzoeken en komen er volgende week bij je op terug.
Reputatie 7
Badge +5
@Migaddo

Je beschikt op dit moment over een meetmodule (wit met grijze stekker in het stopcontact van je meterkast) die voor deze storingsmelding zorgt. Dit is namelijk niet de juiste versie meetmodule voor Toon i.c.m. stadsverwarming. Ik heb zojuist een nieuwe voor je besteld, deze ontvang je binnen 2 weken. Aan jou de taak om dan de huidige meetmodule te ontkoppelen en de nieuwe te koppelen. Succes!
Dag Denise,
Dank voor de snelle analyse en opvolging.
Ik zal de nieuwe module bij ontvangst direct aansluiten en de bevindingen delen.

Ik neem aan dat ik de toegang tot de Toon weer dicht kan zetten?
Reputatie 7
Badge +5
@Migaddo

Klopt, bedankt!
Gisteren de nieuwe module ontvangen, deze direct gekoppeld (oude ontkoppeld), update uigevoerd en aangesloten.
Geen foutmeldingen meer, en driehoek met uitroepteken verdwenen.

Dank voor de snelle en goede oplossing.

Reageer