Foutcode c12 | Eneco Community
beantwoord

Foutcode c12

• 7 januari 2019
  • 10 reacties
  • 160 Bekeken

2 weke nb geleden zijn ze van enexis geweest om de meterstanden op te nemen, nu heeft die man de sensoren van de stroom en gasmeter afgehaald omdat hij de standen niet kon zien deze heeft hij ook teruggeplaatst maar toon registreert niks meer. Ik krijg foutcode c12. Wat ik ook geprobeerd heb hij doet niks
icon

Beste antwoord door Brandje 9 januari 2019, 13:58

Die positie van die sensorhouder luistert erg nauw; op de millimeter nauwkeurig.
Ik zou een nieuwe set fixatiestickers hier aanvragen en de sensorhouder dan opnieuw vastplakken.
Bekijk origineel

10 Reacties

Heb je nadat je de sensors terug plaatste, de metermodule even 30 sec stroomloos gemaakt?
Jazeker. En daarna met het filmpje wat ik op de site gevonden had weer geconnect met elkaar
Dan zitten de sensor houders wellicht niet goed gepositioneerd?
Ook Toon®️ kan dwarsliggen, van zou een zachte reset voldoende moeten zijn.
Even het zwarte knopje aan de rand onderzijde Toon®️ even kort indrukken.
Zwarte knopje aan de onderkant heb ik ingedrukt gehad. Werkte niet. Heb de sensoren op verschillende posities gehad maar hij geeft niks aan

Heeft die meteropnemer niet alleen de sensor verwijderd, maar ook de sensorhouder die op het glas geplakt zit?
Hij had er alles af gehaald anders kon hij het niet lezen zei hij terwijl een andere opnemen het 2 jaar geleden wel kon lezen
Die positie van die sensorhouder luistert erg nauw; op de millimeter nauwkeurig.
Ik zou een nieuwe set fixatiestickers hier aanvragen en de sensorhouder dan opnieuw vastplakken.
Reputatie 6
Badge +1
Beste @Terrortact

Welkom op het forum. Graag wil ik je vragen om je klantnummer toe te voegen aan je profiel. Het is zoals @Brandje laat weten verstandig om de sensoren nogmaals te plakken met nieuwe stickers.

Groeten Chantal

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen