Fibaro rookmelders geven elke 30 seconden een piep | Eneco Community
beantwoord

Fibaro rookmelders geven elke 30 seconden een piep

• 22 september 2018
  • 12 reacties
  • 995 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb de batterijen van mijn beide rookmelders deze week vervangen. Sindsdien geven ze allebei elke 30 seconden een piep. Ik kan dit probleem niet vinden in handleiding of FAQ of forum. Het volgende al geprobeerd:
- opnieuw aanmelden van de rookmelder
- ontkoppelen en weer koppelen op Toon
- reset van rookmelder
- soft reset van Toon
Alles zonder resultaat, de rookmelders blijven de piep geven. Iemand een oplossing?
icon

Beste antwoord door Johnniekk 24 september 2018, 20:52

@Pim

Ik heb een handig filmpje gevonden, waar de stappen exact te zien zijn: https://www.youtube.com/watch?v=866XuK60um0

Wil je het me laten weten of het resetten van de rookmelders nu wel lukt?

Groet,
Mitchel

Dank, het resetten is gelukt (meerdere pogingen zoals Brandje al zegt). Maar de piep om de 30 seconden is niet weg... En dit is het geval bij allebei de rookmelders. Het is dus niet één kapot exemplaar.

Het probleem is DUS nog niet verholpen.

Probeer dit eens;

Ontkoppel beide rookmelders op Toon volgens de procedure op de Toon.
Reset de beide rookmelders volgens de procedure van het filmpje.
Meld beide rookmelders weer aan op Toon.

Graag in deze volgorde... Succes.
Bekijk origineel

12 Reacties

Heb je de batterij nog een keertje eruit gehaald en gemeten voor de zekerheid?
Dan de rookmelder weer een reset gegeven?
Blijft de korte piep komen dan zal je contact op moeten nemen met de klantenservice van Fibaro.
Ik zoek even naar een link.
Dit is de customerpage:

http://www.jdkholding.nl/advies-support/
Reputatie 5
Badge +1
@Pim

Welkom op de Toon Community. Een piepend geluid van de rookmelder is natuurlijk erg vervelend, daar heb je deze natuurlijk niet voor aangeschaft. Wat is de batterijstatus van beide rookmelders?

Wil je beide rookmelders opnieuw ontkoppelen en daarna de volgende stappen uitvoeren:

- Druk de knop 3 seconden in tot de LED wit wordt
- Er volgt een kort piep geluid, laat de knop dan los
- De LED-lampjes wisselen van kleur
- Als het lampje voor de 4e keer van kleur is veranderd wordt hij geel, druk dan nogmaals op de knop
- Nu moet het LED-lampje rood worden, dan is alles voltooid.

Wil je het me laten weten of dit heeft geholpen?

TIP: Voeg je klantnummer toe aan je profiel.

Groet,
Mitchel
Badge
Heb je de batterij nog een keertje eruit gehaald en gemeten voor de zekerheid?
Dan de rookmelder weer een reset gegeven?
Blijft de korte piep komen dan zal je contact op moeten nemen met de klantenservice van Fibaro.
Ik zoek even naar een link.

Ja, batterij is gemeten. Is nieuw en 100% vol. Dus daar kan het niet in zitten.
Badge
@Pim

Welkom op de Toon Community. Een piepend geluid van de rookmelder is natuurlijk erg vervelend, daar heb je deze natuurlijk niet voor aangeschaft. Wat is de batterijstatus van beide rookmelders?

Wil je beide rookmelders opnieuw ontkoppelen en daarna de volgende stappen uitvoeren:

- Druk de knop 3 seconden in tot de LED wit wordt
- Er volgt een kort piep geluid, laat de knop dan los
- De LED-lampjes wisselen van kleur
- Als het lampje voor de 4e keer van kleur is veranderd wordt hij geel, druk dan nogmaals op de knop
- Nu moet het LED-lampje rood worden, dan is alles voltooid.

Wil je het me laten weten of dit heeft geholpen?

TIP: Voeg je klantnummer toe aan je profiel.

Groet,
Mitchel

Nee, dit werkte niet. Bij het indrukken van de knop als hij geel is, gaat het ledje uit. Het wordt dus niet rood. Betekent dit dat de reset mislukt is?
Ja zeker!
Dan is de reset mislukt.
Als het ledje Geel wordt en je nogmaals moet drukken, probeer dat heeeel snel en heeel kort te doen. En soms duurt het wel 5 sec voor het ledje Rood wordt en piept.
Bij mij moest ik gemiddeld 3/4 de reset doen voordat het ledje Rood werd en piepte.
De aanhouder wint!
Reputatie 5
Badge +1
@Pim

Ik heb een handig filmpje gevonden, waar de stappen exact te zien zijn: https://www.youtube.com/watch?v=866XuK60um0

Groet,
Mitchel
Badge
Ja zeker!
Dan is de reset mislukt.
Als het ledje Geel wordt en je nogmaals moet drukken, probeer dat heeeel snel en heeel kort te doen. En soms duurt het wel 5 sec voor het ledje Rood wordt en piept.
Bij mij moest ik gemiddeld 3/4 de reset doen voordat het ledje Rood werd en piepte.
De aanhouder wint!

Inderdaad na een paar pogingen de rookmelder kunnen resetten. Maar de piep om de 30 seconden is niet weg... En dit is het geval bij allebei de rookmelders. Het is dus niet één kapot exemplaar.
Badge
@Pim

Groet,
Mitchel

Dank, het resetten is gelukt (meerdere pogingen zoals Brandje al zegt). Maar de piep om de 30 seconden is niet weg... En dit is het geval bij allebei de rookmelders. Het is dus niet één kapot exemplaar.
Goed dat het gelukt is!??
Ik maakte het zelfde mee.
Soms is het gewoon geduld hebben.
Reputatie 5
Badge +5
@Pim

Groet,
Mitchel

Het probleem is DUS nog niet verholpen.

Probeer dit eens;

Ontkoppel beide rookmelders op Toon volgens de procedure op de Toon.
Reset de beide rookmelders volgens de procedure van het filmpje.
Meld beide rookmelders weer aan op Toon.

Graag in deze volgorde... Succes.
Reputatie 7
Badge +8
Wat en geluk heb ik.. Ik hbe nog ook een overspannen rookmelder in huis. Twee weken geleden de batterij vervangen en nu een zeer irritante piep die gisteren begon.

Los gekoppeld vanuit Toon, gereset op de melder zelf. en dat alles meerdere malen.
@Pim hoe is het bij jou over gegaan?

Bedankt alvast!

Reageer