Fibaro rookmelder VALSE meldingen?! | Eneco Community
beantwoord

Fibaro rookmelder VALSE meldingen?!

• 22 augustus 2017
  • 61 reacties
  • 2467 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi hoi

In mijn nieuwe huis Toonngenomen met bijbehorende set van twee fibaro rookmelders.

S'avonds laat rond half 1 gaat vanuit het niets de melder af in de woonkamer ik was nog wakker, kon op de test/silence knop rammen wat ik wilde maar dat ding stopte gewoon niet...

Uiteindelijk dat ding maar van plafond gerukt en batterij eruit. Vrouwlief naar beneden gestormt die wakker werd van de telefoon die eveneens was gealarmeerd via de smartphone.

Algoed rookmelder maar even batterijloos weggelegd om van de week maar even een ander plekje te geven.

Afgelopen nacht TWEE meldingen de op onze telefoons dat de rookmelder woonkamer af gaat.

¿QUE? ....dat ding is stroomloos...lekker dan, wat gaat hier fout?

Eneco dit is niet leuk

Groet

Erik
icon

Beste antwoord door DeniseMR 8 september 2017, 13:46

@Erick12345678

Er is vastgesteld door onze softwareontwikkelaars dat de rookmelder inderdaad defect is en hij vervangen mag worden. Vraag is alleen nog vanaf wanneer je deze hebt? Dan kan ik je hiervoor in de juiste richting sturen.
Bekijk origineel

61 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Gevoeligheid is e.v.t instelbaar.
Badge +2
Klopt, thanks maar de rookmelder ligt zonder batterij in de kast. Sindsdien heb ik al 3 sms'jes gehad met de melding dat hij af zou gaan.

Erik
Reputatie 4
Badge +3
Klopt, thanks maar de rookmelder ligt zonder batterij in de kast. Sindsdien heb ik al 3 sms'jes gehad met de melding dat hij af zou gaan.

Erik

Zeer vreemd, niet echt betrouwbaar!
En ze zijn al niet echt goedkoop.
Denk dat er iets blijft hangen in de centrale die berichten verzend.
Hoi hoi

In mijn nieuwe huis Toonngenomen met bijbehorende set van twee fibaro rookmelders.

S'avonds laat rond half 1 gaat vanuit het niets de melder af in de woonkamer ik was nog wakker, kon op de test/silence knop rammen wat ik wilde maar dat ding stopte gewoon niet...

Uiteindelijk dat ding maar van plafond gerukt en batterij eruit. Vrouwlief naar beneden gestormt die wakker werd van de telefoon die eveneens was gealarmeerd via de smartphone.

Algoed rookmelder maar even batterijloos weggelegd om van de week maar even een ander plekje te geven.

Afgelopen nacht TWEE meldingen de op onze telefoons dat de rookmelder woonkamer af gaat.

¿QUE? ....dat ding is stroomloos...lekker dan, wat gaat hier fout?

Eneco dit is niet leuk

Groet

Erik

Hoi Erik,

Pak de handleiding erbij.
Verwijder de rookmelder's in Toon en meldt ze opnieuw weer aan.
Reputatie 4
Badge +3
Staat je klantnummer vermeld bij je profiel? Zoja, kunnen ze je misschien verder helpen.
Reputatie 5
Badge +3
@ Erick12345678

Wil je foto's van deze rookmelder (s) maken? Dan kunnen we dit nader onderzoeken.

Groet, Audrey
Badge +2
Audrey,

Hier twee foto's van de rookmelder

Groet

Erik
Reputatie 7
Badge +4
@Erick12345678

Bedankt! Had je de rookmelders ook al verwijderd uit Toon? Als je overigens de externe toegang aan wilt zetten via menu > Toon Support dan kijken we even mee achter de schermen.

Groet, Denise
Badge +2
Hallo Denise

Ik heb het aangezet

Woonkamer rookmelder is inmiddels verwijderd

Groet

Erik
Reputatie 7
Badge +4
@Erick12345678

Dankjewel. Is 'inmiddels' toevallig vandaag of enkele dagen geleden?
Bekend probleem.Ik haal voor de vakantie de melders van het plafond. Weet niet of het (valse)alarm vanzelf stopt.Kan het de buren niet aandoen 14 dagen alarm.Heb niet veel vertrouwen meer in deze dure melders. Voorheen altijd melders van minder dan 10 euro gehad en nog nooit vals alarm.Vind de batterij ook veel te snel leeg.
Mijn Fibaro slimme rookmelders, 4 stuks, hangen tot de zolder aan toe.

Nu ongeveer 4 maanden; batterij 100% nog steeds; 1 rookmelder meer dan 6 maanden en ook gewoon 100%

Heb je vals alarm, pas dan de rigoureuze methode toe; verwijderen via Toon en geavanceerd en opnieuw koppelen.
Reputatie 4
Badge +3
Bekend probleem.Ik haal voor de vakantie de melders van het plafond. Weet niet of het (valse)alarm vanzelf stopt.Kan het de buren niet aandoen 14 dagen alarm.Heb niet veel vertrouwen meer in deze dure melders. Voorheen altijd melders van minder dan 10 euro gehad en nog nooit vals alarm.Vind de batterij ook veel te snel leeg.

Hier geen enkel probleem.
Batterijen na 7 maanden nog 100%
Nooit 1 valse melding gehad.
Ooit navraag gedaan, melder schijnt wel na een bepaalde tijd te stoppen.
Badge +2
@Erick12345678

Dankjewel. Is 'inmiddels' toevallig vandaag of enkele dagen geleden?

Hoi Denise

Is al paar dagen geleden

Groet

Erik
Reputatie 7
Badge +4
@Erick12345678

Mijn collega's hebben het op het moment nog in onderzoek. Zou je de externe toegang weer aan willen zetten? Deze is helaas uit.
Badge +2
Oke
Reputatie 5
Badge +3
Dankje Erick, we gaan er verder naar kijken!
Reputatie 7
Badge +4
@Erick12345678

Er is vastgesteld door onze softwareontwikkelaars dat de rookmelder inderdaad defect is en hij vervangen mag worden. Vraag is alleen nog vanaf wanneer je deze hebt? Dan kan ik je hiervoor in de juiste richting sturen.
Badge +2
Hoi Denise

Bedankt!

Ik heb even in de mail gekeken en ik heb de rookmelders 5 augustus ontvangen.

Groet

Erik
Reputatie 7
Badge +4
@Erick12345678

Bedankt! Dan loopt het retourproces via Fibaro. Je kan daar aangeven wat de situatie is, dat wij het hebben nagekeken en hebben geconstateerd dat de rookmelder defect is. Zij zorgen vervolgens voor een nieuwe rookmelder.
Badge +2
Thanx

Inmiddels een mail eruit gegooid naar support@fibaro.nl

Erik
Misschien een tip voor forumleden, die bv via de zoekfunctie hier terecht komen; kijk via deze link en je vindt ook de FAQ:

https://www.eneco.nl/service/toon-support/advies-fibaro-rookmelder-met-toon/
Badge +2
@Erick12345678

Bedankt! Dan loopt het retourproces via Fibaro. Je kan daar aangeven wat de situatie is, dat wij het hebben nagekeken en hebben geconstateerd dat de rookmelder defect is. Zij zorgen vervolgens voor een nieuwe rookmelder.

Nou...we zijn inmiddels al bijna 3 weken verder en het blijft behoorlijk stil aan de Fibaro Support-kant. Nadat ik het had ingediend werd er geen genoegen genomen met het feit dat de moderators e.e.a. hebben geconstateerd dus of ik de klachtomschrijving nader wilde toelichten.

Dat heb ik 10 dagen geleden gedaan helaas tot nu toe geen reactie!

😔
Reputatie 2
Badge +2
Vandaag 01-10-2017, Ook 4 valse meldingen ontvangen in het beging van de middag van 1 van mijn rookmelders.
Omdat op moment niet thuis was toch maar even gaan kijken maar bij thuis komst was er niets aan de hand (Gelukkig) en er was ook geen piep te horen en bleek het om een valse melding te gaan.

Nu komen er geen meldingen meer binnen, ik dacht laat ik dit toch maar even melden hier op het forum.
Reputatie 5
Badge +4
Ik heb er 6 hangen waar van er 4 via de kortings actie van eneco (familie laten bestellen en die overgenomen) en zelf nog 2 losse gekocht en met geen van deze nog problemen gehad. Ook zijn de batterijen nog 100%. Ik vind het spijtig om te horen dat er toch met enige “regelmaat” er toch enkele slechte tussen zouden zitten, maar ja dat is altijd mogelijk met electronica. Echter waar bij mij soms de “oude” analoge rookmelders snel meldingen gaven (heet douchen) die van fibaro dat juist niet. Ik hoop dat fibaro zich toch wel snel zal melden bij erick12345678. Wellicht dat eneco er ook een berichtje aan wil wijden om er versnelling in te krijgen.

Reageer