Fibaro rookmelder ontkoppelen als hij niet meer is gekoppeld? | Eneco Community

Fibaro rookmelder ontkoppelen als hij niet meer is gekoppeld?

• 26 augustus 2017
  • 20 reacties
  • 790 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Een week geleden ging de Fibaro rookmelder op zolder steeds af. Uiteraard was dit iedere keer vals alarm. Batterij er een tijdje uit gehad en vervolgens weer opgehangen.
Vanmiddag het zelfde, elke 5 minuten vals alarm.
Nu met behulp van de beschrijving de sensor gereset.
Toon bleef zeggen, geen verbinding.
Dus de rookmelder via Toon afgemeld, maar Toon zegt "onbekende melder afgemeld"
Nu blijft dus de melder zichtbaar in Toon, met op het startscherm het logo dat je rookmelder geen verbinding heeft.
Rook melder opnieuw aangemeld met andere naam, maar de oude naam blijft in Toon staan.

Hoe kan ik de rookmelder, welke geen verbinding meer heeft, uit Toon krijgen????

20 Reacties

Heb je Toon een harde reset gegeven?
Nee, alleen opnieuw opgestart.
Is dan nodig dan?
Zijn waarschijnlijk alle instellingen weg, zoals de rookmelders, 06 nummers enz, of niet
Is dan nodig dan?
Zijn waarschijnlijk alle instellingen weg, zoals de rookmelders, 06 nummers enz, of niet
Is dan nodig dan?

Nee, je bent in de war met fabrieksherstel.
Dus geef Toon, door de Toon-module bij je CV even 1 minuutje stroomloos te maken even een harde reset.

Alle instellingen en historische data blijven bewaard, maar je systeem wordt even opnieuw opgestart en dat is meestal voldoende.
Helaas.
Harde reset heeft niet geholpen.
Toon ziet nu 2 rookmelder, die ik niet heb gewijzigd, één rookmelder (oude met alarm) die geen verbindingen heeft en de rookmelder die ik opnieuw heb aangemeld (oude met alarm alleen sensor reset en nieuwe naam).
Dus ook het icoontje op het start scherm is er nog.

Je zou toch ook een rookmelder moeten kunnen afmelden als deze stuk is.
Nu heb je aangemelde nodig of af te melden!
Tja dan zal je maandag morgen even via menu/support de externe klantentoegang aan moeten zetten.
Dan kan Eneco op afstand de verkeerde rookmelders verwijderen.
Bedankt voor je advies.
Heb klantentoegang aangezet.

Ik ben hier redelijk nieuw, leest Eneco mee op dit forum, zodat iemand dit maandag ff gaat doen of moet ik contact opnemen met Eneco???
Geeft niets. Inleg het graag uit.

Inderdaad als een moderator dit maandag leest, komt er van zelf een reactie.

Even daarop wachten dus.

Verder een fijn weekend.
👍

En nogmaals bedankt.
Het is met toch gelukt om de rookmelder te ontkoppelen.
Eigenlijk erg simpel, als je op ontkoppelen druk, maar niets doet met de rookmelder, dan komt Toon vanzelf met de optie om het te verwijderen uit de lijst.

Helaas ging de rookmelder, waarvan ik de sensor had gereset en had afgemeld en opnieuw had aangemeld, vannacht weer af met vals alarm.

Lijkt er dus op dat de Fibaro rookmelder stuk is of zo.😭
Reputatie 5
Badge +3
Hallo cpk,

Wat een gedoe met de rookmelder, niet fijn! Ik denk dat je dit nu het beste bij Fibaro kunt melden en kunt vragen om een retourformulier.
Retour kun je aanmelden via support@fibaro.nl.

Succes!
Waarom kan de delete knop in toon niet de rookmelder verwijderen? Volgens mij is dat een software aanpassing die eenvoudig te realiseren is. Ik had een defecte rookmelder, nieuwe gekregen, maar kan de oude alleen verwijderen door op "het knopje" te drukken. Waarom deze ingewikkelde constructie?
https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-en-opmerkingen-over-toon-110/toon-rookmelder-ontkoppelen-zonder-werkende-rookmelder-topic-gesloten-bezoek-ons-nieuwe-toon-forum-https-forum-toon-nl-9675

Is niet ingewikkeld. Er komt vanzelf een pop-up en die vraagt of je ‘m wilt verwijderen.
Dus de oude rookmelder heb je dan daarbij niet nodig.
Reputatie 4
Badge +2
Ik heb hezelfde probleem met ontkoppelen.
Straks ook eens proberen om even niets te doen.
Een verwijder knopje zou inderdaad handiger zijn.
Reputatie 4
Badge +2
Het is inderdaad gelukt.
Toch handig dit forum
Reputatie 6
Badge +1
@Bert1970

Fijn om te lezen dat het gelukt is.
Reputatie 1
Badge +2
Fijn dit FORUM! Ik had al zo lang problemen met 1 van de 2 rookmelders, voor wat betreft aanmelden, maar eigenlijk veel meer met verwijderen. Op een gegeven moment krijgt de melder "vanzelf" een naam, FGSD002, en staan er 5 in.
Maar rustig lezen op het forum, vooral kijken wat Brandje te vertellen heeft, et voilà, niet werkende melders zijn als de spreekwoordelijke sneeuw voor de Z🌞N verdwenen ⛏️ 🙌🏼 @ N ❎ $ ‼️

have a nice weekend, en bedankt
Reputatie 6
Badge
@Jex 99

Wat fijn dat dit forum je het antwoord heeft gegeven op je probleem met de Fibaro rookmelder😁. Ook leuk dat je ons dit met zo'n leuke tekst laat weten! @Brandje, deze kan je in je zak steken 😉.

Groet, Urgel
Fijn dit FORUM! Ik had al zo lang problemen met 1 van de 2 rookmelders, voor wat betreft aanmelden, maar eigenlijk veel meer met verwijderen. Op een gegeven moment krijgt de melder "vanzelf" een naam, FGSD002, en staan er 5 in.
Maar rustig lezen op het forum, vooral kijken wat Brandje te vertellen heeft, et voilà, niet werkende melders zijn als de spreekwoordelijke sneeuw voor de Z🌞N verdwenen ⛏️ 🙌🏼 @ N ❎ $ ‼️

have a nice weekend, en bedankt

Hoi Jex 99,

Fijn dat mijn bijdrage je verder op de goede weg heeft geholpen. Je tekst doet me goed!!😀😀
Ook voor jou een fijn weekend.
@Jex 99

Wat fijn dat dit forum je het antwoord heeft gegeven op je probleem met de Fibaro rookmelder😁. Ook leuk dat je ons dit met zo'n leuke tekst laat weten! @Brandje, deze kan je in je zak steken 😉.

Groet, Urgel

Nou zeker @Urgel!💪🏾
Er zijn er niet veel die dat expliciet melden.
Dus zeer zeker leuk om te horen. 😀

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen