Factory reset, geen registratie en geen thermostaat | Eneco Community

Factory reset, geen registratie en geen thermostaat

• 15 november 2012
  • 2 reacties
  • 425 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik heb nog een testtoon omdat tijdens de installatie van de nieuwe mijn I-net storing had. Erg handig. Monteur ging weg met de mededeling dat ik maar weer moest bellen als ie wel weer werkte. Nam de nieuwe ook gewoon weer mee.  "Ja, ik moet kunnen registreren anders kan ik hem niet aftekenen"
Ok, prima. Vreemd maar goed,

Anyway, ik kwam daardoor op dit scenario:
Onhandige (hoe zeg je dat netjes) klant heeft onverklaarbare problemen (niet geheel onmogelijk) en belt klantenservice (treft een nieuweling) die een factory reset adviseert (na bijvoorbeeld een update die niet geheel geslaagd is, lees topic over update en temperatuur) Als je bij een helpdesk hebt gewerkt of er wel eens een hebt gebeld weet je wat ik bedoel.

Daarna is er geen contact te krijgen met service center met -5 bijvoorbeeld. Klant weet WIFI wachtwoord niet meer, Klant snapt niet wat ie moet doen, etc. etc. Gemiddelde praktijken van een helpdesk gesprek. Ergo, klant kan niet registreren, ergo, thermostaat werkt niet want komt niet langs registratiescherm.

Is er al over nagedacht wat voor impact dit heeft voor de klant, de klantenservice en bovenal voor Eneco?
Hoe lang duurt het voordat er een monteur ter plaatse kan zijn en als hij het niet kan oplossen? (Hij kan het wachtwoord ook niet vinden bijvoorbeeld) en geen vrije WIFI punt in de buurt. Gaat ie dan ook weer weg? Of heeft hij standaard een telefoon met WIFI access point mee? (Nee)

Ik vind dit een vraag waar nogal goed over nagedacht moet worden door Eneco, vooral met de winter in aantocht en ik verwacht dan ook een reactie van Eneco hierop.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@toon_liefhebber

Ik heb van mijn collega begrepen dat er voor vandaag een afspraak gepland staat om de problemen met Toon te verhelpen. Als de thermostaat niet functioneert dan streven wij ernaar om dezelfde dag nog het probleem te verhelpen.

De monteur die Toon komt installeren heeft de instructie meegekregen dat de Toon volledig hoort te werken. Als dit niet het geval is dan wordt alles naar de oude situatie terug gebracht.
Reputatie 1
Badge
Prima service, moest ik nog even meegeven. Thermostaat vervangen, alles werd even afgewacht, CV nog even gecontroleerd op werking (aanspringen) Echt een pluim. Binnen een zeer nette tijd.

De monteur die ik sprak had het overigens al eens meegemaakt dat hij een Thermostaat niet kon registreren (service center niet bereikbaar). Dus de vraag aan de developers blijft staan. Maak een (service technicus) optie dat de toon wel gewoon aankan zonder registratie. Scheelt je de hommeles van een andere thermostaat/oude thermostaat terughangen.