Ervaringen met de installatie van Toon | Eneco Community

Ervaringen met de installatie van Toon

Reputatie 3
Badge +4
Bij deze wil ik even een klacht indienen betreft installatie van de Toon. Ten eerst alle zenders en ontvangers zijn met t repjes vast gezet , de draaden zijn niet netjes weg gewerkt, en de Toon heeft ie niet goed ingesteld  . Persoonlijk vindt ik dit geen goede service de monteur klaagden steen en been over de Toon hij zou volgengs hem niet goed werken en de installaties gaan voor geen meter waardeloos zei die. Dan nog een klein detail hij was even naar de wc geweest en heeft zijn handen niet gewassen en is gewoon verder gegaan dit vonden wij niet erg fris maar dit terzeiden. Ben nu alles zelf goed aan het installeren en alles netjes weg werken de Toon heb ik zelf ingesteld en werkt nu naar behoren .

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

51 Reacties

Reputatie 2
Badge
Bij mij zijn ook de  keteladaptor en de sensor kabeltjes met tywraps vastgezet!  Ik had eigenlijk ook verwacht dat de keteladaptor in de muur geboort zou worden.
Het zit wel maar ik ben eigenlijk benieuwd hoe dit bij anderen is geïnstalleerd.
Reputatie 3
Badge
De monteur heeft bij mij wel netjes werk geleverd. Kwam netjes op tijd en begon met alles klaar te leggen. Liet me even zien wat de modules allemaal inhielden. Heeft daarna boven met een r repje vastgezet maar wel netjes zodat het er niet rommelig uit zag. Dat kabeltjes niet helemaal weggewerkt zijn kan je een monteur denk ik ook niet vragen. Het is (vind ik) een kleine moeite om deze even op je eigen manier weg te werken.

Daarna heeft hij helaas verschillende toons moeten gebruijken aangezien er 3 een probleem hadden. 😞 Hij bleef heel geduldig en is dik 3 uur bezig geweestl. zelfs toen mocht ik nog een 5e toon gebruiken aangezien nr 4 de nieuwste software al had en ik vermoeden had dat ik een 2e handsje in gebruik had. Dit hoefde uiteindelijk niet omdat het nu eindelijk werkte.

Dus naast klachten (ik oordeel niet of iets terrechto of onterrecht is) vind ik dat dit ook gezegd mag worden.
Moet ik hier nu uit opmaken dat 3 van de 4 Toons niet werken. Bij jou zijn er dus in totaal 5 gebruikt om er één werkend te krijgen.
Die monteur is dus met 4 tweedehands/defecte teruggekeerd naar de basis.
Grote kans dus dat die zijn gebruikt bij andere klanten, met alle vervelende gevolgen van dien.
Als ik zo op dit forum lees, zijn er toch wel erg veel klachten over storingen, verkeerde instellingen etc.
Wat de afwerking betreft zal de monteurs niet veel te verwijten vallen. Die zijn ook maar met plakkertjes en T-raps op pad gestuurd.
Ik vind het ontwerp wel erg amateuristisch voor het geld dat zo'n ding kost.
De software is ook nog niet uitontwikkeld en ook daarvoor moet je per maand een bedrag betalen.
Okee als je er extra functionaliteit voor krijgt, maar bug-fixes horen gratis te zijn.
Reputatie 3
Badge
Klopt. 4 toons gebruikt en 3 retour. Maar!!! Wanneer komen klanten op een forum. Als ze vragen hebben. Niet als alles netjes werkt. Althans vaak niet. Zou slecht zijn als tempus zo met klanten om gaat. Vergeet niet dat mensen hier komen over algemeen als iets niet werkt. Jammer genoeg en valt hier op dit forum nog mee hoeveel klachten je hoort ten opzichte van een positief bedankwoord
Reputatie 3
Badge
Updates zijn gratis en ik denk dat er nog wel een aantal klachten komen na die 2 maanden na installatie. Dan zou je mogelijk geen garantie op installatie hebben maar daar gaat niet iedereen mee akkoord. We moeten uitgaan van een goed werkende toon na wat opstartproblemen en ja ook Eneco besteed dit uit en nemen klachten mee in een evaluatieprogramma. Je betaald eigenlijk voor de verdere ontwikkeling maar daar loopt al een topic over. Ik ben tevreden klant tot nu toe en hoop dat onze moderators de rest goed op weg kan helpen.
Reputatie 7
Badge +6
@PieterMary

Ik vind het vervelend om te horen dat de installatie niet volgens wens is verlopen, het is zeker niet de bedoeling om je met een slecht gevoel achter te laten na de installatie. Ik heb het installatiebedrijf op de hoogte gesteld van je klacht, zij zullen spoedig contact met je opnemen.
Reputatie 7
Badge +6
@Toon Econoom

Als er een Toon wordt geïnstalleerd bij je die niet functioneert dan installeren wij deze niet bij een andere klant. Deze wordt geretourneerd aan ons magazijn. Ook wanneer de situatie bij een klant niet geschikt is en de Toon wordt daarom weer meegenomen is het niet de bedoeling dat deze bij een andere klant komt te hangen.

@Allen

De opmerkingen wat betreft de tie wraps heb ik doorgegeven als mogelijk verbeterpunt en wellicht wordt daar in de toekomst een andere oplossing voor gevonden.
Reputatie 3
Badge
@'folkert! Toon nr 4 was bij mij al uit het plastic en al geüpdatet. De andere zaten wel in plastic. Ik heb vermoeden dat ik degelijk wel een 2e hands model heb al zijn ze net nieuw.
Reputatie 3
Badge +4
@PieterMary

Ik vind het vervelend om te horen dat de installatie niet volgens wens is verlopen, het is zeker niet de bedoeling om je met een slecht gevoel achter te laten na de installatie. Ik heb het installatiebedrijf op de hoogte gesteld van je klacht, zij zullen spoedig contact met je opnemen.

Ze hoeven me niet te bellen heb alles zelf naar wens gedaan , maar voor alsnog bedankt. Hoop voor de rest dat het wel goed komt vandaar deze klacht en ik zie dat je er mee bezig bent.
@Toon Econoom
Als er een Toon wordt geïnstalleerd bij je die niet functioneert dan installeren wij deze niet bij een andere klant. Deze wordt geretourneerd aan ons magazijn. Ook wanneer de situatie bij een klant niet geschikt is en de Toon wordt daarom weer meegenomen is het niet de bedoeling dat deze bij een andere klant komt te hangen.

@'folkert! Toon nr 4 was bij mij al uit het plastic en al geüpdatet. De andere zaten wel in plastic. Ik heb vermoeden dat ik degelijk wel een 2e hands model heb al zijn ze net nieuw.
Die van mij kwam ook niet uit plastic.
Wist niet dat ze zo verpakt waren; dat lees ik hier op het forum.
Geen van de onderdelen zat in plastic. Wat me wel verbaasde, was dat er geen beschermfolie over het display zat.

@Allen
De opmerkingen wat betreft de tie wraps heb ik doorgegeven als mogelijk verbeterpunt en wellicht wordt daar in de toekomst een andere oplossing voor gevonden.

Misschien is ook de aansluiting van de keteladapter een verbeterpunt. Ik vind het maar een knullige oplossing zoals die twee draadjes boven en onder, ontdaan van buitenmantel en zonder enige vorm van trekontlasting zijn gemonteerd. Erg kwetsbaar, ook al omdat de adapter zelf met een tie wrap aan een buis gebonden is en nog naar boven en beneden kan schuiven, waardoor spanning kan ontstaan op die maar dunne draadjes.
Reputatie 3
Badge
De doos moet helemaal in het plastic zitten. Hij ging bij. De eerste 3 toon alles opschrijven en bij elkaar zoeken zodat zoals gezegd wordt deze daarna retour naar het magazijn kon. Met de toon die ik daarna op de muur kreeg, zal deze in een doos zonder plastic en was de nieuwste software aanwezig. Dat klopt in mijn ogen niet.
Reputatie 7
Badge +6
@Toon Econoom

Ik heb je verbeterpunt wat betreft de aansluiting van de keteladapter doorgegeven.

@Jeroen & @Toon Econoom

De andere punten die jullie aankaarten daar kom ik nog op terug.
Reputatie 7
Badge +6
@Jeroen & @Toon Econoom

Ik heb voor jullie geïnformeerd en er zijn geen 2e hands Toon’s geïnstalleerd. Wel zijn er van te voren Toon’s uitgepakt en bij Jeroen was de Toon zelfs al voorzien van de updates, deze is op kantoor van een update voorzien om te controleren of Toon werkt. Dit is natuurlijk niet de bedoeling en we hebben de monteurs nogmaals medegedeeld hoe Toon aangeleverd dient te worden bij onze klanten. Toon's horen verpakt aangeleverd te worden en zonder updates.
Reputatie 3
Badge
Bedankt. Verklaard een hoop. Verder lekker apparaat hoor.
Badge
De monteur heeft Toon bij mij opgeleverd zonder internetverbinding,
dit heb ikzelf verholpen door Toon opnieuw te ressetten.
Vervolgens was het niet mogelijk om Toon op open term te zetten, hier zou opnieuw een monteur voor komen, op de eerste afspraak kwam er geen monteur, na contact met het montagecentrum bleek dat de monteur ziek was, dat kan gebeuren
maar stel dan je klant hiervan op de hoogte, nieuwe afspraak gemaakt, maar wederom geen monteur geweest, wederom
een nieuwe afspraak gemaakt en jawel er kwam een monteur, die heeft de module op de cv op de juiste wijze aangesloten,
en nu staat Toon op open term.
Nu zie ik dat ik euro 149,90 moet betalen, zijnde euro 120,= voor Toon en euro 29,90 voor een stekkerdoos tbv Toon, maar er is
geen stekkerdoos nodig voor Toon omdat er in de meterkast en in de cv ruimte nog stopcontacten over waren,
maar ik zie ook geen stekkerdoos die geplaatst zou moeten zijn, vreemd!!!
Dus al met al geen soepele montage van Toon, twee dagen voor niets thuis gebleven en euro 29,90 teveel betaald.
Ik neem aan dat Eneco mij die euro 29,90 gaat terug betalen?
Reputatie 3
Badge
Vind 30 euro voor een stekkerdoos ontzettend veel geld. Of heb ik dat nu mis?
Badge
Vind 30 euro voor een stekkerdoos ontzettend veel geld. Of heb ik dat nu mis?

Is ook veel geld, en het ergste is nog dat er geen stekkerdoos is geinstalleerd.....
Reputatie 3
Badge
De service is niet ok geweest bij jou, maar waarom vragen ze zoveel geld? Lijkt me ook dat je bonnetje krijgt als je iets aanschaft. Stekkerdoos bv
Badge
De service is niet ok geweest bij jou, maar waarom vragen ze zoveel geld? Lijkt me ook dat je bonnetje krijgt als je iets aanschaft. Stekkerdoos bv

Ik heb helemaal geen bon gekregen, maar ikzelf was niet thuis,
ik hoor zojuist van mijn vrouw dat de monteur terug zou komen omdat hij geen internet
verbinding kon krijgen, maar omdat ik datzelf geregeld heb, is de monteur ook
niet meer terug geweest.
Badge
Ik heb gisteravond pas voor het eerst kennis gemaakt met "Mijn Eneco" op het internet,
en zag daar dat er euro 149,90 betaald dient te worden, zijnde de
levering van Toon op 11-09-2012,  euro 120,= en een stekkerdoos
t.b.v. Toon op 11-09-2012,  euro 29,90
Badge
Ik zie zojuist op de leveringsovereenkomst van Toon die je voor de installatie
toegestuurd krijgt, het volgende staan:

Tarieven:

Meerwek monteur (optioneel)

Levering stekkerdoos (eenmalig) euro 14,95

Daar ik dus euro 29,90 moet betalen zouden er dus 2 stekkerdozen gemonteerd moeten zijn,
terwijl er dus helemaal geen stekkerdozen bij mij zijn geinstalleerd,
of het moet zo zijn dat het in de wandcontactdoos steken van de stekkers van de modules, wordt
gezien als het leveren van 2 stekkerdozen, erg vreemd.
Reputatie 3
Badge
@curl. Er is een fout gemaakt die niet zo netjes is maar als ik Eneco een beetje ken lossen ze dit samen met je op. Wacht hun reactie maar even af.
Badge
@curl. Er is een fout gemaakt die niet zo netjes is maar als ik Eneco een beetje ken lossen ze dit samen met je op. Wacht hun reactie maar even af.

Ik wacht af, dankjewel Jeroen
Reputatie 3
Badge
@curl,

Jij gaf aan via Eneco gezien te hebben (mijn eneco) dat er een rekening voor je klaar ligt. Betaal jij normaliter doormiddel van auto incasso? Ik namelijk wel maar mijn toon van 3 augustus is nog niet verekend en op mijn eneco stonden er geen rekeningen open. Dus vandaar dat ik me afvroeg hoe jij dit zichtbaar hebt. Tevens heb jij toon al lang hangen?
Badge
@curl,

Jij gaf aan via Eneco gezien te hebben (mijn eneco) dat er een rekening voor je klaar ligt. Betaal jij normaliter doormiddel van auto incasso? Ik namelijk wel maar mijn toon van 3 augustus is nog niet verekend en op mijn eneco stonden er geen rekeningen open. Dus vandaar dat ik me afvroeg hoe jij dit zichtbaar hebt. Tevens heb jij toon al lang hangen?

Ik betaal inderdaad via een automatische incasso, Toon is bij mij in Juli geinstalleerd,
en ik zie de rekening nu in September, ik vermoed dat hij bij jouw dan in Oktober
zichtbaar is.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen