Ervaar je problemen met de Toon app? | Eneco Community

Ervaar je problemen met de Toon app?

Reputatie 7
Badge +6
Beste communityleden,

Ik zie dat er diverse topics aangemaakt worden over de Toon app die niet naar behoren werkt. Deze topics zijn waar mogelijk samengevoegd en ik wil de problemen die vanaf nu gemeld worden verzamelen in dit topic. Hierdoor hebben wij een beter overzicht en kunnen wij de issues die jullie ondervinden beter in kaart brengen.

Wanneer je de melding ‘’internal server error krijgt’’ dan wil ik je vragen om de je password van Mijn Eneco aan te passen en wanneer dat niet werkt de externe toegang klantenservice aan te zetten.

Wanneer je andere problemen hebt met de Toon app dan wil ik graag weten wat het probleem is.
-Je kan niet inloggen
-Je ziet geen data
-Je ziet wel data maar deze wordt niet bijgewerkt
-Je ziet een java script error

Ook wil ik graag weten of je onderstaande handelingen hebt uitgevoerd.
Toon van het internet afhalen, dit doe je door je modem/ router maximaal 2x te resetten.
Is de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
Heb je de Toon een harde reset gegeven door de ketelmodule een halve minuut van de stroom te halen?

Wanneer dit niet helpt of je moet deze handelingen vaker uitvoeren dan wil ik jullie vragen om de externe toegang klantenservice aan te zetten en aan te geven op welk toestel je deze problemen ervaart en welke besturingssyteem je gebruikt op dit toestel.

Mocht je geen weer en verkeer meer zien dan wil ik je vragen dit door te geven via dit topic.

Groet,

Folkert

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

233 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Mensen, trap er niet in!! Het resetten van de ketel module, herstart van modem, herstart van Toon heeft hier allemaal niks mee te maken. Vertragingstactieken en afleidingsmanoeuvres van Eneco zodat ze niet de werkelijke problemen hoeven op te lossen. In alle keren dat ik Toon niet kon bereiken van afstand heeft het geen enkele keer aan mijn infrastructuur gelegen. Ik kan dan altijd verschillende andere van buitenaf benaderbare diensten bedienen. (Philips hue, remote access, etc. ). Kom op Eneco, maak eens werk van een serieuze oplossing in plaats van ons lastig te vallen met dergelijke onzinnige stappen!
Reputatie 4
Badge +1
Mensen stop gvd eens met die hoax van resetten etc..
Eneco servers zijn zowel met ping als met tracert niet te bereiken (althans vanaf 5685aw)
Je kunt je spullen thuis resetten tot je een ons weegt.
Met wireshark zie ik tig polls van Toon op mijn uitgaande poort van de router.
Ergo.. op een of andere manier ligt eneco (toon servers) plat
De Toon app op de iPhone, op android, en https://toonopafstand.eneco.nl/ werken niet. Allemaal het zelfde euvel: Inloggen op toon-op-afstand mislukt. Probeer het later nog eens.

Wanneer komt er nu een keer een betrouwbaar systeem? Ik ben nu een paar maanden klant, en wil ik eindelijk de kachel eens aanzetten doet de app het niet. Moet ik alsnog gaan lopen naar de thermostaat.

Op zich ben ik het best wel eens met de vragen die @Basfromtheside stelt:
Basfromtheside wrote:

-weet Eneco wat nu eigenlijk het probleem is?
- kunnen jullie beloven dat jullie niet gehackt zijn?
Ergens in een ander topic gesteld en natuurlijk geen antwoord op gekregen.

Al met al is mijn vertrouwen in Toon onder nul gedaald. Resten mij nog 3 vragen;
- Gaat Eneco de maanden waarin Toon niet heeft gewerkt terugbetalen?
- Wat gaat Eneco doen om het vertrouwen wat ongetwijfeld niet alleen bij mij enorm geschaad is, te herstellen?

Ow en Folkert, misschien moeten jullie een paar routers herstarten?:
Folkert wrote:

Ook wil ik graag weten of je onderstaande handelingen hebt uitgevoerd.
Heb je de Toon een harde reset gegeven door de ketelmodule een halve minuut van de stroom te halen?
Is de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
Is de Toon even van het internet gehaald, dit kan door je router te resetten.

Reputatie 3
Badge
Ik heb het vermoeden dat Eneco slechts energieleverancier is, maar dat er van IT weinig kaas gegeten is.
Waarschijnlijk is de hele ontwikkeling en het in service draaien van Toon uitbesteed aan Quby in Amsterdam.
Daar is het kennelijk allemaal een beetje boven hun petje gegroeid.
Wordt het niet eens tijd dat de directie van Eneco eens een hartig woordje met Quby gaat spreken?
Dit kan toch niet langer zo? Het loopt echt de spuigaten uit.

Als het probleem daadwerkelijk aan de server zijde van Eneco/Quby zit, dan zou het wel zo prettig zijn als er door moderators eens melding van de problemen wordt gemaakt en laat niet de gebruikers allerlei onnodige handelingen verrichten als het probleem niet aan de client-zijde, maar aan de server-zijde zit.
Ook een handeling als het verwijderen en opnieuw installeren van een app komt op mij als complete onzin over. Ik kan me niet voorstellen dat een Android of iOS app van het ene moment op het andere moment corrupt wordt en dat een herinstallatie noodzakelijk is, zeker niet als er geen update van de betreffende app aan ten grondslag ligt.
Reputatie 4
Badge +1
Werkt deze morgen weer.

Ik wil toch een beroep doen op Eneco om eens iemand zowel technisch als in Jip en Janneke taal te laten uitleggen wat er aan de hand is.

Maak aub een einde aan het onzinverhaal van je eigen router etc resetten.
De meesten van ons accepteren best een "Reset" "maar dan wel in de context van:
"Beste klant, we hebben een storing gehad, oorzaak xxxxx, indien u de Toon reset dan zou e.e.a. Moeten werken."

Je router of switch resetten is een hoax.
Reputatie 2
Badge
Ik snap niet dat Eneco enthousiaste mails stuurt om vrienden te werven voor het fantastische product Toon terwijl er nog zoveel mis is. Weet de linkerhand (sales) dan niet wat de rechterhand (operationeel servicecenter) doet bij Eneco?
Reputatie 2
Badge
Het is al weer even zo. Toon app zegt iets anders dan de werkelijkheid zoals die lokaal op het display van de Toon is te zien. (app 20 o vlammetje, Toon 18 o geen vlammetje)
Toon maar weer eens gereset.
Geen verandering.

Maar ik geef toe: Trump is erger!
Reputatie 2
Badge
Not really a good practice or even good idea to 'dump' all problems in a single thread. In addition, there are those of us who have detailed issues in other threads that have not been fixed or responded to, yet you now expect that we document these issues all over again in a new thread. So instead, here are links to my documented problems with Toon/Toon app:

Problem with the axis of the graphs on Toon iOS app 2.5.1 and earlier: https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/problemen-toon-app-12383/index22.html#post128602

Problem with Toon app main screen and gas/electricity today reporting: https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/problemen-toon-app-12383/index24.html#post128745
Reputatie 7
Badge +6
@rjblake

I asked in this thread and the former thread to open ''de externe toegang klantenservice''. only a few people did that, the display id's of that people I sent to the software developers. Also I mentioned in my post that people from now on can report their problems in this topic. This is why I made a new topic, so it is easier to monitor, and to keep this topic clean. Also for you we cannot diagnose the problem as your ''toegang is closed. It would help if you open it for us so we can investigate your issues.
Badge
De app op mijn iPhone geeft een actuele temp. van 20 graden en de app op mijn IPad een actuele temp. van 17,5 graden, terwijl het vakantieprogramma aan staat op 12 graden. Onder grafiek zie ik een te hoog gasverbruik voor de vakantie stand. Het lukt me op afstand niet om hier verandering in aan te brengen.
C. van der Ben wrote:

Bij mij doet de app helemaal niks meer na een update gisteren. Geeft gewoon 0,0 graden aan en verder helemaal niks. Het is weer herfst geworden en er komen weer problemen. De hele zomer nergens last van en nu je de app hard nodig heb voor je verwarming is het weer mis. Lijkt de NS wel

In de melding hier boven van Folkert, vraagt hij vervolgens om handelingen uit te voeren.....
Daar meldt je niets over?

https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/ervaar-problemen-de-toon-app-12604/index1.html#post129161
Ik krijg een melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met Mijn Eneco. Ik heb de Toon gereset, wachtwoord opnieuw ingesteld, ToonApp opnieuw geïnstalleerd en alles even van stroom en WiFi afgehaald. Maar hij blijft aangeven dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Wat kan ik nog meer doen?
Badge
Ook ik heb weer problemen.
Het begon vannacht al dat Toon rond half 3 in de nacht van vandaag 9-11 de verbinding met het servicecenter weer is kwijt.
Wel verbinding met internet.
In de loop van de ochtend werkte het weer.
Zonder resetten van modems en dergelijke!

Maar nu om 19:30 geen verbinding met de Toon op afstand app, zie screenshot.
Ik ben momenteel niet thuis, maar Teamviewer naar de pc thuis die de ketel uitleest werkt perfect.
Niks mis met mijn internetverbinding dus!
Het probleem ligt bij het servicecenter die de verbinding verliest, gezien mijn internet geen problemen heeft, statisch ip voor alle apparaten en een goed ingesteld netwerkomgeving.

Nu weet ik dat de volgende tekst niks toevoegd, maar moet het wel even kwijt!
Ik ben zeer teleurgesteld in Toon op afstand.
Vorig jaar al veel problemen en storingen, dit jaar is het weer raak, veel en vaak langduriger.
Dit moet echt verbeteren wil ik de Toon nog blijven gebruiken, ik ben het zwaar beu!!!
Verder hoop ik dat deze problemen tot het verleden horen, Toon is verder een goed product hoewel de ontwikkelingen wel erg stil liggen.
Zo, dat ben ik kwijt.
Amen en succes met de verbindingsproblemen, hopen dat die snel maar juist verholpem kunnen worden.
Gedaan volgens de Folkert geheimpjes:

Router reset: Ja, en nu eindelijk me router weer opnieuw ingesteld gekregen. (Was spannings van 5 min. niet genoeg?)
Module van ketel spanningsloos 5min.: Ja, maar nog geen resultaat gehad.
Toon resetten: Ja,Toon gereset maar geen resultaat? Alles daarna weer opnieuw moeten instellen.
ToonApp opnieuw installeren: Ja, maar gaf ook geen resultaat?

Is dit niet een beetje het verhaal van je afschuiven waar Ziggo ook mee bekend staat?
Of is het gewoon een probleem met jullie server?
Reputatie 1
En weer toonapp storing: op dit moment is het niet mogelijk om contact te maken met mijn Eneco geeft de toonapp aan.
Wat blijft dat toch moeilijk bij Eneco.
Paar week geleden heeft het meer dan een week niet gewerkt.
Toen weer wel en dan weer niet en nu weeeerrrrr niet.
Ben nu vanaf Feb. bij Eneco maar niets dan storingen.
Slechte zaak.
Maar goed ga toch naar Eon in mei dus dan zijn we van dat probleem af.

Ja maar dan kun je de toon niet meer echt gebruiken met al zijn functies.
Klopt das waar, maar werkt het nu wel dan??? Maar wel € 3.50 per maand betalen voor het Toon abonnement !!!!!
Reputatie 2
Badge
De oplossingen zijn net zo echt als sinterklaas...
Reputatie 1
Nest/essent lijkt ineens best interessant. Zitten sowieso geen maandelijkse kosten bij.. morgen maar even in verdiepen
Beste Folkert,

Alle stappen uitgevoerd.
reset ketelmodule, herstart Toon, reset kabel modem, opnieuw installatie van de app (android). zelfs wachtwoord vernieuwd.
resultaat helemaal niets.
App blijft zeggen "geen verbinding met Mijn Eneco"
Externe toegang klantenservice staat open.

Graag zie ik een zeer positieve reactie tegemoet.
Met ze alle morgen Eneco bellen, en toon abonnement opzeggen!
Reputatie 7
Badge +8
MartienW wrote:

J.H.M. Harink wrote:

MartienW wrote:

Ook hier met de iOS app en Android app geen verbinding met het Service Center.
Het Toon display in de woonkamer geeft aan gewoon verbinding met het Service Center te hebben.
De vele storingen waardoor je geen gebruik kunt maken van Toon op afstand begint nu toch wel bespottelijke vormen aan te nemen. Misschien moet Eneco/Quby eens denken aan het leveren van een slimme Fibaro stekker voor de ketelmodule. Dan kan je de ketelmodule via een app van Fibaro op afstand mogelijk even van de stroom halen om daarna met de Toon apps weer verbinding te maken.
Of zeg ik nou iets geks?

Ik heb deze suggestie uitgeprobeerd met een (standaard Fibaro Z-Wave) slimme stekker, maar ALAS..., dat gaat NIET werken omdat TOON alleen werkt wanneer de ketelmodule actief is en TOON dus wordt afgesloten wanneer je op afstand de ketelmodule stroomloos maakt.
Ergo: je krijgt hem dus NOOIT meer aan, en dus ook TOON niet.

De oplossing is een aprte autonome WiFi power switch te kopen (b.v. WeMo Insight, TP-link Smart plug, of Orvibo) en die te bedienen met de WeMo-, of Kasa-, of WiWo app.

Ik bedoelde dus niet dat je met Toon de slimme stekker van de ketelmodule moet uit- of aanzetten, maar met een andere app. Volgens mij heeft Fibaro zelf ook zo'n app. Je onderbreekt dan via een omweg de stroom van de ketelmodule. Als er weer stroom op de ketelmodule staat, dan start ook het Toon display weer op. Het lijkt mij dat dit zou moeten kunnen werken, net zo goed als je Hue lampen ook buiten Toon om kunt in- of uitschakelen via de bridge en Hue app.

Of je haalt een Broadlink slimme stekker in China, kosten ongeveer 20eur (website valt wel te Googlen). Deze is op Afstand via app te bedienen.. Zo kan je Toon dus op Afstand een hard reset geven..

Ik denk dat Martien zoiets bedoelde..
Reputatie 1
Badge
Henk2 wrote:

@mAIden
Ik begrijp je np.
Aan de andere kant . .Een wifi schakelaar gebruiken om je domotica systeem uit en aan te zetten is wel erg . . Dan kun je er ook een op je Router zetten, op je switch, op whatever dat een "Freeze" kan hebben.
Denk overigens dat we het eens zijn over dat een "Reset" nog iets anders is dan "Spanningsloos maken".

Maar idd . .ik heb nu een wifi switch (geen slimme stekker of z-wave) op mijn verwarmings ketel gezet, dus ketel en Toon gaan uit.
Ik ben regelmatig voor wat langere tijd van huis en Toon heeft enigzins mijn vertrouwen verloren.

Als je zoiets op je router wil zetten zal je wel een tweede Internetverbinding nodig hebben om de zaak weer op te starten... ! :8
Badge
Ik heb bij ons na vanochtend geen problemen meer gezien met de Toon Apps die wij hadden na gisteravond het was voor mij de eerste keer dat ik de problemen ook had en die ik hiervoor nog niet had gezien.
Folkert gaf aan dat de server problemen had (waarom geen backup server)
Wel heb ik eens problemen gehad met de weersinformatie die na een harde reset ???? over waren en ik spreek hier over twee keer het laatste jaar.
Volgens mij is de Eneco server te klein bemeten of door netwerk problemen niet in het gehele land goed te benaderen.
Het is wel vervelend dat toch wel veel gebruikers steeds deze problemen hebben en hier door Eneco een beetje slecht geinformeerd worden en het probleem te lang laten lopen.
Zelf ben ik wel tevreden over Eneco maar dat is ook wel anders geweest het eerste jaar met connectie problemen.
Ik kan best de meeste reacties begrijpen en eigenlijk zou Eneco hier ook wat meer aandacht aan moeten besteden en niet alleen maar met aangeven dat er hard aan gewerkt word.
Jammer Eneco laat hier wel wat liggen.
Reputatie 2
Badge
Ik heb vanmorgen een reset gedaan van de Toon bij de cv ketel en verdraaid alles lijkt het weer te doen. Duimen maar...
Reputatie 3
Badge
Beste Folkert,

Zojuist heb ik opnieuw de ketelmodule even stroomloos moeten maken om de apps weer werkend te krijgen.

Voordat ik de reset uitvoerde was de situatie als volgt:
Het Toon display werkte normaal, er was ook verbinding met het Service Center.
De iPad app (iOS) kon geen verbinding maken met het Service Center.
De Android app gaf onjuiste temperatuur (verouderde data).

De apps werken nu weer, maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat je vrijwel dagelijks de boel moet resetten? Graag verneem ik wat Eneco/Quby er aan doet om deze problemen het hoofd te bieden en ook wil ik graag weten wanneer deze problemen eindelijk zijn opgelost. Ik mag toch aannemen dat er met een planning wordt gewerkt. Staan er sancties op als de planning niet wordt gehaald? Worden klanten schadeloos gesteld voor het feit dat ze een tijdlang met een onbetrouwbaar systeem hebben moeten werken en voor het ongerief van een niet goed functionerend Toon op afstand en het herhaaldelijk moeten resetten van modem, router, ketelmodule, verwijderen en opnieuw installeren van apps?

BTW Externe Toegang klantenservice op mijn Toon staat aan, dus gaarne een permanente oplossing voor de instabiele werking van de Toon apps.
Reputatie 3
Bij mij werkt de app niet meer (geen waardes) en ook Domoticz lukt het niet. Is het weer zover?

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen