Ervaar je problemen met de Toon app? | Eneco Community

Ervaar je problemen met de Toon app?


Reputatie 7
Badge +6
Beste communityleden,

Ik zie dat er diverse topics aangemaakt worden over de Toon app die niet naar behoren werkt. Deze topics zijn waar mogelijk samengevoegd en ik wil de problemen die vanaf nu gemeld worden verzamelen in dit topic. Hierdoor hebben wij een beter overzicht en kunnen wij de issues die jullie ondervinden beter in kaart brengen.

Wanneer je de melding ‘’internal server error krijgt’’ dan wil ik je vragen om de je password van Mijn Eneco aan te passen en wanneer dat niet werkt de externe toegang klantenservice aan te zetten.

Wanneer je andere problemen hebt met de Toon app dan wil ik graag weten wat het probleem is.
-Je kan niet inloggen
-Je ziet geen data
-Je ziet wel data maar deze wordt niet bijgewerkt
-Je ziet een java script error

Ook wil ik graag weten of je onderstaande handelingen hebt uitgevoerd.
Toon van het internet afhalen, dit doe je door je modem/ router maximaal 2x te resetten.
Is de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
Heb je de Toon een harde reset gegeven door de ketelmodule een halve minuut van de stroom te halen?

Wanneer dit niet helpt of je moet deze handelingen vaker uitvoeren dan wil ik jullie vragen om de externe toegang klantenservice aan te zetten en aan te geven op welk toestel je deze problemen ervaart en welke besturingssyteem je gebruikt op dit toestel.

Mocht je geen weer en verkeer meer zien dan wil ik je vragen dit door te geven via dit topic.

Groet,

Folkert

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

233 Reacties

Reputatie 3
Badge
Ik moet ook bekennen dat ik de laatste weken geen problemen meer ervaar.
Er is een tijdje geweest dat ik regelmatig de ketelmodule moest resetten en dat loste het probleem toen tijdelijk op. Router en of modem heb ik nooit een reset gegeven.
Er is nog even een storing geweest in de avond een week of 2 geleden maar hierna is het vanzelf weer gaan werken.
Ik heb dezelfde ervaringen gehad met de Toon app als enkele andere gebruikers: na een tijdje bevriezing van het startscherm waarna de gegevens niet meer updaten. Vervolgens is het startscherm van de app leeg. Ik heb echter gemerkt dat dit afhangt van het netwerk waarmee ik contact maak met het internet. Als ik de Toon app gebruik via het wifi netwerk van mijn werk, bevriest de app na verloop van tijd. Gebruik ik de app via het mobiele 4G netwerk van mijn provider (T-Mobile) of via het wifi netwerk thuis, dan is er niets aan de hand en blijft de app naar behoren werken. Mogelijk veroorzaken de instellingen van het betreffende netwerk dus de problemen. Misschien dat daar eens naar gekeken kan worden.
Reputatie 5
Badge +5
@rbrokling

Wat fijn om te vernemen dat alles bij jou weer naar behoren werkt. Het is inderdaad afwachten of dit ook zo blijft helaas.
De app is bij een aantal gebruikers nog instabiel. Soms is helpt een reset van het modem en Toon daarbij goed. Bij andere gaat het spontaan weer werken. Dit is dus erg verschillend.

Jouw opmerking is voor ons zeker bruikbaar een waarderen dit dan ook enorm!

Groet,

Erica
Badge
Hallo,

Ik weet niet of Eneco hier wat aan heeft maar daar hoor je weinig van.

even een bericht na al die (terechte) berichten dat de Apps en het vergelijken per dag niet werkten.
Vanochtend op de Ipad en de telefoons werkte de App goed en ook de tegels "vergelijk stroom en gas gisteren" deden het weer.
Ik weet uiteraard niet voor hoe lang maar dat laat ik zeker weten.
p.s. we hebben geen modem en Toon reset uitgevoerd
Reputatie 3
Badge +1
Lekker hoor, weer de zooi resetten...................pfffffffffffffffffff.
Reputatie 3
Badge +1
Brandje wrote:

Hoi Ruud,

We bedoelen het zelfde, wat ik opgaf is dus je cache legen.
Ik wilde die term niet gebruiken en wist niet welk toestel je had.
Vandaar dat ik de iPhone methoede even meldde.



Okidoki.
Hoi Ruud,

We bedoelen het zelfde, wat ik opgaf is dus je cache legen.
Ik wilde die term niet gebruiken en wist niet welk toestel je had.
Vandaar dat ik de iPhone methoede even meldde.
Reputatie 3
Badge +1
Brandje wrote:

Ruud Smaling wrote:

Brandje wrote:

Ruud Smaling wrote:



Blijft toch vreemd.



Hoi Ruud,

Uiteraard, maar realiseer jij je ook dat, los van het SC, je App op je iPhone ook een dwarsligger kan zijn.
Geef jij bv je iPhone wel eens een harde reset?
De iPhone heeft de gewoonte de App, die je gebruikt hebt in z'n geheugen vast te houden.
Kan tot gevolgen hebben dat de App daardoor bevriest.
Twee keer op de homeknop drukken en dan die schermen met een sliding weg te werken kan ook.
Probeer het eens uit.




Heb een android toestel, gewoon je cache legen.



Oké Ruud,

Dat bedoelde ik inderdaad!



Wat jij zegt met de IPhone is bij Android niet nodig.
Ruud Smaling wrote:

Brandje wrote:

Ruud Smaling wrote:



Blijft toch vreemd.



Hoi Ruud,

Uiteraard, maar realiseer jij je ook dat, los van het SC, je App op je iPhone ook een dwarsligger kan zijn.
Geef jij bv je iPhone wel eens een harde reset?
De iPhone heeft de gewoonte de App, die je gebruikt hebt in z'n geheugen vast te houden.
Kan tot gevolgen hebben dat de App daardoor bevriest.
Twee keer op de homeknop drukken en dan die schermen met een sliding weg te werken kan ook.
Probeer het eens uit.




Heb een android toestel, gewoon je cache legen.



Oké Ruud,

Dat bedoelde ik inderdaad!
Reputatie 2
Badge
...en verder problemen met Toon zelf. Setpoint veranderd naar 6 grade zonder enige rede om 00:10 Zondag ochtend!

P1 splitter (goedkoop RJ-11 werkt net zo goed als mijn Iungo) niks to maken met deze probleem. SC is vaak niet te bereiken en ik ontvangt een email van Eneco "...Uit onze administratie is gebleken dat er onlangs een slimme meter bij u is geïnstalleerd en dat de meteradapter van uw Toon niet geschikt is in combinatie met de slimme meter...." - Hello - administratie loopt agter - geschikt adapter 2x vervangen door jullie!
Duidelijk!!
Reputatie 3
Badge
Zkebam wrote:

Thanks...verholpen! Wat wel raar is dat ik eerst uit had staan en geen problemen had. Omdat Eneco laatst iets op afstand wilde doen had ik aan gezet en een paar dagen later weer uit. Nu blijkt dat altijd dusaan moet staan. Nogmaals bedankt!!



Je bent in de war met Externe toegang klantenservice.
Die stel je in via menu > Toon Support
Thanks...verholpen! Wat wel raar is dat ik eerst uit had staan en geen problemen had. Omdat Eneco laatst iets op afstand wilde doen had ik aan gezet en een paar dagen later weer uit. Nu blijkt dat altijd dusaan moet staan. Nogmaals bedankt!!
Reputatie 3
Badge
Zkebam wrote:

Folkert wrote:

Beste communityleden,

Ik zie dat er diverse topics aangemaakt worden over de Toon app die niet naar behoren werkt. Deze topics zijn waar mogelijk samengevoegd en ik wil de problemen die vanaf nu gemeld worden verzamelen in dit topic. Hierdoor hebben wij een beter overzicht en kunnen wij de issues die jullie ondervinden beter in kaart brengen.


Wanneer je de melding ‘’internal server error krijgt’’ dan wil ik je vragen om de je password van Mijn Eneco aan te passen en wanneer dat niet werkt de externe toegang klantenservice aan te zetten.

Wanneer je andere problemen hebt met de Toon app dan wil ik graag weten wat het probleem is.
-Je kan niet inloggen
-Je ziet geen data
-Je ziet wel data maar deze wordt niet bijgewerkt
-Je ziet een java script error

Ook wil ik graag weten of je onderstaande handelingen hebt uitgevoerd.
Toon van het internet afhalen, dit doe je door je modem/ router maximaal 2x te resetten.
Is de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
Heb je de Toon een harde reset gegeven door de ketelmodule een halve minuut van de stroom te halen?

Wanneer dit niet helpt of je moet deze handelingen vaker uitvoeren dan wil ik jullie vragen om de externe toegang klantenservice aan te zetten en aan te geven op welk toestel je deze problemen ervaart en welke besturingssyteem je gebruikt op dit toestel.

Mocht je geen weer en verkeer meer zien dan wil ik je vragen dit door te geven via dit topic.


Groet,

Folkert



Enig idee wat dit nu weer is?......zit gewoon thuis op het netwerk en heb mobiele toegang ook aanstaan maar krijg alleen deze melding keer op keer. App al ververst uiteraard. Na een jaar feilloze werking van Toon nu alleen maar keer op keer problemen!



Ga eens naar je Toon display > Menu > Instellingen > Internet en zet daar Toegang tot Toon op afstand op 'Aan'.
Folkert wrote:

Beste communityleden,

Ik zie dat er diverse topics aangemaakt worden over de Toon app die niet naar behoren werkt. Deze topics zijn waar mogelijk samengevoegd en ik wil de problemen die vanaf nu gemeld worden verzamelen in dit topic. Hierdoor hebben wij een beter overzicht en kunnen wij de issues die jullie ondervinden beter in kaart brengen.


Wanneer je de melding ‘’internal server error krijgt’’ dan wil ik je vragen om de je password van Mijn Eneco aan te passen en wanneer dat niet werkt de externe toegang klantenservice aan te zetten.

Wanneer je andere problemen hebt met de Toon app dan wil ik graag weten wat het probleem is.
-Je kan niet inloggen
-Je ziet geen data
-Je ziet wel data maar deze wordt niet bijgewerkt
-Je ziet een java script error

Ook wil ik graag weten of je onderstaande handelingen hebt uitgevoerd.
Toon van het internet afhalen, dit doe je door je modem/ router maximaal 2x te resetten.
Is de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
Heb je de Toon een harde reset gegeven door de ketelmodule een halve minuut van de stroom te halen?

Wanneer dit niet helpt of je moet deze handelingen vaker uitvoeren dan wil ik jullie vragen om de externe toegang klantenservice aan te zetten en aan te geven op welk toestel je deze problemen ervaart en welke besturingssyteem je gebruikt op dit toestel.

Mocht je geen weer en verkeer meer zien dan wil ik je vragen dit door te geven via dit topic.

Groet,

Folkert



Enig idee wat dit nu weer is?......zit gewoon thuis op het netwerk en heb mobiele toegang ook aanstaan maar krijg alleen deze melding keer op keer. App al ververst uiteraard. Na een jaar feilloze werking van Toon nu alleen maar keer op keer problemen!

Brandje wrote:

A. Cardile wrote:

Hoi allemaal, ik heb dit even uitgezocht en het heeft niks met resetten te maken. Heb inmiddels ook mijn abonnement stop gezet. Ik zal even snel uitleggen wat hier aan de hand is. Toon app maakt verbinding met een restful server. ("https://toonopafstand.eneco.nl/toonMobileBackendWeb/client/login"). Hier worden de gegevens gedownload in JSON formaat. Je kan inderdaad ook inloggen op toonopafstand.eneco.nl met je eigen inlog gegevens. Hier verzamelen zich alle gegevens in een web service. Dit web service is nu het probleem. Je kan blijven resetten maar dit heeft geen nut.



Zolang er algemene storing is, heeft blijven resetten geen enkele zin.
Vandaar dat de moderators dan ook vragen om de externe klantentoegang aan te zetten na max 2 keer harde reset.
Dat Eneco data-info op de servers bewaart is uiteraard bekend; niet voor niets praten de moderators ook over een VPN-achtinge verbinding voor onder andere de beveiliging en accounts-controle.




Ze zijn op dit moment een eigen DDOS aanval aan het uitvoeren. Toon zend elk seconde gegevens uit naar dit Web service. Als je geen goede load balancing heb van de servers (meerdere servers) dan krijg je zoveel gegevens binnen dat dit web service plat gaat. Als je inderdaad af en toe reset dan probeert toon weer in te loggen. Dit kan inderdaad soms goed gaan maar na verloop van tijd loopt dit weer vast.
Badge +5
Brandje wrote:

Yobotje wrote:

@Ruud en @Ton, het blijft inderdaad vreemd. Ik hoef slechts de keteladapter er uit te halen om de zaak weer aan de praat te krijgen, sinds oktober gaat het ook bij ons gestoord maar wat mij het meest stoort is dat ik niets van Kelly, Mike, Rodney of Folkert hoor omtrent Mijn Eneco wat niet werkt en de Toon®️ apps die regelmatig stagneren. Dat vind ik grievend en dan zacht uitgedrukt!
Inmiddels heb ik een KaKu op zolder geplaatst en denk erover om een slimme stekker van Woonveilg aan te schaffen ter vervanging van de KaKu om ook buitenshuis de boel te kunnen resetten.
Woonveilíg werkt namelijk altijd (ook op afstand) en al wat jaartjes langer dan Eneco's slimme spul op afstand.
Het is een dure workaround zolang Toon®️ zelf als thermostaat met zijn energie beheer nog geen betere in de concurrentie heeft.



Hoi Theo,

Zo jij durft met een kaku:D
Maar wel begrijpelijk.
Ik heb de hele morgen nog geen moderator online gezien; die zijn vast in overleg:P
Zelf kom ik er nog genadig af.
Over het bevriezen van het vlammetje heb ik vanmorgen een melding gemaakt op het veldtestforum.
Ik ben nieuwsgierig wat één van de moderators straks te melden heeft.



Ik reken nergens op, dan valt het altijd mee. Het gaat te lang op oorverdovende stilte en dat is voor mij stilte voor de een of andere storm.
Reputatie 3
Badge +1
Brandje wrote:

Ruud Smaling wrote:



Blijft toch vreemd.



Hoi Ruud,

Uiteraard, maar realiseer jij je ook dat, los van het SC, je App op je iPhone ook een dwarsligger kan zijn.
Geef jij bv je iPhone wel eens een harde reset?
De iPhone heeft de gewoonte de App, die je gebruikt hebt in z'n geheugen vast te houden.
Kan tot gevolgen hebben dat de App daardoor bevriest.
Twee keer op de homeknop drukken en dan die schermen met een sliding weg te werken kan ook.
Probeer het eens uit.




Heb een android toestel, gewoon je cache legen.
A. Cardile wrote:

Hoi allemaal, ik heb dit even uitgezocht en het heeft niks met resetten te maken. Heb inmiddels ook mijn abonnement stop gezet. Ik zal even snel uitleggen wat hier aan de hand is. Toon app maakt verbinding met een restful server. ("https://toonopafstand.eneco.nl/toonMobileBackendWeb/client/login"). Hier worden de gegevens gedownload in JSON formaat. Je kan inderdaad ook inloggen op toonopafstand.eneco.nl met je eigen inlog gegevens. Hier verzamelen zich alle gegevens in een web service. Dit web service is nu het probleem. Je kan blijven resetten maar dit heeft geen nut.



Zolang er algemene storing is, heeft blijven resetten geen enkele zin.
Vandaar dat de moderators dan ook vragen om de externe klantentoegang aan te zetten na max 2 keer harde reset.
Dat Eneco data-info op de servers bewaart is uiteraard bekend; niet voor niets praten de moderators ook over een VPN-achtinge verbinding voor onder andere de beveiliging en accounts-controle.
Hoi allemaal, ik heb dit even uitgezocht en het heeft niks met resetten te maken. Heb inmiddels ook mijn abonnement stop gezet. Ik zal even snel uitleggen wat hier aan de hand is. Toon app maakt verbinding met een restful server. ("https://toonopafstand.eneco.nl/toonMobileBackendWeb/client/login"). Hier worden de gegevens gedownload in JSON formaat. Je kan inderdaad ook inloggen op toonopafstand.eneco.nl met je eigen inlog gegevens. Hier verzamelen zich alle gegevens in een web service. Dit web service is nu het probleem. Je kan blijven resetten maar dit heeft geen nut.
Yobotje wrote:

@Ruud en @Ton, het blijft inderdaad vreemd. Ik hoef slechts de keteladapter er uit te halen om de zaak weer aan de praat te krijgen, sinds oktober gaat het ook bij ons gestoord maar wat mij het meest stoort is dat ik niets van Kelly, Mike, Rodney of Folkert hoor omtrent Mijn Eneco wat niet werkt en de Toon®️ apps die regelmatig stagneren. Dat vind ik grievend en dan zacht uitgedrukt!
Inmiddels heb ik een KaKu op zolder geplaatst en denk erover om een slimme stekker van Woonveilg aan te schaffen ter vervanging van de KaKu om ook buitenshuis de boel te kunnen resetten.
Woonveilíg werkt namelijk altijd (ook op afstand) en al wat jaartjes langer dan Eneco's slimme spul op afstand.
Het is een dure workaround zolang Toon®️ zelf als thermostaat met zijn energie beheer nog geen betere in de concurrentie heeft.



Hoi Theo,

Zo jij durft met een kaku:D
Maar wel begrijpelijk.
Ik heb de hele morgen nog geen moderator online gezien; die zijn vast in overleg:P
Zelf kom ik er nog genadig af.
Over het bevriezen van het vlammetje heb ik vanmorgen een melding gemaakt op het veldtestforum.
Ik ben nieuwsgierig wat één van de moderators straks te melden heeft.
Reputatie 3
Badge
Yobotje wrote:

@Ruud en @Ton, het blijft inderdaad vreemd. Ik hoef slechts de keteladapter er uit te halen om de zaak weer aan de praat te krijgen, sinds oktober gaat het ook bij ons gestoord maar wat mij het meest stoort is dat ik niets van Kelly, Mike, Rodney of Folkert hoor omtrent Mijn Eneco wat niet werkt en de Toon®️ apps die regelmatig stagneren. Dat vind ik grievend en dan zacht uitgedrukt!
Inmiddels heb ik een KaKu op zolder geplaatst en denk erover om een slimme stekker van Woonveilg aan te schaffen ter vervanging van de KaKu om ook buitenshuis de boel te kunnen resetten.
Woonveilíg werkt namelijk altijd (ook op afstand) en al wat jaartjes langer dan Eneco's slimme spul op afstand.
Het is een dure workaround zolang Toon®️ zelf als thermostaat met zijn energie beheer nog geen betere in de concurrentie heeft.



Het zou nog beter zijn als Eneco/Quby ter compensatie van het ongerief van uitvallende apps en het niet op afstand kunnen resetten(stroomloos maken) van de ketelmodule een slimme stekker van Woonveilig cadeau zou geven. Dan kan je tenminste op afstand enige actie ondernemen om de boel weer aan de praat te krijgen. Ik heb inmiddels al niet meer zo'n hoge hoed op van Quby, dat amateur clubje in Amsterdam.
Ruud Smaling wrote:



Blijft toch vreemd.



Hoi Ruud,

Uiteraard, maar realiseer jij je ook dat, los van het SC, je App op je iPhone ook een dwarsligger kan zijn.
Geef jij bv je iPhone wel eens een harde reset?
De iPhone heeft de gewoonte de App's, die je gebruikt hebt in z'n geheugen vast te houden.
Kan tot gevolgen hebben dat de Eneco App daardoor bevriest.
Twee keer op de homeknop drukken en dan die schermen met een sliding weg te werken kan ook.
Probeer het eens uit.
Net weer telefonisch contact gehad met eneco omdat de app weer niet werkte. Ik kan wel inloggen maar de app geeft niet de juiste gegevens weer. Alles gedaan: harde reset keteladapter, harde reset modem en app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Even resultaat maar al snel weer geen huidige gegevens op de app zichtbaar.
Antwoord van de telefoniste was: Na de grote software storing in oktober heeft 99% weer een goed werkende app, behalve bij 1% van de gebruikers werkt de app nog niet goed. De software leverancier schijnt van de storing op de hoogte te zijn en er nog aan te werken. Ze kunnen niet aangeven of en wanneer het weer zal gaan werken. Helaas val ik en waarschijnlijk velen met mij op dit forum onder die 1%! Ik denk overigens aan alle reacties op dit forum te zien dat het wel meer dan 1% is die hier last van heeft.
Mijn conclusie: Ik kan resetten zoveel ik wil maar dat zal mij niet helpen!!!! Kan alleen maar afwachten.
@Brandje: Het lijkt mij ook verstandig dat u hiervan op de hoogte bent in plaats van steeds maar het advies te geven te resetten!
Badge +5
@Ruud en @Ton, het blijft inderdaad vreemd. Ik hoef slechts de keteladapter er uit te halen om de zaak weer aan de praat te krijgen, sinds oktober gaat het ook bij ons gestoord maar wat mij het meest stoort is dat ik niets van Kelly, Mike, Rodney of Folkert hoor omtrent Mijn Eneco wat niet werkt en de Toon®️ apps die regelmatig stagneren. Dat vind ik grievend en dan zacht uitgedrukt!
Inmiddels heb ik een KaKu op zolder geplaatst en denk erover om een slimme stekker van Woonveilg aan te schaffen ter vervanging van de KaKu om ook buitenshuis de boel te kunnen resetten.
Woonveilíg werkt namelijk altijd (ook op afstand) en al wat jaartjes langer dan Eneco's slimme spul op afstand.
Het is een dure workaround zolang Toon®️ zelf als thermostaat met zijn energie beheer nog geen betere in de concurrentie heeft.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen