Ervaar je problemen met de Toon app? | Eneco Community

Ervaar je problemen met de Toon app?

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

233 Reacties

Beste Folkert,

Alle stappen uitgevoerd.
reset ketelmodule, herstart Toon, reset kabel modem, opnieuw installatie van de app (android). zelfs wachtwoord vernieuwd.
resultaat helemaal niets.
App blijft zeggen "geen verbinding met Mijn Eneco"
Externe toegang klantenservice staat open.

Graag zie ik een zeer positieve reactie tegemoet.
Reputatie 1
MvT wrote:

Beste Folkert,

Alle stappen uitgevoerd.
reset ketelmodule, herstart Toon, reset kabel modem, opnieuw installatie van de app (android). zelfs wachtwoord vernieuwd.
App blijft zeggen "geen verbinding met Mijn Eneco"

heeft geen zin om te resetten, het ligt aan Eneco.
ik heb dezelfde melding.
Reputatie 3
Badge
MvT wrote:

Beste Folkert,

Alle stappen uitgevoerd.
Blijft zeggen "geen verbinding met Mijn Eneco"

Ook hier dezelfde acties uitgevoerd.
Toon app versie 2.5.1 Android 5.0.1 op Samsung Galaxy S4
Toon app versie 1.6.1 iOS 10.1.1 op iPAD pro
Reputatie 4
Badge +3
Mensen, trap er niet in!! Het resetten van de ketel module, herstart van modem, herstart van Toon heeft hier allemaal niks mee te maken. Vertragingstactieken en afleidingsmanoeuvres van Eneco zodat ze niet de werkelijke problemen hoeven op te lossen. In alle keren dat ik Toon niet kon bereiken van afstand heeft het geen enkele keer aan mijn infrastructuur gelegen. Ik kan dan altijd verschillende andere van buitenaf benaderbare diensten bedienen. (Philips hue, remote access, etc. ). Kom op Eneco, maak eens werk van een serieuze oplossing in plaats van ons lastig te vallen met dergelijke onzinnige stappen!
Volgens mij ligt het probleem aan de kant van Eneco op dit moment. Krijg momenteel ook de melding dat geen verbinding kan worden gemaakt met de server met de app. Resetten e.d heeft niet zo veel zin, dit even los van een aantal eerder genoemde problemen.
Met ze alle morgen Eneco bellen, en toon abonnement opzeggen!
Reputatie 1
Ik zeg Doen
Reputatie 2
Badge
Of bij radar neerleggen
blackie wrote:

Of bij radar neerleggen

Dat lijkt me een beter idee. Veel kijkers, grote verontwaardiging, en dan misschien een knieval van Eneco en beloftes dat het echt beter wordt.....? 😉
Badge
Hallo Foldertje
Ook mijn app doet het niet.
App opnieuw geïnstalleerd.
Modem gereset.
De ketelmodule stroomloos gehad.

Ik kan niet inloggen.

Wel vaak storing hoor.
Badge
Sorry. Folkert. Stom woordenboek van de telefoon
Reputatie 4
Badge +1
Mensen stop gvd eens met die hoax van resetten etc..
Eneco servers zijn zowel met ping als met tracert niet te bereiken (althans vanaf 5685aw)
Je kunt je spullen thuis resetten tot je een ons weegt.
Met wireshark zie ik tig polls van Toon op mijn uitgaande poort van de router.
Ergo.. op een of andere manier ligt eneco (toon servers) plat
Reputatie 1
Badge
Hier ook weer hommeles. Ik blijf dit niet veel langer accepteren omdat het te vaak te lang eruit ligt. Domoticz werkt overigens wel tussen 13:21 en 22:21, de app al weer uren niet.
Hier ook geen verbinding. Klantenservice staat open, maar ik denk dat het gewoon een kwestie is van afwachten.
Reputatie 1
Badge
Henk2 wrote:

Eneco servers zijn zowel met ping als met tracert niet te bereiken (althans vanaf 5685aw)

Het ligt ook steeds aan anderen: vanaf oktober al problemen, dan was het Ziggo, KPN, eindgebruikers die allerhande apparatuur moeten resetten, tien waren het de domoticz gebruikers, ik heb alles al voorbij zien komen. voeg daarbij de meerdere meldingen van gebruikers waar toon een eigen leven lijkt te leiden en onnodig stookt, en het lijkt wel alsof eneco is gehacked of een virus heeft opgelopen op de servers.
A. Bonte wrote:

Mensen, trap er niet in!! Het resetten van de ketel module, herstart van modem, herstart van Toon heeft hier allemaal niks mee te maken. Vertragingstactieken en afleidingsmanoeuvres van Eneco zodat ze niet de werkelijke problemen hoeven op te lossen. In alle keren dat ik Toon niet kon bereiken van afstand heeft het geen enkele keer aan mijn infrastructuur gelegen. Ik kan dan altijd verschillende andere van buitenaf benaderbare diensten bedienen. (Philips hue, remote access, etc. ). Kom op Eneco, maak eens werk van een serieuze oplossing in plaats van ons lastig te vallen met dergelijke onzinnige stappen!

Helemaal mee eens, pure ONZIN al dat bezig houden van resetten bij mij werkt ook alles perfect, mijn Eneco app en online werkt ook gewoon en Hue werkt ook, eenmaal alles gereset om voor mezelf te checken maar ga me echt niet bezig houden met de betaalde taak van Eneco.
Moet idd snel verholpen heb vaker forum bezocht door deze problemen vandaag maar eens aangemeld, ga ook maar eens internet op om verder te gaan kijken dan Eneco en Toon.
Beste Folkert,

Ook ik ervaar als nieuwe klant de slechte bereikbaarheid van de servers middels de app. Ik snap dat jij niet de man van de techniek bent maar wil even met je delen dat mijn huidige ervaring niet positief te noemen is.

Ik verwacht wanneer ik een dienst afneem dat deze ook geleverd wordt. Als ik dit forum bekijk dan komen jullie al enige tijd de verplichtingen rondom deze dienstverlening niet na. Hoe kan dit? Het verhaal van thuis alles resetten is een goede strategie om het probleem te verplaatsen naar de klant. Klassiek servicedesk model.

De app kan niet verbinden met eneco, dit duidt eerder op een verstoring in jullie infrastructuur. Wellicht hebben jullie onvoldoende schaalbaarheid op het platform. Wees gewoon eerlijk in de kern van het probleem en hoeveel tijd het gaat kosten. Durf te zeggen tot 1 januari betaald iedereen voor jan joker. Leidt ons niet om de tuin met selfservice die geen resultaten opleveren.

Beste Folkert, soms zit goede service gewoon in transparantie en niet in een lulverhaal.

Ik vertrouw erop dat we op een correcte en eerlijke wijze geïnformeerd worden en bij aanhoudende problemen verwacht ik een vorm van compensatie.

Groet,

Nick
En ook hier weer problemen met de app. voor de derde keer op rij in 1 maand!! 😠 Kan niet inloggen. Ik ga niet resetten en ook niet de app opnieuw installeren. Eneco moet eerst eens bij zichzelf kijken. Het probleem zit bij de servers waar op ingelogd moet worden.
Kom op eneco. Neem je verantwoording met problemen en controleer eerst eens je eigen hardware. Zoveel klanten kunnen nooit tegelijkertijd ineens problemen hebben omdat het bij de klant niet goed ziet.
Badge
Misschien moet Eneco eens de klant tegemoet komen d.m.v. service kosten van 3.50 euro voor Toon te beëindigen. Eerst maar eens zorgen dat het werkt , heb het idee dat het nog steeds in de test fase zit.

Hier trouwens ook login problemen met de ipad en samsung S7 ( op dit moment is het niet mogelijk om contact te maken met Mijn Eneco

Dus Eneco zorgt dat het werkt of kom je klanten tegemoet!!!!
Dit is weer lachen ,resetten van toon om via de app in te loggen
Wel je kan niet inloggen via de app want er is weereens wat mis ???

Betaal je nu 3,50 voor het studie-idee voor een toon-app ?
Je kan de beloofde service op de webpagina lekker doorstrepen
Een update voor toon en je moet allerlei handelingen uitvoeren
Dus niet simpel een ketelmodule uitzetten , nee ook moet je de uitlees-modules op de meters resetten !!!
Dan werkt het service-center niet zodat je een hele tijd maar denkt het werkt nog steeds niet
Begin een beetje moe van dit gezemel te worden Eneco , een keer een foutje ok
Maar nu al meerdere keren van allerlei problemen , en ja zelfs 'Het zomaar aangaan' van de verwarming om 8uur
Waar in toon de programering om 8uur je weggaat verwarming uit die 'ineens op 22 graden staat'
En nou komt het ik gebruik het programma niet , het staat standaard bij op UIT

En nog steeds geen app die werkt , lekker gaat goed zo hou vol
Maar idd denk aan het doorspelen naar Radar
Henk2 wrote:

Helemaal mee eens. Je kan van alles proberen. Allemaal zinloos. Toon op afstand werkt ook niet.
De server (servicecenter) is gewoon onbereikbaar.
Badge
Hallo,

Hier werkt de Toon app ook niet opmijn Sony Z5, iPhone 6 en IPad 3. Braaf alle instructies opgevolgd. De Toon thermostaat is wel verbonden met het service center. Lijkt mij ook een probleem aan de server zijde.
Duidelijk verhaal, toch.
Alle stappen ondernomen nieuwe software versie op toon geïnstalleerd en nog steeds niet kunnen inloggen met toonapp kan niet verbinden met Mijn Eneco. Dit ligt echt bij Eneco zelf. Graag nu goed fixen. Ze zeggen vaak 3x is scheepsrecht. Maar dit is toch echt de 4x.

Android 6.0 LG G5 en Ipad ios 10.0
Reputatie 1
Badge
MartienW wrote:

Ook hier met de iOS app en Android app geen verbinding met het Service Center.
Het Toon display in de woonkamer geeft aan gewoon verbinding met het Service Center te hebben.
De vele storingen waardoor je geen gebruik kunt maken van Toon op afstand begint nu toch wel bespottelijke vormen aan te nemen. Misschien moet Eneco/Quby eens denken aan het leveren van een slimme Fibaro stekker voor de ketelmodule. Dan kan je de ketelmodule via een app van Fibaro op afstand mogelijk even van de stroom halen om daarna met de Toon apps weer verbinding te maken.
Of zeg ik nou iets geks?

Ik heb deze suggestie uitgeprobeerd met een (standaard Fibaro Z-Wave) slimme stekker, maar ALAS..., dat gaat NIET werken omdat TOON alleen werkt wanneer de ketelmodule actief is en TOON dus wordt afgesloten wanneer je op afstand de ketelmodule stroomloos maakt.
Ergo: je krijgt hem dus NOOIT meer aan, en dus ook TOON niet.

De oplossing is een aprte autonome WiFi power switch te kopen (b.v. WeMo Insight, TP-link Smart plug, of Orvibo) en die te bedienen met de WeMo-, of Kasa-, of WiWo app.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen