Ervaar je problemen met de Toon app? | Eneco Community

Ervaar je problemen met de Toon app?



Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

233 Reacties

De app op Android werkt voor de zoveelste keer weer niet. Het is niet mogelijk om in te loggen, de melding is het is niet mogelijk om in te loggen op.........

Nut om het te melden heeft t het niet want zeker dit jaar is de service rond uit slecht.
Ik krijg een melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met Mijn Eneco. Ik heb de Toon gereset, wachtwoord opnieuw ingesteld, ToonApp opnieuw geïnstalleerd en alles even van stroom en WiFi afgehaald. Maar hij blijft aangeven dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Wat kan ik nog meer doen?
Reputatie 4
Badge +3
Hier ook geen verbinding met de Toon. Dit komt echt veel en veel te vaak voor. Onacceptabel voor een betaalde dienst. Het lukt Eneco maar niet om de Toon uit de hobby sfeer te krijgen. Zonder schake schema's waar we al maanden (jaren?) op wachten zij de slimme stekkers ook niet echt bruikbaar. Maar met een dergelijke onbetrouwbare dienstverlening hebben die trouwens ook weinig nut. De doorontwikkeling en het stabiel krijgen van de dienstverlening gaat echt veel te traag.
Ook hier werkt de app wederom weer niet.
Krijg steeds de melding "Geen verbinding met Mijn Eneco" Dit terwijl Toon wel werkt.
en ook verbonden is met wifi.
Hoop dat met de koude dagen in aantocht deze ellende snel opgelost wordt.
Badge
Ook ik heb weer problemen.
Het begon vannacht al dat Toon rond half 3 in de nacht van vandaag 9-11 de verbinding met het servicecenter weer is kwijt.
Wel verbinding met internet.
In de loop van de ochtend werkte het weer.
Zonder resetten van modems en dergelijke!

Maar nu om 19:30 geen verbinding met de Toon op afstand app, zie screenshot.
Ik ben momenteel niet thuis, maar Teamviewer naar de pc thuis die de ketel uitleest werkt perfect.
Niks mis met mijn internetverbinding dus!
Het probleem ligt bij het servicecenter die de verbinding verliest, gezien mijn internet geen problemen heeft, statisch ip voor alle apparaten en een goed ingesteld netwerkomgeving.

Nu weet ik dat de volgende tekst niks toevoegd, maar moet het wel even kwijt!
Ik ben zeer teleurgesteld in Toon op afstand.
Vorig jaar al veel problemen en storingen, dit jaar is het weer raak, veel en vaak langduriger.
Dit moet echt verbeteren wil ik de Toon nog blijven gebruiken, ik ben het zwaar beu!!!
Verder hoop ik dat deze problemen tot het verleden horen, Toon is verder een goed product hoewel de ontwikkelingen wel erg stil liggen.
Zo, dat ben ik kwijt.
Amen en succes met de verbindingsproblemen, hopen dat die snel maar juist verholpem kunnen worden.
Reputatie 4
Badge +1
@rjblake

I asked in this thread and the former thread to open ''de externe toegang klantenservice''. only a few people did that, the display id's of that people I sent to the software developers. Also I mentioned in my post that people from now on can report their problems in this topic. This is why I made a new topic, so it is easier to monitor, and to keep this topic clean. Also for you we cannot diagnose the problem as your ''toegang is closed. It would help if you open it for us so we can investigate your issues.

Beste Folkert..

Bij terugkomst van mijn vakantie bleek Toon al open te staan, neem aan dat ik dit ooit in het verleden gedaan heb.
Dus jullie hebben naar mijn Toon kunnen kijken.
Helaas hoor ik verder niets van Eneco, ook niet omtrent het spontaan stookgedrag totaal ~35m3.
E.e.a. Is overigens ook aangemeld bij jullie servicedesk.

Ik ben over het algemeen een geduldig man, echter een reactie van Eneco zou niets meer zijn dan voldoen aan een normale fatsoensnorm.
Mijn probleem staat open vanaf media oktober?

P.s.
Ook bij mij werkt De app of Toon op afstand niet.
Overigens erg blij met de nette "teruglevering" op de nota, ziet er goed uit.
Gedaan volgens de Folkert geheimpjes:

Router reset: Ja, en nu eindelijk me router weer opnieuw ingesteld gekregen. (Was spannings van 5 min. niet genoeg?)
Module van ketel spanningsloos 5min.: Ja, maar nog geen resultaat gehad.
Toon resetten: Ja,Toon gereset maar geen resultaat? Alles daarna weer opnieuw moeten instellen.
ToonApp opnieuw installeren: Ja, maar gaf ook geen resultaat?

Is dit niet een beetje het verhaal van je afschuiven waar Ziggo ook mee bekend staat?
Of is het gewoon een probleem met jullie server?
De Toon app op de android, en https://toonopafstand.eneco.nl/ werken niet, krijg een foutmelding:
"Inloggen mislukt, Toon op afstand is momenteel niet bereikbaar. Probeer het later opnieuw."
Via Domoticz nog wel even contact gehad tussen 07:00 en 12:00, maar inmiddels niet meer.
Reputatie 1
En weer toonapp storing: op dit moment is het niet mogelijk om contact te maken met mijn Eneco geeft de toonapp aan.
Wat blijft dat toch moeilijk bij Eneco.
Paar week geleden heeft het meer dan een week niet gewerkt.
Toen weer wel en dan weer niet en nu weeeerrrrr niet.
Ben nu vanaf Feb. bij Eneco maar niets dan storingen.
Slechte zaak.
Maar goed ga toch naar Eon in mei dus dan zijn we van dat probleem af.

Ja maar dan kun je de toon niet meer echt gebruiken met al zijn functies.
Klopt das waar, maar werkt het nu wel dan??? Maar wel € 3.50 per maand betalen voor het Toon abonnement !!!!!
Reputatie 4
Badge +3
Ik vrees ijdele hoop gezien het verleden maar ik zou toch hopen dat Eneco deze reacties heel erg serieus neemt. Verschuilde mensen geven aan naar andere energieleveranciers te kijken en sommigen hebben dat al gedaan. En maar geld uit blijven geven aan peperdure wervings spotjes op TV voor nieuwe Toon klanten.......... Maak pas op de plaats en investeer eerst tijd en geld in een stabiele service en de veel gevraagde extra functionaliteit.
Bij mij werkt die toon app ook niet
Voor de 4 keer deze maand weer storing met de toonapp. Wanneer is het een keer afgelopen. Elke maand afschrijven kunnen er wel. Wanneer krijgen we eens een keer iets terug van jullie ENECO? ???
Badge
Bij mij ineens het zelfde probleem geen verbinding met een Ipad en met een HTC telefoon.
Kan geen verbinding met de eneco server krijgen.
Dit probleem had ik nog niet eerder gezien wel regelmatig getest na het lezen van deze topic.
Toon op afstand en Toon support staat aan want Folkert is nog met een ander probleem bij mij bezig.
Op dit moment is het niet mogenlijk om contact te maken met mijn eneco.
Badge
Hier het zelfde, op de telefoon en de tablet doet ie het niet.
Reputatie 1
Badge
Mijn Eneco werkt wel.
Alleen niet inloggen op de toon app.
Badge
Even vergeten werkt ook niet op een Samsung S7 Edge.
Uiteraard ook de App opnieuw geinstalleerd.
Reputatie 3
Badge
Pffffff en weer een storing

En maar zeggen maak je toon even stroomloos .

Hoe wil je dat doen als je bijna niet thuis ben .

Het schiet echt niet op zo dit gaat Eneco veel klanten kosten als ze zo Door gaan.
Ik kom niet in toon met mijn gebruikersnaam en wachtwoord. Pobeer opnieuw schrijven ze maar dat levert niets op
Reputatie 3
Badge
Ik heb het vermoeden dat Eneco slechts energieleverancier is, maar dat er van IT weinig kaas gegeten is.
Waarschijnlijk is de hele ontwikkeling en het in service draaien van Toon uitbesteed aan Quby in Amsterdam.
Daar is het kennelijk allemaal een beetje boven hun petje gegroeid.
Wordt het niet eens tijd dat de directie van Eneco eens een hartig woordje met Quby gaat spreken?
Dit kan toch niet langer zo? Het loopt echt de spuigaten uit.

Als het probleem daadwerkelijk aan de server zijde van Eneco/Quby zit, dan zou het wel zo prettig zijn als er door moderators eens melding van de problemen wordt gemaakt en laat niet de gebruikers allerlei onnodige handelingen verrichten als het probleem niet aan de client-zijde, maar aan de server-zijde zit.
Ook een handeling als het verwijderen en opnieuw installeren van een app komt op mij als complete onzin over. Ik kan me niet voorstellen dat een Android of iOS app van het ene moment op het andere moment corrupt wordt en dat een herinstallatie noodzakelijk is, zeker niet als er geen update van de betreffende app aan ten grondslag ligt.
Is er al iets meer bekend omtrent de storing? morgen weer in de Kou thuis komen?
Reputatie 2
Badge
De oplossingen zijn net zo echt als sinterklaas...
Iedere keer als er en update heeft plaatsgevonden zijn er weer problemen.

Heerlijk hoor TOON, maar dan alleen als het werkt.

Gemiddeld twee weken per maand.

Het is in ieder geval GEEN aanrader.
Begin inmiddels een beetje moe te worden van die Toon app.. Hij doet het vaker niet dan wel. Hoe moeilijk kan het zijn om dit probleem nu eens structureel op te lossen??!!? Ik ben vanwege Toon overgestapt van Essent naar Eneco maar begin daar steeds meer spijt van te krijgen. Het gemak waar ik op had gehoopt blijkt in de praktijk een bijna dagelijks terugkerende frustratie!!
Reputatie 1
Nest/essent lijkt ineens best interessant. Zitten sowieso geen maandelijkse kosten bij.. morgen maar even in verdiepen

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen