Ervaar je problemen met de Toon app? | Eneco Community

Ervaar je problemen met de Toon app?

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

233 Reacties

Nergens last van hier.. Toon op Afstand reageert binnen 2sec, op de vraag..
Toon Display werkt ook prima!

Wat ouderwets met een slotje Ricardo.
Bij iOS komt gewoon dr programma schakelaar mee vanuit Toon®️.

Hahaha..
Ik gebruikte de website link even Ton.. http://toonopafstand.eneco.nl
Zit achter mij computer, had even geen zin om de app op te starten haha..

Aiiii klopt uiteraard!
Dat had ik ff niet door.
Hier werkt alweer een aantal dagen de toon app niet. En maar abonnement kosten blijven betalen!
Ik krijg de melding als ik de app start, zowel met mobiel als ipad, dat de toon Offline is. Op de toon zelf geeft hij aan dat hij verbinding heeft met het internet, maar dat er iets niet goed zit bij service center van eneco. Nogmaals dit is al meerdere dagen zo. Gaan jullie dit nog oplossen? Zo heeft het natuurlijk geen zin om een toon te hebben!
Hier werkt alweer een aantal dagen de toon app niet. En maar abonnement kosten blijven betalen!
Ik krijg de melding als ik de app start, zowel met mobiel als ipad, dat de toon Offline is. Op de toon zelf geeft hij aan dat hij verbinding heeft met het internet, maar dat er iets niet goed zit bij service center van eneco. Nogmaals dit is al meerdere dagen zo. Gaan jullie dit nog oplossen? Zo heeft het natuurlijk geen zin om een toon te hebben!

Heb je het openingsbericht van Folkert in dit topic gelezen?
Heb je de tips uitgevoerd?

https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/ervaar-problemen-de-toon-app-12604/index1.html#post129161

Heb je het openingsbericht van Folkert in dit topic gelezen?
Heb je de tips uitgevoerd?

https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/ervaar-problemen-de-toon-app-12604/index1.html#post129161

Ja, natuurlijk
Waarom lees ik dan niet dat je de externe klanten toegang zou moeten aanzetten? Aanhet eind van eerder bedoelt bericht vraagt Folkert daarom.
Dat is essentieel voor je oplossing die je vraagt....
Waarom lees ik dan niet dat je de externe klanten toegang zou moeten aanzetten?

Omdat die aan staat, dat wordt toch gevraagd? Moet ik dat er dan expliciet bij gaan zetten?
Waarom lees ik dan niet dat je de externe klanten toegang zou moeten aanzetten?

Omdat die aan staat, dat wordt toch gevraagd? Moet ik dat er dan expliciet bij gaan zetten?

Kijk dat is dan perfect!
Je bent niet de enige en de externe klantentoegang wordt herhaaldelijk vergeten; neem van mij maar aan die vermelding dus wel makkelijk is.

Hoe dan ook hopelijk neemt men gauw jouw issue nu in behandeling.
Het is vandaag opnieuw mis met de toon app
Ververst geen gegevens zoals de laatstetijd telkens het zelfde
Ik krijg de temperatuur niet te zien in de app
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Bedankt, de softwarebeheerders hebben nu voldoende meldingen ontvangen, ze gaan er mee aan de slag.
Begint inderdaad vervelend te worden :-(
Vanmiddag deed ie het even, kachel aangezet op afstand voor kinderen die thuis zitten te studeren.
En nu niet meer uit kunnen zetten. Duimpje voor gasverbruik gaat vanmiddag naar beneden.

Ga me maar eens oriënteren op een andere thermostaat.

Serieus Eneco, natuurlijk kan er wel eens iets mis gaan. Maar dit gaat verder dan "wel eens iets mis".
Wordt tijd voor een echte aanpak.
En al weer maakt toon op afstand geen contact. Gisteren nog wel maar toen klopten de temperatuur en het programma niet.
Het blijft toch een droevig gebeuren.
Ik krijg ook geen verbinding meer vanaf afstand op Android. Er is geen verbinding met Toon zie ik dan
Reputatie 1
Hier ook geen verbinding meer. Ook toonopafstand.eneco.nl werkt niet meer.
Reputatie 1
Paar dagen geleden update gekregen op toon. Eindelijk werkte toen alles. Tot vandaag.
App meld kan geen verbinding maken. Daarna vraagt hij om in te loggen, dit lukt niet.
Reset router en toon en herinstalleren app werk niet.
3 toestellen met android, allemaal niks.
Externe toegang open gezet.
Reputatie 1
Badge
Het spijt me, maar ik ben er nu écht klaar mee. Ook hier werkt het wéér niet. Afgelopen maanden heeft het maar af en toe fatsoenlijk gewerkt, maar meer niet dan wel. Wat nog belangrijker is: het is zwaar onbetrouwbaar. Ik kan er niet meer op vertrouwen dat ik 'S avonds mijn lampen op afstand aan kan zetten omdat ik wat later thuis ben, of dat ik de vloerverwarming vast aan zet een uurtje voordat ik thuis kom. Dát oa is waar ik mijn maandelijkse abonnementsgeld voor betaal. Maar ik krijg niet waar ik voor betaal. Ik ben het gereset, openzetten voor klantenservice en hopen dat het dan wel werkt zat. Het vertrouwen is weg. Ook is het vertrouwen weg in dat Eneco weet waar het probleem zit. Ik krijg ook geen antwoorden op vragen als: -weet Eneco wat nu eigenlijk het probleem is?
- kunnen jullie beloven dat jullie niet gehackt zijn? Ergens in een ander topic gesteld en natuurlijk geen antwoord op gekregen.

Al met al is mijn vertrouwen in Toon onder nul gedaald. Resten mij nog 3 vragen;
- Gaat Eneco de maanden waarin Toon niet heeft gewerkt terugbetalen?
- Wat gaat Eneco doen om het vertrouwen wat ongetwijfeld niet alleen bij mij enorm geschaad is, te herstellen?

- Indien op bovenstaande vragen geen bevredigende antwoorden volgen zie ik mij genoodzaakt mijn abonnement van zowel Toon als Eneco als leverancier van energie te beëindigen.
Badge
Beste communityleden,

Ik zie dat er diverse topics aangemaakt worden over de Toon app die niet naar behoren werkt. Deze topics zijn waar mogelijk samengevoegd en ik wil de problemen die vanaf nu gemeld worden verzamelen in dit topic. Hierdoor hebben wij een beter overzicht en kunnen wij de issues die jullie ondervinden beter in kaart brengen.

Wanneer je de melding ‘’internal server error krijgt’’ dan wil ik je vragen om de je password van Mijn Eneco aan te passen en wanneer dat niet werkt de externe toegang klantenservice aan te zetten.

Wanneer je andere problemen hebt met de Toon app dan wil ik graag weten wat het probleem is.
-Je kan niet inloggen
-Je ziet geen data
-Je ziet wel data maar deze wordt niet bijgewerkt
-Je ziet een java script error

Ook wil ik graag weten of je onderstaande handelingen hebt uitgevoerd.
Heb je de Toon een harde reset gegeven door de ketelmodule een halve minuut van de stroom te halen?
Is de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
Is de Toon even van het internet gehaald, dit kan door je router te resetten.

Wanneer dit niet helpt of je moet deze handelingen vaker uitvoeren dan wil ik jullie vragen om de externe toegang klantenservice aan te zetten en aan te geven op welk toestel je deze problemen ervaart en welke besturingssyteem je gebruikt op dit toestel.

Mocht je geen weer en verkeer meer zien dan wil ik je vragen dit door te geven via dit topic.

Groet,

Folkert
Badge
Beste communityleden,
Ik heb de app opnieuw geinstalleerd maar kan nog steeds niet inloggen, wordt wel een erg vervelende niet werkende app!

Ik zie dat er diverse topics aangemaakt worden over de Toon app die niet naar behoren werkt. Deze topics zijn waar mogelijk samengevoegd en ik wil de problemen die vanaf nu gemeld worden verzamelen in dit topic. Hierdoor hebben wij een beter overzicht en kunnen wij de issues die jullie ondervinden beter in kaart brengen.

Wanneer je de melding ‘’internal server error krijgt’’ dan wil ik je vragen om de je password van Mijn Eneco aan te passen en wanneer dat niet werkt de externe toegang klantenservice aan te zetten.

Wanneer je andere problemen hebt met de Toon app dan wil ik graag weten wat het probleem is.
-Je kan niet inloggen
-Je ziet geen data
-Je ziet wel data maar deze wordt niet bijgewerkt
-Je ziet een java script error

Heb je de Toon een harde reset gegeven door de ketelmodule een halve minuut van de stroom te halen?

Wanneer dit niet helpt of je moet deze handelingen vaker uitvoeren dan wil ik jullie vragen om de externe toegang klantenservice aan te zetten en aan te geven op welk toestel je deze problemen ervaart en welke besturingssyteem je gebruikt op dit toestel.

Mocht je geen weer en verkeer meer zien dan wil ik je vragen dit door te geven via dit topic.

Groet,

Folkert
Badge
Ook na herinstalleren van de app nog steeds niet werkend te krijgen, kan niet inloggen op mijn Eneco, wordt dit wel zat krijgen wij geld terug voor de Toon of wat voor compensatie gaat er nu komen, zo ben je onderhand genoodzaakt om eeen ander energie leverancier te kiezen!
Badge
De app op mijn iPhone geeft een actuele temp. van 20 graden en de app op mijn IPad een actuele temp. van 17,5 graden, terwijl het vakantieprogramma aan staat op 12 graden. Onder grafiek zie ik een te hoog gasverbruik voor de vakantie stand. Het lukt me op afstand niet om hier verandering in aan te brengen.

Heb hetzelfde probleem gehad, en ik zat in het buitenland. Lastig, dankzij een reset thuis door een vriend en de bestaande apps verwijderen en opnieuw installeren, kon het probleem opgelost worden.
Reputatie 2
Badge
Ik kan niet in mijn app. Moet mijn wachtwoord invullen en dat ken hij niet.. sinds oktober vaker aan het resetten dan iets anders... en alle andere "oplossingen" zijn maar tijdelijk.. wordt er zo moe van..
Reputatie 6
Badge +2
Hier kan ik ook geen verbinding met toon maken via mijn mobiel maar ook niet via de site
Reputatie 3
Badge
Ook hier met de iOS app en Android app geen verbinding met het Service Center.
Het Toon display in de woonkamer geeft aan gewoon verbinding met het Service Center te hebben.
De vele storingen waardoor je geen gebruik kunt maken van Toon op afstand begint nu toch wel bespottelijke vormen aan te nemen. Misschien moet Eneco/Quby eens denken aan het leveren van een slimme Fibaro stekker voor de ketelmodule. Dan kan je de ketelmodule via een app van Fibaro op afstand mogelijk even van de stroom halen om daarna met de Toon apps weer verbinding te maken.
Of zeg ik nou iets geks?
Reputatie 2
Badge
Werkt wederom weer niet... wat eel elkendig bedrijf, begin nu ookcynisch over Toon te worden; krijgt met buurman met Nest toch gelijk..
De Toon app op de iPhone, op android, en https://toonopafstand.eneco.nl/ werken niet. Allemaal het zelfde euvel: Inloggen op toon-op-afstand mislukt. Probeer het later nog eens.

Wanneer komt er nu een keer een betrouwbaar systeem? Ik ben nu een paar maanden klant, en wil ik eindelijk de kachel eens aanzetten doet de app het niet. Moet ik alsnog gaan lopen naar de thermostaat.

Op zich ben ik het best wel eens met de vragen die @Basfromtheside stelt:

-weet Eneco wat nu eigenlijk het probleem is?
- kunnen jullie beloven dat jullie niet gehackt zijn?
Ergens in een ander topic gesteld en natuurlijk geen antwoord op gekregen.

Al met al is mijn vertrouwen in Toon onder nul gedaald. Resten mij nog 3 vragen;
- Gaat Eneco de maanden waarin Toon niet heeft gewerkt terugbetalen?
- Wat gaat Eneco doen om het vertrouwen wat ongetwijfeld niet alleen bij mij enorm geschaad is, te herstellen?

Ow en Folkert, misschien moeten jullie een paar routers herstarten?: