Ervaar je problemen met de Toon app? | Eneco Community

Ervaar je problemen met de Toon app?


Reputatie 7
Badge +6
Beste communityleden,

Ik zie dat er diverse topics aangemaakt worden over de Toon app die niet naar behoren werkt. Deze topics zijn waar mogelijk samengevoegd en ik wil de problemen die vanaf nu gemeld worden verzamelen in dit topic. Hierdoor hebben wij een beter overzicht en kunnen wij de issues die jullie ondervinden beter in kaart brengen.

Wanneer je de melding ‘’internal server error krijgt’’ dan wil ik je vragen om de je password van Mijn Eneco aan te passen en wanneer dat niet werkt de externe toegang klantenservice aan te zetten.

Wanneer je andere problemen hebt met de Toon app dan wil ik graag weten wat het probleem is.
-Je kan niet inloggen
-Je ziet geen data
-Je ziet wel data maar deze wordt niet bijgewerkt
-Je ziet een java script error

Ook wil ik graag weten of je onderstaande handelingen hebt uitgevoerd.
Toon van het internet afhalen, dit doe je door je modem/ router maximaal 2x te resetten.
Is de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
Heb je de Toon een harde reset gegeven door de ketelmodule een halve minuut van de stroom te halen?

Wanneer dit niet helpt of je moet deze handelingen vaker uitvoeren dan wil ik jullie vragen om de externe toegang klantenservice aan te zetten en aan te geven op welk toestel je deze problemen ervaart en welke besturingssyteem je gebruikt op dit toestel.

Mocht je geen weer en verkeer meer zien dan wil ik je vragen dit door te geven via dit topic.

Groet,

Folkert

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

233 Reacties

Mooie samenvoeging Folkert!
Kan weer mooi gebruikt worden voor verwijzing van forumleden!!
Reputatie 2
Badge
Not really a good practice or even good idea to 'dump' all problems in a single thread. In addition, there are those of us who have detailed issues in other threads that have not been fixed or responded to, yet you now expect that we document these issues all over again in a new thread. So instead, here are links to my documented problems with Toon/Toon app:

Problem with the axis of the graphs on Toon iOS app 2.5.1 and earlier: https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/problemen-toon-app-12383/index22.html#post128602

Problem with Toon app main screen and gas/electricity today reporting: https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/problemen-toon-app-12383/index24.html#post128745
Reputatie 7
Badge +6
@rjblake

I asked in this thread and the former thread to open ''de externe toegang klantenservice''. only a few people did that, the display id's of that people I sent to the software developers. Also I mentioned in my post that people from now on can report their problems in this topic. This is why I made a new topic, so it is easier to monitor, and to keep this topic clean. Also for you we cannot diagnose the problem as your ''toegang is closed. It would help if you open it for us so we can investigate your issues.
Badge
De app op mijn iPhone geeft een actuele temp. van 20 graden en de app op mijn IPad een actuele temp. van 17,5 graden, terwijl het vakantieprogramma aan staat op 12 graden. Onder grafiek zie ik een te hoog gasverbruik voor de vakantie stand. Het lukt me op afstand niet om hier verandering in aan te brengen.
Reputatie 1
Niet te vroeg juichen, maar bij mij lijkt alles al een paar dagen goed te werken... Volgens mij na laatste update vanuit PlayStore...
Reputatie 2
Badge
@Folkert - toegang is nu open
Bij mij doet de app helemaal niks meer na een update gisteren. Geeft gewoon 0,0 graden aan en verder helemaal niks. Het is weer herfst geworden en er komen weer problemen. De hele zomer nergens last van en nu je de app hard nodig heb voor je verwarming is het weer mis. Lijkt de NS wel
C. van der Ben wrote:

Bij mij doet de app helemaal niks meer na een update gisteren. Geeft gewoon 0,0 graden aan en verder helemaal niks. Het is weer herfst geworden en er komen weer problemen. De hele zomer nergens last van en nu je de app hard nodig heb voor je verwarming is het weer mis. Lijkt de NS wel



In de melding hier boven van Folkert, vraagt hij vervolgens om handelingen uit te voeren.....
Daar meldt je niets over?

https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/ervaar-problemen-de-toon-app-12604/index1.html#post129161
Reputatie 3
Badge
Folkert ik heb regelmatig een probleem met live data op het dashboard. Alles werkt prima bij mij behalve het dashboard met huidige temperatuur, gas en elektriciteit verbruik. Een reset van toon door de stroom eraf te halen en er weer op te zetten lost het probleem tijdelijk op. Ook de vergelijking ontbreekt op dat moment op toon.
waarom doet de toon app het niet al 3 x er op gezet op me mobiel en hij geef nog niks aan slechte app de laatste tijd eerst deet hij het wel goed
Badge
Vandaag weer hetzelfde probleem met mijn Toon applicatie waar ik geen actuele waarde zie. Na diverse malen resetten van mijn Toon heeft hij het een dag gedaan en nu weer zie ik niet de waardes in de applicatie
Badge
Hier ook het probleem dat de applicatie geen live data meer weer geeft mijn verbruik actueel blijft op 1 waarde staan en de zonnepanelen doen niets heb dus geen live actuele data terwijl als ik de grafieken raadpleeg dat wel de actuele waarde zie. Deze worden volgens mij via toon online binnen gehaald.
Reputatie 6
Badge +2
App blijft weer hangen op de homepage wordt niet ververst
Kan wel via de tegels mijn verbruik zien

Kan pas vanavond mijn ketelmodule resetten
Pffffff wordt er wel moe van
App toon op afstand werkt wederom niet naar behoren ,
Reputatie 6
Badge +2
Geprobeerd in te loggen via
Www.toonopafstand.nl
Maar zoals je ziet is de wifi verbinding verbroken
Vreemd weer maar verklaart wel voor mij waarom mijn app niet goed werkt
Nee bij bij kloppen de cijfers niet met de toon, toon geeft goed aan maar app realtime niet, werderom een storing de zoveelste met de app de afgelopen 5 weken,
Toon op afstand ligt er weer eens uit
Jawel hoor.
De Toon app doet het weer eens niet!

Al vanaf dag 1 dat ik het ding heb (begin oktober geloof ik) functioneert het totaal niet naar behoren. Ik heb meermaals contact hierover gehad en krijg alleen maar mooie smoesjes te horen.
Ik ben in staat om alsnog de hele zooi op te laten halen.
Betaal verdomme €100 voor dat Toon ding, dan nog eens het Toon abonnement en ook nog eens veel hogere tarieven (ja ik weet het, mijn eigen keuze) wat allemaal geen probleem was geweest als de boel functioneerde naar behoren!
Spijt als haar op mijn kop heb ik van mijn overstap!

Krijg gewoon weer een totaal blanco scherm in de app. Ook na verwijderen en opnieuw installeren. Fijn hoor, dat mijn verwarming de hele dag brandt voor Jan met de korte achternaam!
Het lijkt erop of tie het weer gaat doen, moment om te koesteren, want hij doet het de afgelopen 5 weken meer niet dan wel
Reputatie 7
Badge +8
Nergens last van hier.. Toon op Afstand reageert binnen 2sec, op de vraag..
Toon Display werkt ook prima!

Reputatie 6
Badge +2
Bij mij doet hij het weer
Inloggen via internet loopt ook goed
mAiden wrote:

Nergens last van hier.. Toon op Afstand reageert binnen 2sec, op de vraag..
Toon Display werkt ook prima!



Wat ouderwets met een slotje Ricardo.
Bij iOS komt gewoon dr programma schakelaar mee vanuit Toon®️.

Nee hoor. Hier 0,0 respons in de app. Alles volledig blanco
Reputatie 7
Badge +8
Brandje wrote:

mAiden wrote:

Nergens last van hier.. Toon op Afstand reageert binnen 2sec, op de vraag..
Toon Display werkt ook prima!



Wat ouderwets met een slotje Ricardo.
Bij iOS komt gewoon dr programma schakelaar mee vanuit Toon®️.



Hahaha..
Ik gebruikte de website link even Ton.. http://toonopafstand.eneco.nl
Zit achter mij computer, had even geen zin om de app op te starten haha..
S. Prevos wrote:

Nee hoor. Hier 0,0 respons in de app. Alles volledig blanco



Misschien moet je dit bericht van Folkert even lezen in het begin van dit topic en de handelingen uitvoeren?

https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/ervaar-problemen-de-toon-app-12604/index1.html#post129161

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen