En wederom geen mac-adres dus geen verbinding | Eneco Community
vraag

En wederom geen mac-adres dus geen verbinding

Met regelmaat heb ik geconstateerd dat mijn Toon zijn mac-adres eruit gooit.... ook nu weer.. hierdoor is dus geen verbinding mogelijk met de wifi.
Het enige wat ik weer moet doen is de trap oplopen om de Toon een tijdje te ontdoen van wat stroom... :(
Kan een moderator hier eens naar kijken waarom dit met regelmaat gebeurd.?
Het modem is het probleem niet, want die doet het prima... deze is de laatste uren ook niet uit geweest (gekeken in het log van de modem/router)

Ik ga nu de Toon even van het stroom afhalen, zodra deze weer is opgestart zet ik de mogelijkheid open zodat een moderator even in mijn Toon kan gluren. :?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

13 Reacties

Alle gegevens heb ik eigenlijk ook wel op papier staan, Al ruim 25 jaar lang hou ik mijn wekelijks verbruik bij van gas, licht en water...
Sinds een jaar of 5 ook op mindergas.nl
Ik kiek nog wel eem zegmoar...
Dank je Folkert, ik hou het nog even in gedachten.... Ik wil hier graag even over nadenken, je bent dan ook je gegevens kwijt uit het verleden.

Hoi @Bulldog

Recentelijk heb ik na aanhoudende problemen ook een nieuwe Toon ontvangen. Het is jammer data je je gegevens kwijt bent, maar ja ben wel blij dat ik het heb gedaan.

Zelf heb ik alles slim en monitor ik handmatig dus de data heb ik ook digitaal en op papier.
Dank je Folkert, ik hou het nog even in gedachten.... Ik wil hier graag even over nadenken, je bent dan ook je gegevens kwijt uit het verleden.
Reputatie 7
Badge +6
@Bulldog

Ik heb terugkoppeling gehad van de softwarebeheerders en dit kan helaas niet verholpen worden. Hun voorstel is om je Toon te vervangen. Ik zorg dat een monteur contact met je opneemt zodra je hier een akkoord op geeft.
Zou je zeggen van wel... Alleen mijn Toon gooit met regelmaat zijn Mac-adres op 0........
Hopelijk komen ze achter deze bug in mijn Toon.
Reputatie 6
Badge +4
Eigenlijk best wel vreemd, want volgens mij zit een MAC-adres in de netwerkinterface 'gebakken', en zou dus altijd het zelfde moeten zijn.
Support staat aan.....
Moi Folkert, ben nu op het werk.... Zal hem vanavond weer op support zetten.
Reputatie 7
Badge +6
@Bulldog

Ik krijg de melding dat de externe toegang uitstaat, zou je dit willen controleren via Menu > Toon Support?
Reputatie 7
Badge +6
@Bulldog

Bedankt voor het aanzetten we hebben een melding gemaakt bij de softwarebeheerders.
Hallo Danielle, na een harde reset werkt het weer.
Ik heb dit zo uit mijn hoofd zo'n kleine 6 a 7 maal meegemaakt.
Jullie kunnen meekijken in de Toon, hij staat open.
Reputatie 7
Badge +6
@Bulldog,

Raar zeg dat dat regelmatig voorkomt. Begrijp ik dan goed dat het na een harde reset van Toon alles gelijk weer goed werkt?
Kun je aangeven hoe vaak dit ongeveer voorkomt? Dan onderzoeken we het verder.
Toon is reeds opnieuw opgestart en heeft weer verbinding met de wifi.... er kan meegekeken worden.