Eigenaardigheden verbruik weergave | Eneco Community
vraag

Eigenaardigheden verbruik weergave

• 20 september 2018
  • 6 reacties
  • 153 Bekeken

Reputatie 1
Hallo,

Viel me vandaag ineens op dat het gas verbruik al een tijd op 0 staat. Na een reset van Toon stond er ineens 43m3 (of zoiets) en nu later lijkt gas goed te registreren.

Echter; nu electra doet raar: ik zie wel hoeveel watt verbruikt wordt, dit update steeds, maar op het startscherm zie ik er geen metertje/grafiek bij staan - dat metertje opgebouwd uit streepjes blijft dus leeg.

Iemand een idee?

/edit
Het lijkt er op dat de schaal van het metertje verstoord is, kan dat? Bij (voor mij) best fors gebruik van 530 watt, is slechts 1 streepje actief, dat zouden er best wel wat meer moeten zijn volgens mij...

6 Reacties

Om met het laatste te beginnen; die weergave uitslag is een gemiddelde van een week.
Over enkele dagen wordt weer normaal.
Kennelijk heb je in een eerdere periode enige tijd uitval van verbruik gehad.
Dat zal nu hersteld zijn.
Welke software versie draait nu op je Toon®️?
Reputatie 1
Welke software versie draait nu op je Toon®️?
De meest recente, er is iig geen update beschikbaar.
Is dat 4.19.10?
Dat is de versie die oa de flatlines in je verbruik zou moeten herstellen.
Wacht even een paar dagen af of het verbruik nu wel door blijft komen.
Reputatie 7
Badge +2
@mikkelnl

Welkom op de Toon community! :-)

Wat @Brandje aangeeft klopt. Wat je ziet is een herstel van het verbruik uit een periode, waarin er niet gemeten werd.
Sinds 18 september heb je Toon geüpdatet en dit kan de flatline issue verholpen hebben. Echter, je meters hebben op 14 september tot (x datum) in storing gestaan, wat ook de oorzaak kan zijn geweest.
Gelukkig komt het verbruik nu weer normaal door en kun je het weer in de gaten houden 💪🏾 .

Groet, Urgel
Reputatie 1
@mikkelnl

Welkom op de Toon community! :-)

Wat @Brandje aangeeft klopt. Wat je ziet is een herstel van het verbruik uit een periode, waarin er niet gemeten werd.
Sinds 18 september heb je Toon geüpdatet en dit kan de flatline issue verholpen hebben. Echter, je meters hebben op 14 september tot (x datum) in storing gestaan, wat ook de oorzaak kan zijn geweest.
Gelukkig komt het verbruik nu weer normaal door en kun je het weer in de gaten houden 💪🏾 .

Groet, Urgel

Dank voor de info.

Twee vragen:
1. Waarom stonden zij in storing? Heb hier geen melding van gezien, of is iig niet opgevallen?
2. Heeft dit gevolgen voor de registratie bij Eneco van verbruik?
1 Die storing is alleen bekend bij je Netwerkbeheerder, die is eigenaar van deze slimme meters
2 Ook Mijn Eneco werkt met laatste meterstanden, dus ook daar maakt het verder niets uit.

Reageer