Domoticz werkend na de recente storing? | Eneco Community
beantwoord

Domoticz werkend na de recente storing?

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

106 Reacties

Reputatie 3
Badge
Installeer de laatste beta, dan werkt het weer.

Versie 5769 is dat hier. Lijkt dat in ieder geval de fix van Gizmodo
om elke 5 minuten te pollen ook is geimplementeerd.

Zal is kijken

Thanks.

Zojuist de laatste beta geïnstalleerd en Toon werkt weer.
Het pollen gaat nu om de 5 minuten.

Top, bedankt voor de snelle actie!
Installeer de laatste beta, dan werkt het weer.

Versie 5769 is dat hier. Lijkt dat in ieder geval de fix van Gizmodo
om elke 5 minuten te pollen ook is geimplementeerd.

Zal is kijken

Thanks.

Zojuist de laatste beta geïnstalleerd en Toon werkt weer.
Het pollen gaat nu om de 5 minuten.

Top, bedankt voor de snelle actie!

En nu maar hopen dat deze belasting wel te verwerken is.............
Reputatie 3
Badge +2
Straks even doorlezen... zo te zien is het weer opgelost (achteraan beginnen dus)

Zou wel zuur zijn: heb je al geen Windows app wordt een wel werkend domotica systeem ook nog eens buitengesloten! (Maar nogmaals: eerst de rest van het topic doorlezen)
Reputatie 3
Badge
Tja, het pollen is verlaagd van 2880x naar 288x per dag. Dat scheelt wel een stuk.

Hoe dan ook zal Eneco capaciteit moeten bijschakelen als ze willen groeien met het aantal Toon gebruikers.
Reputatie 7
Badge +9
Hier Domoticz weer werkend.. Ookal zij het alleen mij lamp..

Gaat mij ook alleen om mij lamp.. Deze staat weer netjes ingesteld op een timer, in de hoop dat hij schakeld vanavond..

Gaat mij ook alleen om mij lamp.. Deze staat weer netjes ingesteld op een timer, in de hoop dat hij schakeld vanavond..

Hoi Ricardo,

Mooi dat er nu met die 5 minuten een mooie optie is ontstaan, toch?
Hopelijk geeft dat nu wat extra "rust" en met de uitbreiding, zal het voor een ieder beter zijn.
Fijn dat het bij jou ook werkt.
Reputatie 3
Badge +2
Ik meen dat ik sowieso 5 minuten waarden had in Domoticz
Reputatie 3
Badge +2
Gelezen.... zit er een kans in dat die gepatchte versie er ook voor Domoticz op Windows komt? Wel een bagger actie dit!
Alternatief is volgens mij een eigen interface op de slimme meter zetten waar Domoticz rechtstreeks mee kan praten en dan de Toon eruit mikken of niet? Ook ik heb de Toon aangeschaft, omdat ik dan slimme meters kreeg en ik met Domoticz mooi de waarden kon ophalen. Dat dat via Toon ging heb ik voor lief genomen.
Reputatie 3
Zie trouwens de laatste status-update in de openingspost van dit topic: https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/storing-servicecenter-12-10-2016-11959/index1.html

Een duidelijke uitleg over wat er aan de hand was en waarom de standaard Domoticz niet meer werkt
Reputatie 7
Badge +9
Gelezen.... zit er een kans in dat die gepatchte versie er ook voor Domoticz op Windows komt? Wel een bagger actie dit!
Alternatief is volgens mij een eigen interface op de slimme meter zetten waar Domoticz rechtstreeks mee kan praten en dan de Toon eruit mikken of niet? Ook ik heb de Toon aangeschaft, omdat ik dan slimme meters kreeg en ik met Domoticz mooi de waarden kon ophalen. Dat dat via Toon ging heb ik voor lief genomen.

Je kan de bèta downloaden voor Windows.
Daar moet deze fix ook in verwerkt zijn.
Reputatie 7
Badge +9

Hoi Ricardo,

Hopelijk geeft dat nu wat extra "rust" en met de uitbreiding, zal het voor een ieder beter zijn.

Hoi Ton,

Ja inderdaad..
Dat alleen mij lamp die gekoppeld is aan Toon zichtbaar is. Is voor mij geen probleem..
Ik wilde Domoticz inprincipe alleen om een timer te kunnen zetten op mij lamp.

Als goed is schakel hij bij zonsondergang aan (Is nu rond 18:45)

Gaat elke dag uit om 23uur.

Dat is exact hetzelfde waar ook alle slimme stekkers bezitters opwachten..
Ik spreek de hoop uit, dat het ooit nog is via Toon zelf te doen is.. Dan ook met zonsondergang.

Hoi Ricardo,

Hoi Ton,

Ja inderdaad..
Dat alleen mij lamp die gekoppeld is aan Toon zichtbaar is. Is voor mij geen probleem..
Ik wilde Domoticz inprincipe alleen om een timer te kunnen zetten op mij lamp.

Als goed is schakel hij bij zonsondergang aan (Is nu rond 18:45)

Gaat elke dag uit om 23uur.

Dat is exact hetzelfde waar ook alle slimme stekkers bezitters opwachten..
Ik spreek de hoop uit, dat het ooit nog is via Toon zelf te doen is.. Dan ook met zonsondergang.

Oké Ricardo!
Tja daar gebruikte ik "ooit" Triggi voor.
Wie weet heeft Quby gauw het API gebeuren goed op de rit.
Nu met de nieuwste update kan je ook een tijdparameter meegeven bij zonsopgang en ondergang.
Hier is het zo ver

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Ton,

Lampen zijn inderdaad om 18:45 ingeschakeld.
Ik voel me best bezwaard om er over te praten. Omdat ik het wel kan, vele Slimme Stekker bezitters niet.. Voor tegen jou, je wacht er al ruim 2jaar op?

Anders gaan we zelf is kijken wat er mogelijk is..
Hoi Ton,

Lampen zijn inderdaad om 18:45 ingeschakeld.
Ik voel me best bezwaard om er over te praten. Omdat ik het wel kan, vele Slimme Stekker bezitters niet.. Voor tegen jou, je wacht er al ruim 2jaar op?

Anders gaan we zelf is kijken wat er mogelijk is..

Op scenes via Toon®️ al 2,2 jaar. Maar via Triggy had ik een perfecte methode maar dat ligt helaas sinds 1,5 maand door Api problemen bij Eneco op z'n gat.
Reputatie 3
Badge +2

Je kan de bèta downloaden voor Windows.
Daar moet deze fix ook in verwerkt zijn.

Thanks! Even kijken of dat net zo gemakkelijk te upgraden is als Kodi 🙂
Reputatie 2
Toch krijg ik het met de laatste Domoticz beta (5770) niet voor elkaar om de programma instelling te wijzigen, of de temperatuur aan te passen.

2016-10-15 20:33:55.733 User: Admin initiated a switch command (263/Toon/Set Level)
2016-10-15 20:33:55.735 (Dummysensors) Light/Switch (Toon)
2016-10-15 20:33:56.015 Setting Thermostat State....
2016-10-15 20:41:36.417 Error: ToonThermostat: ToonState request not successful, restarting..!

Iemand een idee?
Reputatie 1
Is er voor o.a. Domoticz geen manier te bedenken om Toon via de LAN uit te lezen?
Het is natuurlijk wat vreemd dat toon eerst zijn data naar Eneco stuurt en dat wij het daar weer op moeten halen, terwijl het lokaal beschikbaar is.
Reputatie 7
Badge +9
Is er voor o.a. Domoticz geen manier te bedenken om Toon via de LAN uit te lezen?
Het is natuurlijk wat vreemd dat toon eerst zijn data naar Eneco stuurt en dat wij het daar weer op moeten halen, terwijl het lokaal beschikbaar is.

Je kan 'lokale toegang' aanzetten in Toon.
Maar wat daarmee uitgelezen kan worden, geen idee.
Functie werkt uit veiligheid ook maar 2uur, daarna zet Toon hem weer uit.
De LAN-(Netwerk)aansluiting werkt alleen als je je router bedraad zou aansluiten.
Vroeger gebruikte een monteur van Eneco dit nog wel eens op een weerbarstige Toon aan een SSID te koppelen.
Verder zijn alle functies disabled.
Een oud forumlid ging er altijd prat op het zo te doen als er bv een nieuwe versie kwam.

https://forum.eneco.nl/software-releases-bug-fixes-111/wijs-update-binnen-halen-via-wiffi-via-utp-kabel-6825
Reputatie 7
Badge +9
De LAN-(Netwerk)aansluiting werkt alleen als je je router bedraad zou aansluiten.
Vroeger gebruikte een monteur van Eneco dit nog wel eens op een weerbarstige Toon aan een SSID te koppelen.
Verder zijn alle functies disabled.

Hoi Ton,

Ik laatst wel even vlug gekeken naar de functie.. Enigste wat je inderdaad ziet is

1: Meteradapter die gekoppeld is.

2: Eventuele stekkers, deze kon ik ook aan en uitzetten ermee.

Dan zou de rest ook zichtbaar moeten zijn (Rookmelder, Hue lampen) .. Maar vind nogal een gedurfde optie, je ziet totaal niet wat je doet.. Het is dat ik wist hoe de stekker officieel heet. Maar anders had ik zo de meteradapter aan en uitgeschakeld, haha...

Voor nu ga ik voorbeeld van Toon volgen, die lig al 22min in slaap (Zwart scherm, stand slapen gaat hier om 22uur in.. Haha)

Slaaplekker als je er aan toe bent, tot morgen.
Dank je!
Ik zit nog ff te spelen met de  Iphone 6 S Plus

Ik moet Wordfeud ook nog bijhouden.
ICulture nalezen; achterstand inlopen

Welterusten
Zzzzzzzzzz
Reputatie 7
Badge +7
zoals Ton al meerdere malen vermeld heeft,

Op scenes via Toon®️ wachten we al 2,2 jaar. via Triggy had ik een perfecte methode maar dat ligt helaas sinds 1,5 maand door zgn "Api" problemen bij Eneco op z'n gat.

sorry Ton,
beetje aangepast

"kom op nou" ENECO
Zo moeilijk is het niet hoor
waar is de wil gebleven, of moet er eerst weer een verdien model aangekoppeld worden :8

truste allen
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb gisteravond Triggi nog een berichtje gestuurd.
Misschien is het een idee om Toon bij Triggi tijdelijk ook via de website link te laten lopen.
Zodat Quby/Eneco aan de api kan werken. Maar dat de slimme stekkers gebruikers gewoon hun lampen kunnen schakelen via Triggi (scènes)..

Hoop dat Triggi de oplossing erin kan verwerken.
Ik heb gisteravond Triggi nog een berichtje gestuurd.
Misschien is het een idee om Toon bij Triggi tijdelijk ook via de website link te laten lopen.
Zodat Quby/Eneco aan de api kan werken. Maar dat de slimme stekkers gebruikers gewoon hun lampen kunnen schakelen via Triggi (scènes)..

Hoop dat Triggi de oplossing erin kan verwerken.

Heel goed. Ik ben nieuwsgierig hoe de reactie is.