Domoticz werkend na de recente storing? | Eneco Community
beantwoord

Domoticz werkend na de recente storing?

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

106 Reacties

Dat verklaard ook waarom mijn ketelmodule bleef hangen op stoken terwijl toon zij dat ie niet aan het stoken was. Monteur heeft module vervangen, 10 minuten daarna zelfee probleem. Paar dagen daarna andere monteur (afgelopen donderdag) niets meer aan de hand... Wel gek dat het probleem ineens was opgelost na de fix van Eneco. Kan het haast niet anders verklaren.... Hoe dan ook, het zou geweldig zijn als je een gecompileerde patch beschikbaar zou willen maken. Draai zelf op een eigen geïnstalleerde raspbian, dus zal het ongetwijfeld ook zelf moeten kunnen aanpassen en daarna opnieuw compileren maar dat zou dan voor het eerst zijn voor mij ^^
Reputatie 7
Badge +9
MetalJusus:

Zal top zijn voor de andere, alleen heb ik er niks aan..
Ik draai op een OrangePI, zal hem zelf moeten compile :(

Putty is inmiddels voor de derde keer bezig met compile..
Hopelijk dit keer zonder fouten, ik hou niet van errors bij een make! 😞
Reputatie 3
Die rode static library melding? Zolang hij daarna niet gaat zeuren dat ie de library niet kan vinden moet dat in principe goed gegaan zijn - anders moet ie aborten.
Reputatie 7
Badge +9
Die rode static library melding? Zolang hij daarna niet gaat zeuren dat ie de library niet kan vinden moet dat in principe goed gegaan zijn - anders moet ie aborten.

Anders krijg je opeens dit soort dingen..

Maak me niet gelukkig, haha.
Reputatie 3
Ik draai Debian op een 64bits machine. Voor de volledigheid: Linux 3.16.0-4-amd64 #1 SMP Debian 3.16.7-ckt25-2 (2016-04-08) x86_64 GNU/Linux
Reputatie 7
Badge +9
Ik draai Debian op een 64bits machine. Voor de volledigheid: Linux 3.16.0-4-amd64 #1 SMP Debian 3.16.7-ckt25-2 (2016-04-08) x86_64 GNU/Linux

Ziet er goed uit!
Kan version nou niet doen.. Zal straks is doen!

Wat doe ik eigenlijk fout?

cd ~
git clone link domoticz
cd domoticz
cmake -DCMAKE_BUILD_TYPE=Release .
make

Anders val die toch niet te compile?
Reputatie 3
@mAiden Welke Linux distro draait er op je OrangePi ?
Reputatie 7
Badge +9
@mAiden Welke Linux distro draait er op je OrangePi ?

Raspbian GNU/Linux 7 \n \l

Gewoon Raspbian Basst..
Hoop dat Domoticz nou gewoon goed gaat compile..
Anders is wachten voor mij voor een oplossing, voor de raspbian..
Reputatie 3
Zie bericht van gizmocuz op het Domoticz forum:

We already got a call from Eneco.
The problem is indeed that there is a lot of traffic from domoticz users, like twice as much as from phone users, and 4x as much as web users.
This is not strange, and domoticz continuously polls for new data, and a phone user does this on demand.

Now i want to suggest to increase the poll interval, this is now 30 seconds, lets make it 300 (each 5 minutes)

That will decrease the millions of requests/year

I hope to have an answer next week with a solution that fit both parties.
Reputatie 7
Badge +9
GRMBL!
Zijn we lekker mee, zou betekenen dat we de timeout functie moeten gaan gebruiken..
GRMBL!
Zijn we lekker mee, zou betekenen dat we de timeout functie moeten gaan gebruiken..

Hoi Ricardo,

Zie je nu waarom ik ook het vele verkeer op de server noemde bij oa ook de webmogelijkheid.
Ze hebben dat dus duidelijk nu op de korrel.
Reputatie 7
Badge +9
GRMBL!

Hoi Ricardo,

Zie je nu waarom ik ook het vele verkeer op de server noemde bij oa ook de webmogelijkheid.

Hoi Ton,

Ja inderdaad..
Ik baal er wel ontzettend van.. Domoticz was voor mij nou net de manier om mij lampen te schakelen, op zonsondergang.. en weer uit om 23uur..
Triggi werkt voor geen kant bij mij, kan niet eens verbinden met Toon.. 😞
GRMBL!

Hoi Ricardo,

Hoi Ton,

Ja inderdaad..
Ik baal er wel ontzettend van.. Domoticz was voor mij nou net de manier om mij lampen te schakelen, op zonsondergang.. en weer uit om 23uur..
Triggi werkt voor geen kant bij mij, kan niet eens verbinden met Toon.. :(

Ja dat jullie als Domoticz daar van balen is uiteraard evident.

Maar wel vind ik het goed dat jullie al doelgroep wel een soort communicatie met Eneco hierover hebben.
Dat zorgt misschien toch voor een acceptabele oplossing, ja toch?
Reputatie 6
Badge +3
Ik heb zojuist een patch geupload naar domoticz (pull request). Die moet nog worden goedgekeurd. Maar hierin staat dus de quickfix waarin de useragent is aangepast. Uiteindelijk moet er een betere oplossing komen maar voor nu is genoeg.
Dus even wachten totdat de patch is goedgekeurd en je domoticz installatie even updaten vanuit de source of zelf je source aanpassen.

Zie https://github.com/domoticz/domoticz/pull/914/commits/c011794ca3d64815352de1f2ffb5b25796497ffd

Het enige belangrijke is de nieuwe regel 170 in hardware/ToonThermostat.cpp
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb zojuist een patch geupload naar domoticz (pull request). Die moet nog worden goedgekeurd. Maar hierin staat dus de quickfix waarin de useragent is aangepast. Uiteindelijk moet er een betere oplossing komen maar voor nu is genoeg.
Dus even wachten totdat de patch is goedgekeurd en je domoticz installatie even updaten vanuit de source of zelf je source aanpassen.

Zie https://github.com/domoticz/domoticz/pull/914/commits/c011794ca3d64815352de1f2ffb5b25796497ffd

Het enige belangrijke is de nieuwe regel 170 in hardware/ToonThermostat.cpp

Die zal je dan ook zelf moeten kunnen toevoegen aan ToonThermostat.cpp?
Reputatie 6
Badge +3

Die zal je dan ook zelf moeten kunnen toevoegen aan ToonThermostat.cpp?

Ja dat klopt.
Reputatie 3
@I. Ybema : Kun je in de patch niet beter een bestaande User-Agent van een Chrome browser gebruiken? Die kunnen ze niet zomaar blokkeren 🙂
Reputatie 7
Badge +9
@I. Ybema : Kun je in de patch niet beter een bestaande User-Agent van een Chrome browser gebruiken? Die kunnen ze niet zomaar blokkeren :-)

Dat wou ik dus ook doen, inderdaad..

Chrome 41.0.2228.0

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/41.0.2228.0 Safari/537.36

Dan krijg je zoiets!
Reputatie 6
Badge +3
@I. Ybema : Kun je in de patch niet beter een bestaande User-Agent van een Chrome browser gebruiken? Die kunnen ze niet zomaar blokkeren :-)

Voor nu is elke agent naam voldoende. Zet er in wat jij wilt 🆒
Reputatie 3
Ja, voor nu wel. Maar voor hoe lang? ;-)

Trouwens wel erg spijtig dat we in dit topic nog geen reactie van Eneco ontvangen hebben...
Reputatie 6
Badge +3
Ja, voor nu wel. Maar voor hoe lang? ;-)

Trouwens wel erg spijtig dat we in dit topic nog geen reactie van Eneco ontvangen hebben...

Enige reactie van Eneco is hierboven wel ergens te lezen. Dat Domoticz elke 30 seconden uitleest en ze voorstellen dat op 300 seconden te zetten. En dat ze volgende week willen meedenken met een oplossing. Tot die tijd is het aanpassen van de agent-name naar mijn idee voldoende.
Reputatie 3
Klopt, maar een beetje jammer dat ze op hun eigen forum hierop niet reageren.
Reputatie 7
Badge +9
Kan 1 van jullie mij opgang helpen?
Ik krijg het maar niet voor elkaar..
Misschien iets van een stappen plan haha
Reputatie 1
Badge
Installeer de laatste beta, dan werkt het weer.

Versie 5769 is dat hier. Lijkt dat in ieder geval de fix van Gizmodo
om elke 5 minuten te pollen ook is geimplementeerd.
Reputatie 7
Badge +9
Installeer de laatste beta, dan werkt het weer.

Versie 5769 is dat hier. Lijkt dat in ieder geval de fix van Gizmodo
om elke 5 minuten te pollen ook is geimplementeerd.

Zal is kijken

Thanks.