Domoticsz (en andere 3rd party?) login gaat fout | Eneco Community

Domoticsz (en andere 3rd party?) login gaat fout

Van het ene op het andere moment werkt de koppeling tussen de home automation software Domoticz en Toon niet meer. In de log file staat:

2019-02-15 20:37:07.643 Error: ToonThermostat: Invalid data received, or invalid username/password!

Ik heb voor de zekerheid mijn wachtwoord gewijzigd. Dit getest via de Android App en vervolgens de login gegeven in Domoticz aangepast: zelfde melding. Zijn er meer gebruikers met dit of een vergelijkbaar probleem (ik zag op het Domoticsz forum al een aantal gebruikers die blijkbaar hetzelfde probleem hebben.

9 Reacties

Kijk even verder op het forum!
De “stekker is er uit gehaald”

Bv:
https://forum.eneco.nl/slimme-apparaten-die-met-toon-samenwerken-162/toon-via-domoticz-20028

Zie bv het antwoord van Folkert:
https://forum.eneco.nl/suggesties-ideeen-en-verbeterpunten-113/toon-met-homekit-19139#post212902

Zo wordt het wel duidelijker denk ik😉😉
Ik had het inmiddels ook al gevonden. Mijn vraag is dan natuurlijk: waarom? If it ain't broke, don't break it.
Dat stond toch, dacht ik, wel in de reacties...
Ik had je ook juist de reactie van Folkert gegeven, toch?......
Reputatie 7
Badge +8
J.C. van Zeggelaar wrote:

Ik had het inmiddels ook al gevonden. Mijn vraag is dan natuurlijk: waarom? If it ain't broke, don't break it.

Koppeling met Domoticz werd nooit officieel ondersteunt door Eneco, Eneco had het ook liever niet aangezien Domoticz in begin de servers behoorlijk belasten(Dit is de reden waarom Domoticz maar 1x in de 5min bijwerkte)..
12 Feb 2019 is officeel de stekker uit http://toonopafstand.eneco.nl/ gehaald, en alle aanhangen mappen. Zo liep ook de koppeling van Domoticz, doordat dat de site helemaal weg is (zelfs de 3 IP adressen zijn niet meer te pingen.), zal de koppeling via Domoticz ook niet snel terugkeren.
Toon API is geen optie, aangezien je bij x aantal calls of nieuwe API moet aanmaken of moet gaan betalen.

Home Assistent loop ook via dezelfde genoemde website, koppeling via die kant kan je ook vergeten. Of je zal de Toon API die er is voor Home Assistent moeten toevoegen aan je project (weet wat je ermee doet, je kan er ook je eventuele bestaande home assistent mee slopen.)
Reputatie 7
Badge +3
Heerlijk beleid weer. Zo dwing je ongeveer de klanten het hobbycircuit in om alsnog de koppelingen te realiseren met de 3rd party oplossingen.....
Erg fijn! Ook in mijn huis is Toon belangrijk voor het aansturen van alle domotica. Met name de scenes uit Toon hebben een belangrijke rol in hoe apparaten zich gedragen. Nu met de storing werkt met Toon helemaal niets meer en krijg ik alleen maar connectie errors.

Hopelijk volgt snel een oplossing. Anders is de stap naar een Nest snel gemaakt.
Opeens ligt mijn hele domotica systeem er uit. Lampen reageren niet meer op bewegingsmelders en schakelaars werken niet meer. Dit heeft bijna twee jaar probleemloos gewerkt. Toon, Hue, Google Assistent, Domoticz alles werkte prima samen en zorgt voor veel comfort in huis.

Na een halve dag zoeken kom ik er achter dat Toon opeens Domoticz niet meer ondersteunt. Ik krijg een vage foutmelding in het log van Domoticz. Dat alles is heel vervelend omdat er nogal wat aan het zwave netwerk van Toon gekoppeld zat. Het is onvoorstelbaar dat waar andere leveranciers juist meer open configureerbare interfaces leveren, toon juist de zaak lijkt te blokkeren.

Domoticz heb ik nodig omdat de toon slimme stopcontacten en schakelaars eigenlijk vrij dom zijn. Ze kunnen alleen maar aan en uit. En een routine "als het donker buiten is en de bewegingsmelder geeft een signaal zet dan de lampen buiten aan" is gewoon met Toon niet te configureren. Dus je bent wel aangewezen op een derde partij leverancier.

Dan probeer ik mijn slimme stekkers te ontkoppelen. Iedere keer heen en weer lopen van de stekker naar het toon scherm. Werkt niet, weer proberen, werkt niet. Nu ben ik al uren zoet om dit voor elkaar te krijgen. Maar zonder ontkoppelen kan ik de stekkers en schakelaars niet overhevelen van Toon naar Domoticz. Als ik me bedenk dat ik voor deze service betaal en juist voor Eneco en Toon had gekozen vanwege deze mogelijkheden dan maakt mij dit erg boos.

Ik word doodgegooid met mailtjes van Eneco wanneer er iets aan mij verdiend kan worden, maar mensen fatsoenlijk informeren over deze storing / of stopzetten van de ondersteuning ? Dat is er niet bij.
Klopt helemaal.
Je zou voor de time being even Olisto kunnen gebruiken.

Mijn advies is zet ook de Domoticz club er achter om die Toon®️ API te regelen. Net zoals Olisto en Homey het geregeld hebben.
Samen sterk, toch🤜?

Zoals het was komt het niet meer terug.
Reputatie 7
Badge +3
Of ga naar die website die niet genoemd mag worden, dat is een snellere oplossing....

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen