Defecte toon | Eneco Community
vraag

Defecte toon

• 18 december 2018
  • 7 reacties
  • 154 Bekeken

Ik heb gisteren telefonisch contact gehad met de klantenservice in verband met een storing in Toon. Deze geeft aan geen verbinding te maken met de ketelmodule. De CV blijft nu constant stoken. Als het goed is komt er vandaag een monteur. Onze ketel blijkt te lekken en het water is in de ketelmodule terecht gekomen die onder de ketel hangt. Dit zal dan ook wel de oorzaak van het probleem zijn. Nu lees ik op jullie forum dat in de installatie handleiding staat dat dit onderdeel niet onder de ketel mag hangen. Toch is het een installateur geweest die jullie gestuurd hebben, die dit ding zo gemonteerd heeft! En nu moet ik kennelijk 75 euro betalen om iets door jullie monteur op te laten lossen wat niet gebeurd zou zijn als dit onderdeel door jullie installateur correct geplaatst was. Ik vind dit op zijn zachtst gezegd nogal vreemd.

7 Reacties

Klopt, ongeveer 2 jaar geleden werd het plaatsingsbeleid van de CV module gewijzigd.
Ook bij mij is deze module (die aan de achterzijde zo’n mooie leidinguitsparing heeft) aan de gastoevoer leiding bevestigd.
De monteur mag, recht onder de CV, deze module nu NIET meer plaatsen.

Ik ben met je eens dat een monteur eigenlijk die (gratis) zou moeten herplaatsen.
Maar aan de andere kant is het zelf vervangen een werkje van niets.
Dat is het ook maar ik heb geen idee hoe ik aan dat onderdeel moet komen.
Ik vind dan ook dat Eneco gewoon ivm deze verkeerde keuze toen en dat je bereid bent het zelf te vervangen, gewoon een nieuwe module had moeten toezenden.
Maar dat heeft nu toch geen zin meer, want ik begrijp dat er vandaag een monteur komt...
Reputatie 6
Badge +2
Beste @Erica2301,

Welkom op het forum. Goed dat je ons gevonden hebt. Zoals @Brandje laat weten is dit beleid nu aangepast en wordt de module niet meer onder de CV geplaatst. Ik ga zorgen dat de 75 euro niet berekend zal worden.

Groeten Chantal
Top Chantal! Een mooi gebaar van Eneco👍
Dankjewel voor de reactie @ChantalS . Dat stel ik zeer op prijs. Heb je nog een klantnummer nodig of heb je dat al?
Reputatie 6
Badge +2
@Erica2301

Je klantnummer staat gelukkig in je profiel. Dus dat is in orde.

Reageer