De vloerverwarming voelt koud sinsdien de TOON gemonteerd is | Eneco Community
beantwoord

De vloerverwarming voelt koud sinsdien de TOON gemonteerd is

• 24 november 2017
  • 36 reacties
  • 1143 Bekeken

Toon eerste bericht

36 Reacties

Maar toch een vraag, hoe zet je een TOON uit?

Dat kan niet.
Wel als je de module bij de CV, die oa Toon van stroom voorziet, van de stroom af te halen.
Stekker van de Toon cv module naast de ketel, van de stopcontact eruit trekken.
Reputatie 5
Badge +6
Nu maar hopen dat dinsdag de monteur niet zegt: "Toon kan helemaal niet werken in deze situatie". Om vervolgens de oude thermostaat weer op te (willen) hangen 🙂
Hoi Nico,

In m’n 1e reactie dacht ik daar meteen ook aan.
Maar deze CV kan 2 thermostaten aan.
1 OpenTerm dus Toon
1 Aan/Uit dus z’n oude thermostaat voor boven.

Dus ik denk dat het gewoon gaat werken.
Brandje,

dank voor je intresse, de CV ketel type is: Kombi Kompakt HReco 36.

Dat begrijp ik jouw vraag niet helemaal, de draadloze thermostaat stuurt een kleppensysteem voor de vloerbverwarming op de 1ste verdieping en de zolder.

Het probleem is dat als we de bedrade thermostaat hoger instellen, loopt de temperatuur op de 1ste verdieping en de zolder omhoog!!!

Hier hebben we toch allemaal wat van geleerd. Bedankt @SiavoshNL😉
Toon kan wel parallel werken met een andere 24V A/U thermostaat, maar niet parallel in OT.
Dat is de reden dat als Toon warmte vroeg, ook warm werd op de bovenste verdiepingen, de ketel zag het als alleen maar 1 thermostaat op 1 groep, en daardoor hoefde de driewegklep niet aangestuurd te worden naar de tweede groep (beneden).
Met de nieuwe aansluitschema dan zal de warmte vragende groep (of thermostaat) voorgang van de ketel krijgen om de klep te laten omschakelen naar de juiste thermostaat/ groep.
Badge
Beste mensen,

Het probleem is gelukkig wel dankzij jullie aandacht en interesse verholpen. De vloer is
nu weer aangenaam warm.
Bedankt voor de feedback @SiavoshNL, goed om te weten dat het weer goed werkt.
Graag gedaan. ✌🏼
Beste mensen,

Het probleem is gelukkig wel dankzij jullie aandacht en interesse verholpen. De vloer is
nu weer aangenaam warm.

Hoi SiavoshNL,

Goed om te horen dat de monteur dus niet meer hoeft te komen en het probleem is opgelost.
Ik vond het erg leuk om samen met @Berny jou de aandacht te geven hoor!
Altijd fijn om zo’n leuke terugkoppeling te krijgen.

Geniet van de warme vloer!?
Reputatie 7
Badge +5
@SiavoshNl, @Brandje & @Berny

Ik dacht gelijk aan de bak te moeten vandaag, maar het werk al gedaan. Hartelijk bedankt heren, fijn dat jullie er zo uitgekomen zijn!

Groet, Denise
Hoi @Denise,

Precies scheelt toch mooi weer een monteursbezoek. ?
En een forumlid weer blij gemaakt samen met @Berny!?
Heerlijk die samenwerking.??
Toch verbaaswekkend dat er nog heel veel fouten worden gemaakt bij klanten na 5 of 6 jaar bestaan van Toon en met de meest voorkomende cv ketels van Nederland.
Gelukkig zijn er de virtuele monteurs van Eneco ook in het weekend aanwezig.
Beter goede amateurs dan slechte professionelen...
Altijd leuk om met @Brandje de community leden uit de brand helpen. 😆

Reageer