De verwarming wordt kokend heet door regeling met Toon | Eneco Community

De verwarming wordt kokend heet door regeling met Toon

• 2 november 2014
  • 7 reacties
  • 514 Bekeken

De temperatuur in ons huis wordt niet goed geregeld meer sinds we Toon hebben.

De instelling van de temperatuur is snachts 16 graden, en smorgens 18,5. De verwarming gaat smorgens aan, wordt kokend heet en de temperatuur in huis loopt op tot 21 graden.

De vorige thermostaat had hier geen last van. We krijgen hierdoor ook extra kosten. De hogere temparatuur kost meer brandstof.

Wat is hier aan te doen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

7 Reacties

Sinds wanneer heb je Toon
Hoe hoog staat je temperatuur van het CV water
Moet Toon niet gewoon inleren?
'S Nachts een temperatuur van 15 grd is vrij normaal
Is Toon modulerend aangesloten?
Welke CV heb je?
Heb je ook vloerverwarming of alleen radiatoren?
Reputatie 7
Badge +6
@Iets is niet goed ingevuld,

Welkom op het forum!
Wat apart dat de temperatuur zo hoog oploopt.
Heb je misschien (enkele) antwoorden op de vragen van @Brandje? Dan kunnen we het e.e.a. wat beter achterhalen.
Zou je ook op Toon de klantenservice aan kunnen zetten? Dat kan bij Menu > Klantenservice. Zo geef je mij toegang om mee te kijken en kan ik het verder uitzoeken.
We vernemen graag van je!
Hallo @Iets is niet goed ingevuld,

Je vroeg: "Is hier iets aan te doen"?

Heb je wat aan de tips gehad; moeten we nog verder meedenken?
Reputatie 3
Badge +1
En volgens mij ligt het er ook nog maar aan hoe lang je TOON aan de muur hebt hangen. Volgens mij duurt het 2 weken voor TOON helemaal is ingesteld in je temperatuur? Dacht toch zoiets te hebben gelezen toen wij TOON kregen.

Deed die bij ons ook heel vreemd. Al hoewel ik nu ook wel moet zeggen dat als ik hem maar een halve graad hoger zet, die soms wel 1 graad hoger gaat. Misschien door de isolatie in huis?!
Kan je voorkomen door de aanvoer temperatuur laag te houden.
Nu dus maximaal 60 grd.
Reputatie 6
Badge +2
heeft dus niet altijd effect om de aanvoertemp te verlagen
mijn aanvoer staat op 60gr en nog heb ik een overschot van 1 graad
dan zou ik mijn aanvoer op 50 misschien wel 40 gr moeten gaan zetten nou dan kan ik hem net zo goed niet aan doen
heeft dus niet altijd effect om de aanvoertemp te verlagen
mijn aanvoer staat op 60gr en nog heb ik een overschot van 1 graad
dan zou ik mijn aanvoer op 50 misschien wel 40 gr moeten gaan zetten nou dan kan ik hem net zo goed niet aan doen

Helemaal foute conclusie!
Als je bij 60 grd aan de radiatoren voelt dan voelt dat niet prettig zo heet dat toch nog is.
Dus gewoon uitproberen en 50 grd instellen en Toon even een reset geven om hem te dwingen op de nieuwe situatie te acteren.