De klucht van het weer gedeelte. | Eneco Community
vraag

De klucht van het weer gedeelte.

• 10 oktober 2017
  • 7 reacties
  • 218 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Vandaag 16.53, het weer gedeelte valt weg en anno 22.20 is er nog steeds geen weer zichtbaar in Toon. deze klucht is nu al gaande vanaf 12 Maart 2017, vele hebben dit toen aangekaart en werden met zalvende woorden zoet gehouden dat ze "het wel zullen aankaarten" bij de ontwikkelaars maar nog steeds, ruim 8 maanden later is er nog steeds NIETS mee gedaan. Eneco die blijkbaar graag voor weinig op de eerste plek zit qua weer en via rss het gratis afneemt maakt zich blijkbaar niet zo druk want ook braaf nog steeds IEDERE nacht na 00.20 valt het weer gedeelte weg en komt rond (als je geluk hebt) 1.00am weer tot leven.

Beste Eneco, gaan we nu hier eens ECHT werk van maken? plus ik eis bij deze een compensatie over de maanden Maart tot op heden voor het niet volledig laten werken van onze Toon. Ik hoor graag weder.

Gr marcel.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik denk dat je aan het verkeerde adres bent. De gegevens worden inderdaad gratis aangeleverd door Buienradar, echter vallen er zo nu en dan stations uit en in het begin van de nacht bevat de file helemaal geen meetgegevens. Daar kan Eneco echt niets aan doen.
Ik vraag me af of een eventuele betaalde service van Buienradar wel 24h lang data aanlevert.

Daarnaast is het regelmatig zo dat weerstations eventjes 'haperen' en gedurende een periode op de dag geen nieuwe gegevens doorsturen naar Buienradar. Met andere woorden, je zit wel eens 1 of 2 uur naar dezelfde meting te kijken overdag. Valt misschien wat minder op maar je ziet het direct als je de 24 uurs grafiek bekijkt (op een gerootte Toon).

Het enige wat de ontwikkelaars van Eneco kunnen (moeten) doen is in het geval dat er geen gegevens worden ontvangen, de laatst bekende meetgegevens tonen. In dat geval krijg je geen nieuwe data binnen tussen 00:00 en 1:00 maar zie je de waarde van 12:00. Ik durf te wedden dat de klachten dan nagenoeg verdwijnen omdat het niet meer zo zichtbaar is.

Wat ik niet weet of de uitval na middernacht wordt veroorzaakt door software op de weerstations of dat het de applicaties zijn op de servers van Buienradar. In ieder geval ligt het niet aan Eneco, dat is zeker.
Reputatie 4
Badge +1
Toonz, Ik wil niet als klant de dupe zijn omdat Eneco zo goedkoop mogelijk aan zijn weergegevens wilt komen. Omdat het GRATIS via rss is heeft Eneco geen POOT om op te staan. Eneco loopt al vanaf Maart dit jaar te leuren met scriptjes naar Buienradar toe van "he luitjes jullie weergegevens kloppen niet" wat zegt Buienradar? hé vervelend voor jullie we zullen er eens naar kijken. Blijkbaar gebeurt dat niet of nauwelijks en kan Eneco geen commentaar geven of iets eisen want...juist, het is gratis ;)

Dan kom je bij mij als klant, elke nacht geen weergegevens, nu vandaag al constant vanaf 16.53 vervolgens ging die het rond 22.45 toch zeker 5 hele minuten doen en pats...tot op heden weer niets.

U gaat het dan zo brengen dat ik moet zeggen...jeetje Eneco wat sneu voor jullie dat jullie geen goeie goede scripts krijgen omdat jullie er geen cent voor willen betalen, dus ik kijk wel gewoon vrolijk tegen mijn Toon aan zonder weerinfo? ik dacht het even niet, ik BETAAL voor een dienst en daar valt ook de weerinfo onder en-of Eneco daar nu niks vor betaald is niet mijn pakkie aan...ik wil gewoon het weer zien op mijn hoofdscherm in aan en dimstand punt. Ik loop al vanaf Maart 2017 constant te leuren met onbeantwoorde topics hierover en er gebeurt gewoon niets..0.0 en daarom zeg ik nu: fixen die hap en de afgelopen maanden dat ik dagelijks hier tegen aan moet kijken wil ik gecompenseerd hebben. Eneco kan je alleen laten bewegen als je aan hun geld komt anders voeren ze geen klap uit sorry.
Dat je heel de tijd naar die weerapp kan kijken vind ik al knap laat staan 's-nachts! Ik leg dan meest gewoon op bed en kijk ik echt niet naar een Toon! En als ik dat wel wil weten kijk ik wel ffgauw op m'n telefoon werkt ook gewoon!!!
Reputatie 4
Badge +1
Dat je heel de tijd naar die weerapp kan kijken vind ik al knap laat staan 's-nachts! Ik leg dan meest gewoon op bed en kijk ik echt niet naar een Toon! En als ik dat wel wil weten kijk ik wel ffgauw op m'n telefoon werkt ook gewoon!!!

onze Toon hangt naast de tv en het scherm in dimstand staat altijd aan. de weer-app zie je dan ook en dus logisch dat het je dan opvalt als ipv het weer en stipje ziet en geen wolken/zon/regen.

Dat u er anders over denkt en je mobiel aanzet om het te zien is uw zaak, ik vind het gewoon vervelend en na 8 maanden er tegenaan te kijken vind ik wel genoeg. Ik betaal dus los het gewoon op punt!
Reputatie 5
Badge +3
Beste Marcel,
Ik heb ook op je pb gereageerd over dit probleem. Toen gevraagd om een foto van wat jij ziet bij de weerapp maar inmiddels ook nagevraagd bij @Danielle of zij al verdere terugkoppeling hierover heeft gekregen. Zij had immers eerder contact met de beheerders maar kan helaas nog geen nieuwe info geven. Het probleem is wel degelijk bekend bij buienradar én het wordt behandeld maar blijkbaar heeft het geen hoge prioriteit. Dit heeft waarschijnlijk ook te maken met het kleine aantal klanten die de problemen ervaart. Neemt niet weg dat het heel vervelend is dat het nog steeds niet goed werkt bij jou! Natuurlijk heb jij ook recht op een goed werkende weerfunctie. We brengen het probleem nog een keer onder de aandacht, in de hoop dat het nu toch snel opgelost wordt.
Ik krijg helemaal geen weergegevens op mijn display van de Toonthermostaat. Het uitschakelen van de stroom en het herstartenvan Toon daarna helpen niet!
Reputatie 3
@ Han,

Leuk dat je een bezoek brengt aan het Toon Forum! Om je verder op weg te kunnen helpen, heb ik je klantnummer nodig. Wil je dit toevoegen aan je profiel?

Groet, Sabrina

Reageer