D03 Wachtwoord onjuist | Eneco Community
beantwoord

D03 Wachtwoord onjuist

• 29 augustus 2018
  • 23 reacties
  • 359 Bekeken

Sinds vorige week geeft mijn Toon aan dat mijn wifi-wachtwoord onjuist is terwijl ik nog steeds dezelfde provider en wachtwoord heb. Als ik dan opnieuw het wachtwoord intik, krijg ik iedere keer de melding dat mijn wachtwoord onjuist is. Ik weet zeker dat het wachtwoord klopt want hetzelfde wachtwoord gebruiken we voor onze mobiele apparaten. Daarnaast zie ik ook code D03 op het scherm staan. Ik heb met de helpdesk gebeld en zij kunnen mij niet helpen. De helpdeskmedewerker zal een bericht naar de softwareleverancier sturen en hopelijk kan de softwareleverancier mij wel helpen. Ik ben zeker geen deskundige maar het lijkt mij geen softwareprobleem. Wie kan mij wel helpen?
icon

Beste antwoord door Brandje 30 augustus 2018, 09:40

Of dat laatste speelt betwijfel ik.
Andere apparatuur werkt gewoon!
Toon®️ ziet z’n SSID en vraagt om WW en dan komt de melding: onjuist.
De hotspot truc werkt ook.
Ik geef Toon®️ en de nu nog oude sw de schuld.
Dus @Michael Vermaesen probeer eerst te updaten.
Bekijk origineel

23 Reacties

Meestal is een snelle oplossing door je modem even 20 sec stroomloos te maken voldoende.

Helaas komt het nog wel eens voor dat na een update de WiFi module van Toon®️ corrupt raakt.
Hopelijk speelt dat niet bij jou.

Dit is te controleren via bv de hotspot methode.
Ik hoor het wel.
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb de modem stroomloos gemaakt en de Toon met de hotspot verbinding met het internet verbonden. Dat ging zonder problemen. Daarna de modem weer aan gezet en het juiste Wifi gekozen maar het lukt nog steeds niet om verbinding te krijgen.
Perfect, dan zou er niets mis zijn met de WiFi module van Toon®️.

Dat is nu de harde reset van Toon®️ aan de beurt.
Maak de Toon module bij je CV even stroomloos, maar wacht met weer onder stroom zetten ongeveer 5 minuten, zodat Toon®️ zo “schoon” mogelijk ook die module opstart.
Reputatie 2
@Michael Vermaesen

Welkom op het Toon-forum! Vervelden om te horen dat jouw Toon steeds geen verbinding wilt maken met jouw wifi.

Je geeft aan dat je met de helpdesk hebt gebeld. Zou je jouw klantnummer aan jouw profiel kunnen toevoegen, zodat ik kan zien wat er is besproken? Ik ben benieuwd of mijn collega een ticket voor jou heeft ingediend bij de softwareontwikkelaars van Toon…

Persoonlijk denk ik dat dit inderdaad geen Toon-storing is. De Toon verbindt namelijk wel met andere netwerken, zoals met de aangemaakte hotspot. Dit betekent dat de wifi-module van Toon (gelukkig) niet defect is. Wat ik daarom adviseer zijn de volgende stappen:

1. Ketelmodule (adapter van Toon bij de ketel in het stopcontact) tegelijkertijd met de router herstarten (20 seconden uit het stopcontact halen).
2. Wachten tot dat Toon en de router allebei geheel zijn opgestart.
3. Mocht de verbinding automatisch niet herstellen na de bovenstaande stappen, dan opnieuw eigen netwerk aantikken en wifi-wachtwoord invoeren op Toon.
4. Mocht de melding blijven, dan wil ik je vragen om even met jouw internetprovider te bellen en te vragen of zij de Toon (samen met jou) op een vast IP-adres kunnen vastzetten. Dit is vaak voldoende om een verbindingsprobleem te verhelpen.

Wij horen het graag van je, mocht het nog steeds niet lukken na Stap 4!

Groet,
De harde reset gedaan, 5 minuten gewacht en de Toon werd opnieuw gestart. Helaas accepteert de Toon het wachtwoord van mijn wifi netwerk nog steeds niet.
Hoi Michael,

Wat is de reden dat jouw code D03 op Toon is ontstaan vorige week?
Nieuw modem bv? Security instellingen gewijzigd?

Als je kijkt in de lijst Netwerken op je Toon®️ daar zie je dus wel jouw SSID op 2.4 GHz (uiteraard) staan?
Hoi Ton, ik heb geen idee. Er is niets veranderd, ik heb geen nieuw modem. In de lijst met netwerken staat mijn netwerk er gewoon tussen. Wat bedoel je met SSID op 2,4 GHz? Sorry, ik ben een digibeet......
Hoi Michael,

Oh sorry.
SSID of netwerk naam bedoelde ik.
En aangezien die er tussen staat moet dat op 2.4 GHz; alleen daar werkt Toon®️ op.
En Toon®️ werkte eerder ook dus.
Heb je ook vorige geen nieuwe update op Toon®️ gehad?
Welk modem heb je?
Ik heb vorige week geen update gehad. Ik heb een Ubee modem van Ziggo.
@Joanna ik heb mijn klantnummer aan mijn profiel toegevoegd. F
Reputatie 5
Badge
Goedemorgen @Michael Vermaesen

De harde reset gedaan, 5 minuten gewacht en de Toon werd opnieuw gestart. Helaas accepteert de Toon het wachtwoord van mijn wifi netwerk nog steeds niet.

Krijg je ook een foutmelding nadat je het wachtwoord ingevoerd hebt, bijvoorbeeld dat het wachwoord onjuist is?

Kun je in deze situatie Toon door middel van een persoonlijke hotspot op je smartphone verbinden? Afhankelijk van je type telefoon kun je via de instellingen je persoonlijke hotspot aanzetten. Met het wachtwoord dat daarbij zichtbaar wordt kun je Toon hiermee verbinding laten maken. Als dit lukt dan raad ik je aan contact op te nemen met je provider zoals @Joanna al eerder aangaf, omdat het dan te maken heeft met het signaal vanaf de router naar Toon.

Groet,
Glenn
De hotspot advies truc had ik al gegeven Glenn.
Die werkt gewoon.
Heeft de ts wel de nieuwste de versie op Toon®️?
Willicht anders even met een lan kabel updaten?
Reputatie 7
Badge +9
Heb je naast je Ubee Ziggo modem, ook nog een losse router staan? Dus niet 1 kastje, maar 2 kastjes voor het internet? Zoja. Dan is het advies het volgende:

Alles uit (Toon uit, Ubee uit, Router uit.)
5min wachten (dit is belangrijk..)
Nu starten we eerst volledig de Ubee router op.
5min wachten.
Nu starten we de router op.
5min wachten.
Nu starten we Toon weer op..
Reputatie 5
Badge
@Brandje

Aha! Excuus, dan heb ik daar even overheen gelezen ;)

@Michael Vermaesen
In dit geval is de tip die @Brandje geeft zeker prima. Ik zie dat versie 4.19.10 klaar staat dus via een lan kabel is updaten zeker een optie en raad ik je aan contact op te nemen met je provider.

[edit]
En natuurlijk is @mAiden me weer eens voor hahaha :)

Groet,
Glenn
Ik ben bang dat ivm het ww er een security issue nu is op Toon®️.
Dus de nieuwste update op z’n Toon®️ is nu het belangrijkste.
Dus idd ik hoop dat het hem lukt te updaten met een lan kabel.
Zijn modem is de Ubee van Ziggo; een oud en inmiddels achterhaald modem, heb ik ook, maar werkt bij hem nog prima gezien de andere apparatuur, dus Toon®️ moet ook gewoon kunnen connecten.
Reputatie 7
Badge +9

[edit]
En natuurlijk is @mAiden me weer eens voor hahaha :)

Groet,
Glenn

Hahaha.. Sorrryyy Glenn.
Ik heb nog vakantie, zit zelf in gevecht met KPN, dus ben heel scherp deze week! 🤣
Overigens denk ik dat TS naast een modem ook een router heeft (heb zo gevoel.).. Mij huidige provider Caiway heef dit ook zo, als je beide modem en router tegelijkertijd op start ga je een dubbele mac adres krijgen, waardoor er geen internet toevoer komt.
Of dat laatste speelt betwijfel ik.
Andere apparatuur werkt gewoon!
Toon®️ ziet z’n SSID en vraagt om WW en dan komt de melding: onjuist.
De hotspot truc werkt ook.
Ik geef Toon®️ en de nu nog oude sw de schuld.
Dus @Michael Vermaesen probeer eerst te updaten.
@Brandje updaten gaat niet goed omdat de internetverbinding wegvalt!
@Brandje updaten gaat niet goed omdat de internetverbinding wegvalt!

Dat begrijp ik, vandaar mijn eerdere voorstel het met een lan kabel te doen.
@Brandje Toon is ge-update naar 4.19.10. Na het opstarten weer geprobeerd om met WiFi netwerk te connecten maar het wachtwoord wordt nog steeds niet geaccepteerd.
Beste mensen, gisteravond lukte het nog steeds niet om Toon met het WiFi netwerk te verbinden. Zojuist weer gekeken en hij doet het weer! Iedereen bedankt voor de hulp!
Reputatie 6
Badge +2
@Michael Vermaesen

Fijn dat het zo opgelost is!

Groeten Chantal
Beste mensen, gisteravond lukte het nog steeds niet om Toon met het WiFi netwerk te verbinden. Zojuist weer gekeken en hij doet het weer! Iedereen bedankt voor de hulp!

Hoi Michael,

Heb je de update idd via de lan kabel gedaan?
Fijn dat Toon®️ het in ieder geval weer doet.

Reageer