D03: Via wifi niet, via hotspot of ethernet wél verbinding met servicecentrum | Eneco Community
vraag

D03: Via wifi niet, via hotspot of ethernet wél verbinding met servicecentrum

• 14 november 2019
  • 11 reacties
  • 157 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 7 reacties

Mijn Toon kan geen verbinding maken met het servicecentrum.

Toon is verbonden via wifi met mijn router (Zyxel VMG8825-T50 van T-Mobile).

Toon krijgt een IP, geeft aan verbonden te zijn met internet en intern kan ik Toon bereiken, zowel ping als lokale toegang en zowel op IP als op naam.

Echter geen verbinding met het service centrum.

Als ik Toon verbindt via een ethernetkabel is er wel verbinding. Ook als ik Toon via een hotspot op mijn telefoon verbind is er ook verbinding.

Ik heb op mijn router niets geblokkeerd en zelfs het uitzetten van de firewall maakt niets uit.
Helaas is mijn router qua logging een beetje dichtgetimmerd, dus daar kan ik niet naar kijken.

Toon en router rebooten uiteraard (meerdere malen) gedaan. Ik heb er verder niets tussenhangen, wifi is dus van de modemrouter.

Iemand een idee?

11 Reacties

Heb je een modem met een simkaart van T-mobile?
Had je eerder wel met dit modem een connectie met het Service Center?

Hoi @anandus 

Als jij ook T-mobile Thuis hebt is deze simpele oplossing wellicht ook voldoende om daarna wel met het SC verbonden te worden. Zie dit topic

https://forum.eneco.nl/storingen-en-oplossingen-112/toon-niet-verbonden-met-wifi-22113

Niet met sim, gewoon DSL. Ik zal een eenvoudiger ww proberen (al is het ww dat ik heb al niet moeilijk, 1 hoofdletter, vier letters, 4 cijfers).

Oke, DSL is uiteraard ook mogelijk. 
Goed, gezien de eerdere ervaring in dat topic, dat je het toch even probeert. 
Nee geschoten, is altijd mis.🏹
Ik ben benieuwd. 

Helaas het mocht niet baten (ww van vier letters en 4 cijfers, veel simpelers dan dat wordt het niet, denk ik).
Zal de Toon en de router nog even helemaal van de stroom afhalen, kijken of dat nog uitmaakt.

Wie weet…..

Maar ik vroeg ook nog of je eerder met Toon en met dit modem wel connectie had met het Service Center……

Was even benieuwd of het spontaan optrad. 

Dat had ik moeten vermelden, ik had eerder wel verbinding. Al moet ik zeggen dat ik niet precies weet wanneer.
Edit; Oh, ik kan het zien, vanaf 6 november:
https://pvoutput.org/list.jsp?id=51130&sid=46940

Er is niet veel veranderd de laatste tijd. Ik heb een Chromecast aangesloten. Een wifi-extender (op een andere verdieping) verwijderd. En een Google Home verplaatst van de ene naar de andere kant van de kamer.
Maar qua instellingen op de router niets, vziw. Ik heb even de 5Ghz (tijdelijk) een ander SSID gegeven om te kijken of dat nog uitmaakte.

Kijk dat is essentiële info.:hugging:

Ik heb dan het idee dat Toon wellicht via de extender verbinding maakte, die wellicht op single 2,4 Ghz draaide?

Goed dat je de SSID's nog even splitst, ben benieuwd.

De extender gebruikte z'n eigen SSID (met _ext toegevoegd).
5Ghz staat uit, maar maakt niets uit.
Heb ook de DNS’en van Google en OpenDNS gebruikt, maar dat verandert ook niets.

WPS en ‘easymesh’ (wat dat ook moge zijn) uitgeschakeld, maar maakt ook niets uit.

Irritant dat ik de logs van de router niet kan inzien.

Kan ik de Toon-VPN misschien handmatig port-forwarden, zou dat helpen?

Jammer!

Easymesh maakt van diverse mesh 1 mesh netwerk. 
Bij mij draait Toon®️ ook keurig in een mesh netwerk. (Deco9)
Voor zover ik weet heeft poort forwarden bij Toon®️ geen enkele zin. 

En Toon®️ deed het immers eerst wel, dus de vraag is wat is nu opeens de wijziging die “de deur op slot” doet bij het SC.

Zie je in het venster met alle WiFi netwerken op Toon ook de SSID xxxx_ext staan?
Toon®️ krijgt keurig een IPadres via deze extender of van je router?

Ik gebruikte vroeger ook een Extender maar had op de Extender zelf altijd DHCP op uit staan.

Reputatie 6
Badge +3

Interessant probleem, ook vergelijkbaar met die andere topic (die overigens op de lan ook geen verbinding kan krijgen, jij wel).

Welke software versie draai je eigenlijk op je toon?

Reageer