D03 storing na update | Eneco Community
beantwoord

D03 storing na update

• 17 september 2018
  • 37 reacties
  • 994 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
  • Energiekeling (level 11)
  • 34 reacties
Beste moderators,

Kunnen jullie eens kijken wat er aan de hand is. Ik hebeen uitstekende internet verbinding maar ik heb geen verbinding met het servicecentrum?
Enig idee ??
Heb 2 keer Toon opnieuw opgestart zonder resultaat

Ik heb versie 4.19 10
icon

Beste antwoord door Brandje 18 september 2018, 17:32

Perfect vwb jouw netwerkje en als Toon®️ dan geen connectie wil maken; ook niet met de hotspot, dan ziet het er idd niet goed uit.
Mi zal een fabrieksherstel daar geen verbetering in brengen.
Wacht even tot een modetator gaat kijken naar de mogelijkheden. Die zijn sterk afhankelijk van garantie en ouderdom van je Toon®️.
Bekijk origineel

37 Reacties

Dan kan er ook geen kijken op afstand mogelijk zijn.
Heb je ook gedacht om je modem even stroomloos te maken.
Soms pakt het SC dan wel de connectie met Toon®️ op.
Ook komt het voor dat de D03 vanzelf vlak na de update over gaat.
Reputatie 2
Badge +1
Ik wacht netjes af. Mogelijk dat ze wat in de log bestanden zien. Misschien iets te maken met een bypass die de moderators hebben moeten maken om mij aan te melden.
Wat een heel verhaal, heeft te maken met oud EON ( Nu Eneco Zuid ) en Eneco.

Was namelijk raar dat ik gister een activatiecode heb ontvangen.

:)

Dan kan er ook geen kijken op afstand mogelijk zijn.
Zou ik ook doen!
Ja dat andere is bekend!
Reputatie 7
Badge +2
@koopie

Welke reset heb je uitgevoerd ? Vaak is dit namelijk op te lossen door Toon een reset te geven via de ketelmodule bij de CV ketel. Deze dien je dan 30 seconde stroomloos te maken. Ook zoals @Brandje laat weten is ene reset van je modem verstandig.

Laat even weten of dit de oplossing is.

Groeten Chantal
Reputatie 2
Badge +1
@ChantalS Helaas, nu is ook mijn internet verbinding compleet weg.
Meerdere malen opnieuw gestart zonder resultaat :(
Proberen aan te melden op een ander wifi netwerk. Ook zonder resltaat.
Schiet mij maar lek. Ik zal hem de komende nacht laten zoeken en kijk morgenvroeg wel.

Raar hoor dat ding heeft alle tijd een uitsekende netwerkverbinding gehad, en nu na de update geeft het apparaat problemen.

Wordt vervolgd

Leon
Hoi Leon,

Dus was er al meteen een verbindingsprobleem van Toon®️ met je modem.
Probeer de hotspot methode eens om te zien of je WIFi module op Toon®️ nog goed werkt.
Reputatie 2
Badge +1
@Brandje Hotspot via telefoon (iphone) geprobeerd. Zonder succes. Extra hotspot via mijn Apple Airport even aangezet zonder succes. Ben nu toch ff de weg kwijt.

Gisteren werkte alles perfect, vanaf afgelopen ochtend geen verbinding meer met het service centrum. Op advies van @ChantalS maar alles even volledig stroomloos gemaakt bij de ketel en dan nu geen internet verbinding meer. Toon blijft proberen. Ik laat hem maar proberen de komende nacht. Ik hoop dat ik morgenvroeg geen witte balk te zien krijg :(

FYI: Ik werk met een Ziggo Connectbox die perfect werkt met alle randapparatuur. Blijft merkwaardig.
De update van Toon die heb ik volgens mij een dag of 4 geleden uitgevoerd.
Leon
Hoi Leon,

Dan kan je WiFi module in Toon®️ wel eens defect zijn sinds de update.
Heb je een lan kabel om Toon®️ even met je modem te verbinden?
Maakte Toon normaliter contact met je Connectbox via de gecombineerde SSID voor 2,4 en 5 GHz? Had je die wel of niet gesplitst?
Reputatie 2
Badge +1
@Brandje en @ChantalS alles geprobeerd helaas zonder resultaat.
VAnmorgen nogmaals alles netjes in de juiste volgorde losg gekoppeld en daarna weer stap voor stap aangesloten.

M.b.t. mijn Connectbox, de netwerken zijn gesplitst, ik zit gewoon op 2.4 te proberen.
Heb inmiddels een 2e netwerk(je) draaien met een hotspot via de Wifi versterker van ziggo.
Ook hier gekozen voor 2.4 maar zonder succes tot nu toe.Verbinden met printer,iphone,ipad,laptop geen enkel probleem op dit netwerkje. Toon staat nu weer te proberen om een verbinding op te bouwen. Ik heb er een hard hoofd in.
Helaas kan ik niet ff met een netwerk kabel even rechtstreeks verbinden. Heb geen utp kabeltje van 6 meter liggen :(

Toch maar een keer terugzetten naar fabrieksinstellingen ? Tja de oude data gaan verloren maar dat is voior mij geen groot probleem.
Perfect vwb jouw netwerkje en als Toon®️ dan geen connectie wil maken; ook niet met de hotspot, dan ziet het er idd niet goed uit.
Mi zal een fabrieksherstel daar geen verbetering in brengen.
Wacht even tot een modetator gaat kijken naar de mogelijkheden. Die zijn sterk afhankelijk van garantie en ouderdom van je Toon®️.
Reputatie 2
Badge +1
Blijft raar, want het probleem was dat ik niet was verbonden met het service centrum. Op advies van Chantal maar een herstart gemaakt en foetsie was ook mijn internet verbinding.
Tja het blijft gissen, en ik wacht idd maar eens af. Nogmaals voor de update liep het als een trein.
Ach we wachten maar ff af. Ik heb geen zin om straks een Nefit thermo in huis te halen. Toon blijft gewoon handig en zeker om dat ik graag verbruiken vergelijk.
Maar tot zover jij in elk geval bedankt
Graag gedaan. ???
Dit issue is meerdere keren ontstaan na een versie update.
Idd gewoon nu even afwachten.
De meest voor de hand liggende zaken zijn nu doorlopen.
Reputatie 7
Badge +6
@koopie

Je hebt all stappen onderhand wel gedaan. Je kan een fabrieksherstel uitvoeren, en kijken of dat soelaas biedt, dit kan helpen. Mocht dat niet zo zijn dan kunnen we verder voor je kijken.
Reputatie 4
Badge +3
Sinds een klein half uurtje hier ook een D03 Storing zijn er onaangekondigde werkzaamheden ?
Hier nergens last van!
Reputatie 2
Badge +1
Hoi @Folkert Gisteravond alles terug gezet naar fabrieks instellingen.
Verbinding proberen te maken met netw erk. Helaas zonder resultaat.
Denk dat ik nu wel aan het einde ben gekomen van alle mogelijke opties.
Heb contact gehad met mijn internet provider (Ziggo) deze sturen deze week een monteur langs met een nieuwe connectbox. Als het dan niet werkt, dan kan het niet anders zijn dat er tijdens de update oid een bitje ergens verloren is gegaan.
Zoeken naar netwerk werkt goed. Blijft nonstop probren maar telkens wel met de melding dat het wachtwoord niet klopt.

Zal als die man is geweest nog wel een update geven. Anyway ik hoop niet dat ik afscheid moet gaan nemen van Toon.

Met dank aan @Brackmanirrakevaf en @ChantalS
Zo! Jij bent ver gegaan, dat zelfs Ziggo nog langskomt. Meestal is de hotspotmethode al het bewijs dat de WiFi module in Toon®️ defect is.
Dus houdt maar toch rekening dat je Toon®️ vervangen moet worden.
Reputatie 7
Badge +6
@koopie

Heb je de mogelijkheid om Toon te verbinden met een ethernetkabel? Ik zie dat je Toon niet meer gekoppeld is aan het servicecenter, en dat deze opnieuw geactiveerd moet worden. Ik stuur je meer info via pb.
Dat advies had ik al gegeven Folkert, maar hij had geen 6 meter lange lankabel?
Reputatie 2
Badge +1
Nu op het werk. Ik zal eens bij onze ict man een kabel lenen. Hou jullie op de hoogte
Reputatie 2
Badge +1
@Folkert Zojuist evenmet utp kabel aangemeld. Geheel zonder probleem meteen weer verbonden met service centrum. Kabale verwijderd en weer via wifi proberen aan te melden.
Het antwoord laat zich raden. :(

Tja en nu................ wifi exit na update
Hoi @koopie,

Tja met de kabel gaat het natuurlijk als een speer.
Jammer dat het geen soelaas bood; je WiFi op Toon®️ is dus echt corrupt.
Tijd om een monteur te sturen, @Folkert, toch......?
Reputatie 2
Badge +1
@Folkert check ff mijn pm
Reputatie 2
Hoi @koopie heb je al een oplossing ?
Ik zie bij mij soortgelijke problemen wacht woord van de wifi moet telkens weer opnieuw ingevuld worden terwijl ik zeker weet dat het juiste ww is en dat het opgeslagen is
anderhalve week een splinternieuwe Toon geïnstalleerd oude bleef in start up hangen
Nu sinds een paar dagen heb ik dit probleem geen verbinding met service centrum en dan is er geen verbinding met wifi en vraagt hij ook weer naar het wacht woord
Het lijkt veel op jouw probleem dus vraag is het bij jou opgelost ???
Ik denk dat je het niet kan vergelijken.
Bij de ts krijgt hij niet eens de mogelijkheid om een SSID te selecteren.
Zijn WiFi module op zn Toon®️ is vermoedelijk corrupt. Het zal vermoedelijk daardoor een nieuwe Toon®️ krijgen.
Met de lankabel heeft hij wel een prima werkende Toon®️.

Reageer