D03 storing | Eneco Community
beantwoord

D03 storing

• 30 november 2018
  • 8 reacties
  • 278 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 7 reacties
Heb 3 dagen geleden de nieuwste update op de toon gezet, daarna gaf hij gelijk de code d03 aan. Heb de modem de module al een paar gereset. Alle andere apparaten werken hier goed op internet. Dus nu mijn vraag wat te doen??
icon

Beste antwoord door ChantalS 1 december 2018, 10:16

@wedzinga22

Gezien het wel mogelijk is om verbinding te maken met een hotspot wil ik je toch verzoeken om naar de instellingen van je router te kijken.

Groeten Chantal
Bekijk origineel

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +1
@wedzinga22

Welkom op het Toon forum! Goed dat je je vraag hier stelt, want Toon hoort natuurlijk wel naar behoren te werken.

Een D03 storing betekent dat Toon geen verbinding heeft met Eneco. Heb je internet op Toon? Zie je wel weerinformatie op het beeldscherm?

Wil je Toon opnieuw opstarten door de ketelmodule bij de CV ketel, 30 seconden stroomloos te maken? Is het probleem nu verholpen?

Groet,
Mitchel
Hoi Mitchel,

Ik heb de ketel module en mijn modem al een paar keer een reset gegeven en en paar minuten gewacht. Toon geeft wel aan dat hij verbonden is met internet, maar geeft code d03 aan. Weersinformatie geeft hij niet aan. Heb ook met mijn internet provider gebeld, en die geven aan dat alles perfect werkt hier.
Reputatie 5
Badge +1
@wedzinga22

Wil je Toon verbinden met een mobiele hotspot? Ik ben nieuwsgierig of dat je dan wel weersinformatie ziet en of de storingsmelding dan verdwenen is.

Geef je me een seintje als je dit hebt uitgevoerd?

Groet,
Mitchel
Via het mobiele netwerk werkt het idd wel, Maar waar ik niet bij kan is dat het voor de update alles perfect werkte, en nu niet meer. Mijn internet werkt goed, dus lijkt mij echt een probleem in de toon te zijn.
Reputatie 6
Badge +2
@wedzinga22

Gezien het wel mogelijk is om verbinding te maken met een hotspot wil ik je toch verzoeken om naar de instellingen van je router te kijken.

Groeten Chantal
Reputatie 6
Badge +2
Tja ik blijf het ook bijzonder vinden. Alles werkt gewoon en alleen de Toon niet. Toch toont deze test aan dat het alleen in combinatie met het thuisnetwerk mis gaat.

Maar je kan ook niet aan iedereen verwachten om maar even de router instellingen te controleren want waar moet je beginnen. De toon moet gewoon werken net als alle andere wifi gebruikers in zijn woning.

Dit probleem blijft te vaak terugkomen. Naar mijn idee moet Eneco echt eens een beter stappenplan maken op het moment dat je op dit vlak zit (Toon doet het wel op wifispot maar niet in je thuisnetwerk, terwijl er geen ander apparaat een probleem heeft).

D03 geeft aan dat de Toon wel internet heeft maar niet met de servers van Eneco kan verbinden. Dit kan ook betekenen dat een systeem bij Eneco het thuis-ip-adres van deze gebruiker blokkeerd (wellicht een overactieve automatische firewall preventie dingetje bij de servers van Eneco/quby). Dit zou dan verholpen kunnen worden als je internet provider jou een nieuw IP adres toewijst aan je modem/router.
Reputatie 7
Badge +9
De firewall van Eneco accepteert alle Toons verbindingen via een VPN verbinding, word niet geblokt.
Denk eerder dat Toon een eerder gebruikten ip adres wil krijgen van de router, deze accepteer dat niet. Als nog is dit een tekortkoming van Toon.

Reageer