D03 Storing | Eneco Community
vraag

D03 Storing

Reputatie 1
Badge
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 9 reacties
Ik heb sinds enkele weken dat hij steeds de D03 storing(geen contact met het service center) aangeeft.
Soms heeft hij prima verbinding en is er niks aan de hand maar steeds keert de D03 melding terug.
Ook verliest hij soms ineens het contact met internet.
Als ik opnieuw het wachtwoord invoer om verbinding te maken met internet gaat alles prima maar de storing komt daarna steeds terug!
Kan ik hier iets aan doen of zijn er problemen bij het service center?
Omdat er steeds storingen zijn op de Toon kan ik ook onze CV hiermee niet aansturen. Hij maakt dan geen contact met de CV, is dit normaal?

103 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Nogmaals bewijs dat er sinds 4.8 issues zijn met de stabiliteit van de wifi connection bij een klein maar significant aantal gebruikers. Toevallig op het moment dat er een wifi module werd geupdate als onderdeel van 4.8.

Tot nu toe blijft het akelig stil vanuit Eneco. Enige erkenning dat er iets aan de hand is zou het bedrijf wil sieren.
Maar goed, het is vrij simpel om te testen of de nieuwe wifi module de oorzaak is:
als Eneco bij een aantal gebruikers de module wpa_supplicant terug zet naar de vorige versie kunnen we snel uitsluiten of dit de oorzaak is.

Moet toch simpel te realiseren zijn via externe toegang lijkt me.....
Reputatie 7
Badge +5
Dag @Jorrit,

Als je alleen nog even je klantnummer wilt toevoegen aan je profiel, dan zorgen wij ervoor dat de nieuwste update jouw kant op komt om te testen of dat helpt!

Groet, Denise
Reputatie 6
Badge +3

Een harde reset geef je door je Toon module bij de CV 1 minuutje stroomloos te maken.

Je kunt ook op het zwarte reset knopje onderaan je toon drukken. Doet exact hetzelfde en scheelt je wat heen-en-weer geloop.
Reputatie 7
Badge +4
Fijn dat het bij jou allemaal goed werkt. Daar zijn we allemaal heel blij mee.
Nu de rest nog.... 🙄
Badge +1
Die van mij en van mijn schoonouders werken weer.
Reputatie 7
Badge +9
Mijn D03 storing is vanmiddag spontaan opgelost. Rond 14uur nog geen verbinding met Servicecenter, de apps waren ook niet te bereiken.. Rond kwart voor 3 de Toon app is opgestart, ik had zowaar weer verbinding..

Triggi schakelde zojuist als vanouds weer.

Case closed voor mij.. 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Case closed? Na de zoveelste storing? Wanneer gaan de oogkleppen eens af?

Dit is juist een bevestiging van de bestaande case voor Quby om de operationele omgeving nu eens echt een keer professioneel op te zetten zonder single point of failures. Aan het budget zou het niet mogen liggen na de laatste abo verhoging...

Misschien moeten ze eens wat hulptroepen hiervoor gaan inschakelen voor dat geld.... Zelf hebben ze nog niet blijk gegeven dit goed te beheersen over de jaren heen. Alle goede bedoelingen ten spijt....
Nou niet waarschijnlijk maar zeker!
Toon bemerkt dat meteen en dan is de zaak weer oké.
Reputatie 7
Badge +4
klinkt als de gemiddelde adviezen van de helpdesk 😀 😀
Reputatie 7
Badge +9
@Jorrit

De update staat klaar. We zijn benieuwd naar de bevindingen!

Groet, Denise

Heb de update gevonden. Echter door de problemen met de verbindingen op de Toon(internet en service center) krijgt hij de update niet voor elkaar. Steeds vallen de verbindingen weg!!
Heb nogmaals de router losgekoppeld in de hoop dat hij de update dan wel kon downloaden maar zelfs dat lukt niet.

Wat nu?? Ik krijg er een beetje een sik van zeg maar!!

Heb je de mogelijkheid om het eens via een UTP kabel te proberen?
Ik lees vooral even mee... Hier zelfde problemen; gaf eerst KPN de schuld dat m'n router problemen had maar had al een poosje het idee dat Toon (na de laatste update!) het probleem lijkt te veroorzaken. Heb nu het kanaal vastgezet, lijkt te helpen maar wacht af...
Reputatie 1
Badge
Even een update van mijn kant.
Na de update geinstalleerd te hebben(uiteindelijk toch voor elkaar gekregen) leek er weinig tot niks te veranderen. De app werkte helemaal niet meer en de storing kwam nog steeds terug!
Dit heeft nog bijna 2 weken aangehouden maar daarna zijn ineens de problemen volledig opgelost.
Ik krijg geen storing meer op de Toon en alles werkt zoals het hoort, ook de app doet het ineens weer zoals het hoort.
Erg fijn dat het nu werkt, hoop dat het zo blijft en dat ik niet snel terug te vinden ben op dit forum voor problemen 😉
Bij mij nog steeds een storing tussen de toon en de API.

Er wordt steeds gesuggereerd dat een software update de problemen zou oplossen, maar ik ben van mening dat het probleem niet in de software zit. Wellicht kan de software update de boel maskeren, maar het echte probleem zit 'm toch echt in de verbinding met de API.
Wanneer ik een request doe met de python client ( toonclient.py ) dan duren requests naar de API in de regel langer dan 40 seconden, met uitschieters naar ~90 seconden.
Dat is gewoon veel te veel en de toon en de toon app zal dan gewoon een timeout geven.

Er moet gewoon iets wezelijks veranderen in de infrastructuur bij Eneco/Toon. Dit speelt al maanden!

De monitoring services bij Eneco/Toon geven vast aan dat de service werkt, maar het API endpoint is zo traag als dikke str*nt door een trechter.
De fix zit niet in upgrades aan de client kant, de services achter de API moeten worden aangepakt, naar mijn mening is er gewoon een scaling probleem.
Hier hetzelfde euvel SC doet het al 20 minuten niet meer... geen verbinding...
Oke dus toch niet de enige. Wel een zuur kerstkado zo.

Dan maar even zen gaan en blijven😇
Dat had ik begrepen, maar zoals gezegd ik ga het nog proberen maar de ervaring van de laatste twee weken is dat zelfs dat niet helpt. Vannacht ook geprobeert met een kwartier stroomloos en het had geen effect daarna de kabel ertussen en dat liep. Dus vertrouwen heb ik er niet in maar ga het na het eten wel testen.
Dat had ik begrepen, maar zoals gezegd ik ga het nog proberen maar de ervaring van de laatste twee weken is dat zelfs dat niet helpt. Vannacht ook geprobeert met een kwartier stroomloos en het had geen effect daarna de kabel ertussen en dat liep. Dus vertrouwen heb ik er niet in maar ga het na het eten wel testen.

Heel goed!
Ik hoor het wel.
Lukt dat niet dan zal Eneco ongetwijfeld een nieuwe Toon plaatsen.
Helaas meerdere voorbeelden hier geweest en dan was het meteen over.
Suc6 straks.

Heel goed!
Ik hoor het wel.
Lukt dat niet dan zal Eneco ongetwijfeld een nieuwe Toon plaatsen.
Helaas meerdere voorbeelden hier geweest en dan was het meteen over.
Suc6 straks.

Helaas zoals een klein beetje verwacht nog geen resultaat. Ik laat vannacht toon proberen verbinding alsnog te herstellen, en anders morgenavond eneco maar weer eens bellen en hopen dat ze deze toon vervangen begin het een beetje zat te worden.
Je hebt gelijk!
Sinds gisteravond - 26 december 2017 - werkt Toon weer. De update naar 4.10. - ik meen - 4 is ook gelukt. Geen DO3-melding meer. Waarschijnlijk lag het probleem vooral bij het Service Center zelf en niet zozeer met de software.
Reputatie 7
Badge +9
Case closed? Na de zoveelste storing? Wanneer gaan de oogkleppen eens af?

Dit is juist een bevestiging van de bestaande case voor Quby om de operationele omgeving nu eens echt een keer professioneel op te zetten zonder single point of failures. Aan het budget zou het niet mogen liggen na de laatste abo verhoging...

Misschien moeten ze eens wat hulptroepen hiervoor gaan inschakelen voor dat geld.... Zelf hebben ze nog niet blijk gegeven dit goed te beheersen over de jaren heen. Alle goede bedoelingen ten spijt....

Was toch vrij duidelijk dat het voor mij was afgedaan....
Reputatie 1
Badge
Dit heb ik al meerdere keren gedaan maar helaas nog steeds zonder resultaat.🙁
Reputatie 1
Badge
Dit heb ik al meerdere keren gedaan maar helaas nog steeds zonder resultaat.🙁

Dan heeft het inderdaad geen zin.
Dit één keer doen is voldoende.
Wacht even tot een reactie van een moderator morgen; vermoedelijk adviseren die toch om eerst de laatste update te nemen.
Dat is 4.9.23.

Hoe kan ik deze update er op zetten?
Reputatie 1
Badge
Bedankt voor je antwoord. Ik wacht het morgen even af.
PS: geen idee waar ik op heb gedrukt maar ineens stond er 'Beste antwoord door Brandje'
Onbewust ergens op geklikt denk ik 🤓
Dag Ton, zal ik morgen doen...dat 088 nummer bellen. Hoop dat ik er meer mee opschiet dan de voorgaande contacten. Groet Bert

Reageer