D03 Storing | Eneco Community
vraag

D03 Storing


Reputatie 1
Badge
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 9 reacties
Ik heb sinds enkele weken dat hij steeds de D03 storing(geen contact met het service center) aangeeft.
Soms heeft hij prima verbinding en is er niks aan de hand maar steeds keert de D03 melding terug.
Ook verliest hij soms ineens het contact met internet.
Als ik opnieuw het wachtwoord invoer om verbinding te maken met internet gaat alles prima maar de storing komt daarna steeds terug!
Kan ik hier iets aan doen of zijn er problemen bij het service center?
Omdat er steeds storingen zijn op de Toon kan ik ook onze CV hiermee niet aansturen. Hij maakt dan geen contact met de CV, is dit normaal?

103 Reacties

Reputatie 1
Badge
Heb je wel goed gekeken?
Was dat niet 4.10.6.........??

Ja klopt, is inderdaad 4.10.6.
Maar ondanks die update nog steeds geen verbinding met de service van Eneco, wordt het flink beu.
Heb je wel goed gekeken?
Was dat niet 4.10.6.........??
Reputatie 1
Badge
Dit heb ik al meerdere keren gedaan maar helaas nog steeds zonder resultaat.🙁

Dan heeft het inderdaad geen zin.
Dit één keer doen is voldoende.
Wacht even tot een reactie van een moderator morgen; vermoedelijk adviseren die toch om eerst de laatste update te nemen.
Dat is 4.9.23.


Vreemd, ik heb vanmorgen de laatste update gedaan, en die was 4.1. Heel merkwaardig.
Reputatie 3
@ Jorrit,

Heb je ook al geprobeerd om de ketelmodule voor 1 minuut stroomloos te maken? Toon zal dan opnieuw opstarten.

Groet, Sabrina
Reputatie 4
Badge +3
Hier ook sinds gister avond een D03 storing op Toon .

Ik heb versie 4.10.6 er al op staan .

Na het uitvoeren van een soft reset was het verholpen .
Ik zie het Ricardo.
Dat bedoel ik met lokaal.
Het zat voornamelijk in het Westen.
Wij zaten te Netflixen en hadden nergens last van.
Reputatie 7
Badge +9
Dan zal die Ziggo storing bij hem lokaal dus geweest zijn.
Hier gister met Ziggo geen enkel probleem. ?
Ook met Toon trouwens niet.?


Sinds gisteravond is er wel een storing gaande bij Ziggo Ton..

http://allestoringen.nl/storing/ziggo/nieuws/185577-storing-bij-ziggo
Reputatie 3
Badge
De D03 storing zou verholpen moeten zijn. Ervaar je dit probleem nog steeds, dan hoor ik het graag.

@Rene, als Toon aangeeft dat het wachtwoord onjuist is, dan ligt het aan het verkeerd invoeren hiervan. Check je wachtwoord voor de zekerheid even na.
@PieterDJ ik zie dat je de nieuwste softwareversie al hebt geïnstalleerd. Veel plezier ermee!

Groet, Saida
Dan zal die Ziggo storing bij hem lokaal dus geweest zijn.
Hier gister met Ziggo geen enkel probleem. ?
Ook met Toon trouwens niet.?
Reputatie 7
Badge +9
Ik had er gisteren ook last van maar dat had te maken met een storing van ziggo. Het internet werkte wel maar was vrij onstabiel. Gisteren bijna de hele dag last van gehad op de avond na.

Gelukkig beschik ik niet over Ziggo 😁
Ben geen fan van ze.. Ik heb pure glasvezel verbinding (300mbit)
Reputatie 4
Badge +5
Ik had er gisteren ook last van maar dat had te maken met een storing van ziggo. Het internet werkte wel maar was vrij onstabiel. Gisteren bijna de hele dag last van gehad op de avond na.
Ja hoor ook hier continu storing. Meederen verbindingen geprobeerd. Alle divices werken behalve TOON. Ziou Enenco passen als dit nu toch eens opgelost wordt. versie 4.9.23 heeft ook geen verbetering gebracht. Deze storing loopt inmiddels twee weken.

Gister was er een storing, die is opgeheven.
Dus is er bij jou meer aan de hand.
Ik zou eerst maar even de nieuwste versie aanvragen. Dat is versie 4.10.6.

https://forum.toon.nl/software-updates-26/is-mijn-toon-up-to-date-109

En dan hopen dat je wel verbinding met het SC hebt.
Badge
Ja hoor ook hier continu storing. Meederen verbindingen geprobeerd. Alle divices werken behalve TOON. Ziou Enenco passen als dit nu toch eens opgelost wordt. versie 4.9.23 heeft ook geen verbetering gebracht. Deze storing loopt inmiddels twee weken.
Nou niet waarschijnlijk maar zeker!
Toon bemerkt dat meteen en dan is de zaak weer oké.
Ook hier is het probleem sinds gisterenavond ineens verdwenen. Lag aan het SC dan waarschijnlijk.
Reputatie 7
Badge +9
Case closed? Na de zoveelste storing? Wanneer gaan de oogkleppen eens af?

Dit is juist een bevestiging van de bestaande case voor Quby om de operationele omgeving nu eens echt een keer professioneel op te zetten zonder single point of failures. Aan het budget zou het niet mogen liggen na de laatste abo verhoging...

Misschien moeten ze eens wat hulptroepen hiervoor gaan inschakelen voor dat geld.... Zelf hebben ze nog niet blijk gegeven dit goed te beheersen over de jaren heen. Alle goede bedoelingen ten spijt....


Was toch vrij duidelijk dat het voor mij was afgedaan....
Sinds gisteravond - 26 december 2017 - werkt Toon weer. De update naar 4.10. - ik meen - 4 is ook gelukt. Geen DO3-melding meer. Waarschijnlijk lag het probleem vooral bij het Service Center zelf en niet zozeer met de software.
Reputatie 7
Badge +4
Case closed? Na de zoveelste storing? Wanneer gaan de oogkleppen eens af?

Dit is juist een bevestiging van de bestaande case voor Quby om de operationele omgeving nu eens echt een keer professioneel op te zetten zonder single point of failures. Aan het budget zou het niet mogen liggen na de laatste abo verhoging...

Misschien moeten ze eens wat hulptroepen hiervoor gaan inschakelen voor dat geld.... Zelf hebben ze nog niet blijk gegeven dit goed te beheersen over de jaren heen. Alle goede bedoelingen ten spijt....
Reputatie 7
Badge +9
Mijn D03 storing is vanmiddag spontaan opgelost. Rond 14uur nog geen verbinding met Servicecenter, de apps waren ook niet te bereiken.. Rond kwart voor 3 de Toon app is opgestart, ik had zowaar weer verbinding..

Triggi schakelde zojuist als vanouds weer.

Case closed voor mij.. 🙂
Je hebt gelijk!
Dat had ik begrepen, maar zoals gezegd ik ga het nog proberen maar de ervaring van de laatste twee weken is dat zelfs dat niet helpt. Vannacht ook geprobeert met een kwartier stroomloos en het had geen effect daarna de kabel ertussen en dat liep. Dus vertrouwen heb ik er niet in maar ga het na het eten wel testen.

Heel goed!
Ik hoor het wel.
Lukt dat niet dan zal Eneco ongetwijfeld een nieuwe Toon plaatsen.
Helaas meerdere voorbeelden hier geweest en dan was het meteen over.
Suc6 straks.


Helaas zoals een klein beetje verwacht nog geen resultaat. Ik laat vannacht toon proberen verbinding alsnog te herstellen, en anders morgenavond eneco maar weer eens bellen en hopen dat ze deze toon vervangen begin het een beetje zat te worden.
Dat had ik begrepen, maar zoals gezegd ik ga het nog proberen maar de ervaring van de laatste twee weken is dat zelfs dat niet helpt. Vannacht ook geprobeert met een kwartier stroomloos en het had geen effect daarna de kabel ertussen en dat liep. Dus vertrouwen heb ik er niet in maar ga het na het eten wel testen.

Heel goed!
Ik hoor het wel.
Lukt dat niet dan zal Eneco ongetwijfeld een nieuwe Toon plaatsen.
Helaas meerdere voorbeelden hier geweest en dan was het meteen over.
Suc6 straks.
Dat had ik begrepen, maar zoals gezegd ik ga het nog proberen maar de ervaring van de laatste twee weken is dat zelfs dat niet helpt. Vannacht ook geprobeert met een kwartier stroomloos en het had geen effect daarna de kabel ertussen en dat liep. Dus vertrouwen heb ik er niet in maar ga het na het eten wel testen.
Een harde reset is altijd goed, maar bij WiFi problemen wordt geadviseerd langer dan 1 minuut de stroom van de module bij je CV af te halen.
Kies gewoon 5 minuten het liefst.
Dan krijg ik net als via de router geen verbinding met het bericht wachtwoord onjuist. Ik ga straks nog een keer de harde reset proberen in de hoop dat dat helpt zoniet dan ben ik uitgeprobeerd ....

Reageer