D03 Storing | Eneco Community
vraag

D03 Storing

Toon eerste bericht

103 Reacties

Ook ik heb sinds enkele weken last van storingscode D03 iedere keer was het op te lossen door opnieuw op te starten alleen nu niet meer ook niet met het herstarten van de router. Toon is geeft aan wel verbonden te zijn met internet maar het lukt niet met het servicecenter . en dit is nu al 3 dagen zie ook geen storing gemeld staan . wat kan er nu nog gedaan worden
Badge
De mensen die bij KPN zitten moeten wel rekening mee houden dat daar ook wifi problemen spelen: https://forum.kpn.com/internet-9/storing-wegvallende-wifiverbinding-op-de-v10-442731/index9.html
Dus het ligt niet altijd aan Toon.
Badge
Hier ook al sinds gisteren avond geen verbinding.
Ging wel een internet storing aan vooraf.
Alles werkt weer behalve de verbinding met het SC.
Ook niet met een mobiel hotspot.

Met de overgang naar de cloud ook een hele tijd storing gehad. Dat lag toen aan de provider. Misschien handig dat iedereen kan aangeven welke provider hij heeft. Bij mij is dat Tele2.
Badge +1
Ook ik heb sinds gisteren de D03 storing.
Deze is vanmorgen nog niet opgelost.
Van alles geprobeerd om hem er verbinding te laten maken met het service center.
Geen resultaat.
Hier ook enkele dagen de storing. Lijkt erop dat de storing bij Eneco zit... erg vervelend omdat ik ook Domoticz heb en mijn verwarming nu niet kan aansturen en geen data terug krijg uit Toon.
Ook ik heb, net als Bas Dijkstra e.a. hierboven, geen verbinding met het SC (foutcode D03). Ook sinds gisterenmiddag ineens. Niets helpt. Ik heb alle stappen gevolgd van het hulp filmpje op de site. Met onze internetverbinding is niets mis. Wi-Fi draait gewoon als een trein (KPN). Er zou geen storing zijn bij Toon, noch bij KPN.
Wij hebben de laatste updates steeds als ze uitkomen en hebben eigenlijk, tot nu dan, nooit problemen met Toon gehad. De App geeft aan dat hij er al uitligt sinds 21 december.

Wat doen we nu Eneco??
Hier ook al geen verbinding (D03) sinds 25 dec. Alle hulpvideo's en tips uitgeprobeerd. Geen resultaat. Wifi werkt prima.
Zou fijn als dit wordt opgelost.
Badge
Heb ik ook! Alles gedaan wat in forum en video’s staat. Upgrade, Toon herstart, modem van de stroom af. Geen resultaat?. Is het ServiceCentrum zelf wel online?
Reputatie 6
Badge +7
Ja hoor .. Hier namelijk geen probleem ...
Reputatie 7
Badge +9
Ook hier geen verbinding met Servicecenter. Tijd voor een SLA overeenkomst.
Hier in Houten ook sinds enkele dagen D03 melding. Alles al gereset maar dat helpt niet.
Dit is voor mij voor het eerst dat ik een storing heb op de Toon, heeft het altijd goed gedaan ook elke keer na een update.
Jammer dat dit nu rond de feestdagen gebeurt dan zijn de hulptroepen altijd slechter bereikbaar.
hoi

ik heb ook de D03 storing heb nooit een storing van toon ik woon in brabant
ik heb alles gedaan wat ik moest doen maar denk dat er echt bij eneco een storing is
mijn upedate is 4.9.23

ik hoop dat iemand wat weet en dat het wordt opgelost

gr tammie

Hoi Ricardo,

Het lijkt er op dat het in bepaalde groepen zit.
Bij mij is er verder geen probleem.
Reputatie 7
Badge +9

Hoi Ricardo,

Hoi Ton,

Sinds gisteravond 19uur is de verbinding weg, ook Triggi en mijn Home Assistent en Domoticz systemen kunnen niks van Toon meer schakelen. Zit hem inderdaad in bepaalde groepen dan.. Want mijn vader heeft ook nergens last van, terwijl die nog geen 20min verder woont haha..
Reputatie 4
Badge +1
Hier ook al sinds gisteren avond geen verbinding.
Ging wel een internet storing aan vooraf.
Alles werkt weer behalve de verbinding met het SC.
Ook niet met een mobiel hotspot.

Met de overgang naar de cloud ook een hele tijd storing gehad. Dat lag toen aan de provider. Misschien handig dat iedereen kan aangeven welke provider hij heeft. Bij mij is dat Tele2.
Bij mij Ziggo. Ik had overigens ook iets gewijzigd in mijn modem waardoor het internet er even af lag. Vervolgens weer op gang gebracht, en daarna had ik volgens mij ook de storing van DO3
Sinds enige weken de, voor ons, laatste update van Toon - 4.9.23 - is geïnstalleerd ervaren wij eveneens steeds weer verlies van de verbinding met het Service Center (D03).

Verder lees ik in het forum dat er inmiddels een update 4.10 bestaat. Deze staat nog niet klaar in onze Toon. Kunnen wij die krijgen?
Ik sluit maar aan bij het sotringslijstje D03.
Alle bovenstaande gedaan en geen resultaat. Nu zie ik dat ik niet de enige ben.

Wat mij wel opvalt is dat ik nog op een oude versie draai 4.8.25 maar volgens Toon geen update beschikbaar.

Hoi Ricardo,

Hoi Ton,

Sinds gisteravond 19uur is de verbinding weg, ook Triggi en mijn Home Assistent en Domoticz systemen kunnen niks van Toon meer schakelen. Zit hem inderdaad in bepaalde groepen dan.. Want mijn vader heeft ook nergens last van, terwijl die nog geen 20min verder woont haha..

Toen waren er inderdaad ook al D03 meldingen.
Ik zelf heb 2 dagen geleden om 00:30 even uitval gehad. Triggi schakelde niet. De volgende dag was het over.
Ik heb hetzelfde probleem. gisterenmiddag normaal via app op afstand Toon bediend zonder probleem. Later op de avond verscheen de foutmelding D03 en is niet meer weg te krijgen, wat ik ook doe.
Ik heb Toon versie 4.10.6
Blijkbaar is er dus een groep die problemen met het sc heeft. Hier ook sinds gistermiddag. De dagen ervoor en ook nu weer erk ik dat ook de websites ook moeite hebben.

Nog ff een dag uitzingen wat eneco erover zegt.

Hoi Ricardo,

Hoi Ton,

Hier ligt alleen het SC eruit. Triggi, Alexa kunnen toon nog wel benaderen
Ook bij ons een D03 storing met softwareversie 4.8.25. Alles al geprobeerd maar geen succes.
We krijgen via mail wel melding van software updates, maar krijgen niets binnen op onze Toon.
Hopelijk wordt het snel opgelost.
Ik hou absoluut niet van niet werkende apparaten, daar wordt ik zenuwachtig van!:)
Badge
Ook ik heb sinds gisteren avond een D03 storing het volgende geprobeerd:

Router reset
Toon reset
Wifi vaste IP
Firewall uit
Wifi spot via IOS
Wifi spot via Android

Maar helaas geen resultaat, Eneco wat nu?
Ben geloof ik niet de enige, die deze “kerstgeschenk” van Eneco niet waardeert...
Het is écht goed waardeloos, zeker als je in het buitenland verblijft of er naar toe gaat! Schandalige service (met zoveel uitval) Wel betalen maandelijks, maar zorgeloze service 'ho maar'. Mag toch wel verwachten dat men ook de telefoon aanpakt. Niet dus. Zeer regelijk allemaal. Hopelijk leest er iemand mee, van Eneco (al betwijfeld ik dit ...)
Badge +1
Die van mij en van mijn schoonouders werken weer.

Reageer