D03 Storing | Eneco Community
vraag

D03 Storing

Toon eerste bericht

103 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
@Jorrit

De update staat klaar. We zijn benieuwd naar de bevindingen!

Groet, Denise

Heb de update gevonden. Echter door de problemen met de verbindingen op de Toon(internet en service center) krijgt hij de update niet voor elkaar. Steeds vallen de verbindingen weg!!
Heb nogmaals de router losgekoppeld in de hoop dat hij de update dan wel kon downloaden maar zelfs dat lukt niet.

Wat nu?? Ik krijg er een beetje een sik van zeg maar!!

Heb je de mogelijkheid om het eens via een UTP kabel te proberen?
Hoi @Jorrit

Ja dat is begrijpelijk.
Toch zou ik je adviseren Toon ook even een harde reset te geven. Wellicht dat het dan wel lukt.
Reputatie 1
Badge
Inmiddels is de update geïnstalleerd. Helaas zonder het gewenste resultaat.
Hij blijft de D03 storing aangeven. Wel heb ik het idee dat het wat minder vaak gebeurd maar hij is er nog steeds.

Zijn er nog andere oplossingen?
Een harde reset? Dat wil zeggen dat ik de Toon terug moet zetten naar fabrieksinstellingen en dan dus alle instellingen kwijt ben?
Een harde reset is wel degelijk iets anders als fabrieksherstel.
Een harde reset geef je door je Toon module bij de CV 1 minuutje stroomloos te maken.
Daarbij verlies je geen instellingen en historische data.
Reputatie 7
Badge +4
Nogmaals bewijs dat er sinds 4.8 issues zijn met de stabiliteit van de wifi connection bij een klein maar significant aantal gebruikers. Toevallig op het moment dat er een wifi module werd geupdate als onderdeel van 4.8.

Tot nu toe blijft het akelig stil vanuit Eneco. Enige erkenning dat er iets aan de hand is zou het bedrijf wil sieren.
Maar goed, het is vrij simpel om te testen of de nieuwe wifi module de oorzaak is:
als Eneco bij een aantal gebruikers de module wpa_supplicant terug zet naar de vorige versie kunnen we snel uitsluiten of dit de oorzaak is.

Moet toch simpel te realiseren zijn via externe toegang lijkt me.....
Reputatie 6
Badge +3

Een harde reset geef je door je Toon module bij de CV 1 minuutje stroomloos te maken.

Je kunt ook op het zwarte reset knopje onderaan je toon drukken. Doet exact hetzelfde en scheelt je wat heen-en-weer geloop.
Ik lees vooral even mee... Hier zelfde problemen; gaf eerst KPN de schuld dat m'n router problemen had maar had al een poosje het idee dat Toon (na de laatste update!) het probleem lijkt te veroorzaken. Heb nu het kanaal vastgezet, lijkt te helpen maar wacht af...
Ik lees vooral even mee... Hier zelfde problemen; gaf eerst KPN de schuld dat m'n router problemen had maar had al een poosje het idee dat Toon (na de laatste update!) het probleem lijkt te veroorzaken. Heb nu het kanaal vastgezet, lijkt te helpen maar wacht af...

Altijd slim om even mee te lezen.
Het IPadres van Toon statisch maken wil vaak ook helpen.
Ivm D03 heb je wel je modem even stroomloos gemaakt?
Dan wordt er een nieuwe beveiligde verbinding met het Service Center door Toon opgebouwd.
Reputatie 1
Badge
Even een update van mijn kant.
Na de update geinstalleerd te hebben(uiteindelijk toch voor elkaar gekregen) leek er weinig tot niks te veranderen. De app werkte helemaal niet meer en de storing kwam nog steeds terug!
Dit heeft nog bijna 2 weken aangehouden maar daarna zijn ineens de problemen volledig opgelost.
Ik krijg geen storing meer op de Toon en alles werkt zoals het hoort, ook de app doet het ineens weer zoals het hoort.
Erg fijn dat het nu werkt, hoop dat het zo blijft en dat ik niet snel terug te vinden ben op dit forum voor problemen 😉
Reputatie 7
Badge +6
@Jorrit,

Kijk eens aan, ideaal dat het opeens weer werkt en tot nu toe nog steeds werkt. 😉 Laten we het zo houden inderdaad!
Bij mij nog steeds een storing tussen de toon en de API.

Er wordt steeds gesuggereerd dat een software update de problemen zou oplossen, maar ik ben van mening dat het probleem niet in de software zit. Wellicht kan de software update de boel maskeren, maar het echte probleem zit 'm toch echt in de verbinding met de API.
Wanneer ik een request doe met de python client ( toonclient.py ) dan duren requests naar de API in de regel langer dan 40 seconden, met uitschieters naar ~90 seconden.
Dat is gewoon veel te veel en de toon en de toon app zal dan gewoon een timeout geven.

Er moet gewoon iets wezelijks veranderen in de infrastructuur bij Eneco/Toon. Dit speelt al maanden!

De monitoring services bij Eneco/Toon geven vast aan dat de service werkt, maar het API endpoint is zo traag als dikke str*nt door een trechter.
De fix zit niet in upgrades aan de client kant, de services achter de API moeten worden aangepakt, naar mijn mening is er gewoon een scaling probleem.
Niet alleen gesuggereerd maar er zijn er velen die melden dat D03 weg is na de update 4.10.
Er is dan weer een stabiele verbinding met het Service Center.
Ook de App’s werken als een speer en binnen 1 seconde is bij mij de data weer ververst en up-to-date. Geldt overigens ook voor de nieuwe hybride App.
Reputatie 7
Badge +4
Fijn dat het bij jou allemaal goed werkt. Daar zijn we allemaal heel blij mee.
Nu de rest nog.... 🙄
Hier heb in na de nieuwste update ook geen D03 code meer gehad dus dat is zeker opgelost. Wel blijft er van tijd tot tijd bij de huidige app een verbindingsprobleem opleveren terwijl bij de nw hybride app hier totaal geen probleem mee is.

Wel blijft mijn toon nog steeds zo sloom als stroop 😞
Tja en daar sta je dan met je mond vol tanden. Nog geen uur na mjn reactie ligt hier het SC er ook al weer uit.

🎅
Hier hetzelfde euvel SC doet het al 20 minuten niet meer... geen verbinding...
Oke dus toch niet de enige. Wel een zuur kerstkado zo.

Dan maar even zen gaan en blijven😇
Reputatie 4
Badge +1
DO3 storing nu ook hier, sinds een uurtje denk ik
Badge
Hier ook weer de D03 melding :(

Gaan we een maand krijgen zonder storing?
Reputatie 4
Badge +1
Hier ook weer de D03 melding :(

Gaan we een maand krijgen zonder storing?
nee dan moet de eerst de prijs omhoog
Ook hier al sinds vanmiddag D03, ook de apps werken niet. Alle tips al gedaan, geen effect
Ik krijg sinds de update van september oktober al de hik van toon. Die wifi module deugt gewoon niet, soms krijg ik hem weer even online maar dat duurt nooit langer als een week en dan begint het weer met wachtwoord onjuist. En anders is het de D03 melding wel. Er zou een dezer weken een update met de oplossing komen beweert men op helpdesk.
Hier ook al vanaf vanmiddag 12.20 geen verbinding meer...?
Hier in Delft ook het D03 probleem.
Misschien woonplaats probleem?
Reputatie 1
Badge
Hier sinds gisteravond ook geen verbinding meer D03 storing. Inmiddels alles al geprobeerd. Wordt langzamerhand doodziek van dat geklooi iedere keer, kan nooit eens een maand zonder storingen fatsoenlijk draaien, wachten op de volgende prijs verhoging om deze storing weer op te lossen. Inmiddels gaan we maar kijken naar een alternatief, want dit kan echt niet #Eneco #Toon

Reageer