D03 Storing | Eneco Community
vraag

D03 Storing


Reputatie 1
Badge
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 9 reacties
Ik heb sinds enkele weken dat hij steeds de D03 storing(geen contact met het service center) aangeeft.
Soms heeft hij prima verbinding en is er niks aan de hand maar steeds keert de D03 melding terug.
Ook verliest hij soms ineens het contact met internet.
Als ik opnieuw het wachtwoord invoer om verbinding te maken met internet gaat alles prima maar de storing komt daarna steeds terug!
Kan ik hier iets aan doen of zijn er problemen bij het service center?
Omdat er steeds storingen zijn op de Toon kan ik ook onze CV hiermee niet aansturen. Hij maakt dan geen contact met de CV, is dit normaal?

103 Reacties

Reputatie 7
Badge +3
Heb je toevallig versie 4.9 geinstalleerd? Zijn de problemen opgetreden nadat Toon is geupdated naar 4.9?
Reputatie 1
Badge
Toon heeft softwareversie 4.8.25
Geeft verder geen update aan.
Storing is sinds vanmiddag continu aanwezig!
Toon heeft softwareversie 4.8.25
Geeft verder geen update aan.
Storing is sinds vanmiddag continu aanwezig!


Hoi Jorrit je hebt D03 dus al een hele tijd.
De meest makkelijke 1e controle die je zelf kan doen, is je modem even 20 seconden stroomloos te maken.
Toon wordt dan gedwongen een nieuwe beveiligde verbinding met het Service Center optebouwen.
Doet soms wonderen; dus probeer het eens!🤔
Reputatie 1
Badge
Dit heb ik al meerdere keren gedaan maar helaas nog steeds zonder resultaat.🙁
Dit heb ik al meerdere keren gedaan maar helaas nog steeds zonder resultaat.🙁

Dan heeft het inderdaad geen zin.
Dit één keer doen is voldoende.
Wacht even tot een reactie van een moderator morgen; vermoedelijk adviseren die toch om eerst de laatste update te nemen.
Dat is 4.9.23.
Reputatie 6
Badge +7
Er zijn echt veel verbindingsproblemen de laatste tijd .. 🤔
Reputatie 5
Badge +4
Een vast ip wil ook wel stabieler zijn.
Reputatie 1
Badge
Dit heb ik al meerdere keren gedaan maar helaas nog steeds zonder resultaat.🙁

Dan heeft het inderdaad geen zin.
Dit één keer doen is voldoende.
Wacht even tot een reactie van een moderator morgen; vermoedelijk adviseren die toch om eerst de laatste update te nemen.
Dat is 4.9.23.


Hoe kan ik deze update er op zetten?
Dit heb ik al meerdere keren gedaan maar helaas nog steeds zonder resultaat.🙁

Dan heeft het inderdaad geen zin.
Dit één keer doen is voldoende.
Wacht even tot een reactie van een moderator morgen; vermoedelijk adviseren die toch om eerst de laatste update te nemen.
Dat is 4.9.23.


Hoe kan ik deze update er op zetten?


Hoi Jorrit,

Wacht even tot maandag, dan zou een moderator die aan je toe kunnen wijzen.
Er komt dan een update knop bij menu/instellingen/software en dan pas kan je die update zelf starten.

Eventueel kan je die update ook nu meteen aanvragen in dit topic:

https://forum.toon.nl/software-updates-26/is-mijn-toon-up-to-date-109
Reputatie 1
Badge
Bedankt voor je antwoord. Ik wacht het morgen even af.
PS: geen idee waar ik op heb gedrukt maar ineens stond er 'Beste antwoord door Brandje'
Onbewust ergens op geklikt denk ik 🤓
Geeft niets; een fout die meerdere maken.
Je wilde vermoedelijk een like uitdelen.
Soms geven meerdere allerlei adviezen en het beste antwoord hoeft daar natuurlijk niet altijd bij te zitten.
Ik ben benieuwd of de nieuwe update soelaas voor je biedt.??Thumbs Up!
Reputatie 7
Badge +3
klinkt als de gemiddelde adviezen van de helpdesk 😀 😀
Reputatie 7
Badge +4
Dag @Jorrit,

Als je alleen nog even je klantnummer wilt toevoegen aan je profiel, dan zorgen wij ervoor dat de nieuwste update jouw kant op komt om te testen of dat helpt!

Groet, Denise
Reputatie 1
Badge
Dag @Jorrit,

Als je alleen nog even je klantnummer wilt toevoegen aan je profiel, dan zorgen wij ervoor dat de nieuwste update jouw kant op komt om te testen of dat helpt!

Groet, Denise


Hoi Denise, Ik heb het klantnummer in mijn profiel gezet.
Dit heb ik al meerdere keren gedaan maar helaas nog steeds zonder resultaat.🙁

Dan heeft het inderdaad geen zin.
Dit één keer doen is voldoende.
Wacht even tot een reactie van een moderator morgen; vermoedelijk adviseren die toch om eerst de laatste update te nemen.
Dat is 4.9.23.

Heb sinds vandaag weer geen toon op de iPhone/iPad ...niets. Krijg weer dezelfde melding, geen verbinding met Service Center. WiFi en/ of 4g werken beide niet.software al 2 weken op 4.9.23, dus daar ligt het ook niet aan. App versies ook up to date.

Tis wat, een dingetje? ik neem aan dat Eneco haar best doet, het is voor gebruikers als ik ( zeker in deze koude en donkere tijd wel vervelend) vandaag eerder thuis kan ik de verwarming niet vanaf mijn werk vast aanzetten...
Reputatie 1
Badge
MIjn Toon-app werkt ook niet naar behoren. Geeft steeds aan geen verbnding met Toon sinds **(maand).
Als ik wel verbinding heb dan kan ik de toon alsnog niet bedienen met de app, deze reageert dan gewoon niet!

Erg vervelend allemaal.
Wij hebben juist een overstap gemaakt van energieleverancier om van een hoop gedoe af te zijn maar nu begint het gedoe weer! Baal er stevig van kan ik je vertellen.
In het begin werkte echt alles prima en hadden we geen problemen, kan ook niet echt precies aangeven wanneer de storingen steeds tevoorschijn kwamen en "het gedoe" dus is begonnen.

Hoop dat er snel een oplossing gaat komen.
Dit heb ik al meerdere keren gedaan maar helaas nog steeds zonder resultaat.🙁

Dan heeft het inderdaad geen zin.
Dit één keer doen is voldoende.
Wacht even tot een reactie van een moderator morgen; vermoedelijk adviseren die toch om eerst de laatste update te nemen.
Dat is 4.9.23.

Heb sinds vandaag weer geen toon op de iPhone/iPad ...niets. Krijg weer dezelfde melding, geen verbinding met Service Center. WiFi en/ of 4g werken beide niet.software al 2 weken op 4.9.23, dus daar ligt het ook niet aan. App versies ook up to date.

Tis wat, een dingetje? ik neem aan dat Eneco haar best doet, het is voor gebruikers als ik ( zeker in deze koude en donkere tijd wel vervelend) vandaag eerder thuis kan ik de verwarming niet vanaf mijn werk vast aanzetten...


Hoi @bertveldman
Vanmiddag werd in een identieke situatie door een moderator geadviseerd 088 895 59 59 te bellen. De monteur komt daar vanavond al langs.

Een tip voor jou misschien?
Dag Ton, zal ik morgen doen...dat 088 nummer bellen. Hoop dat ik er meer mee opschiet dan de voorgaande contacten. Groet Bert
Oké Bert!
Dan horen we het wel weer!
korte update: De iphone app doet het weer, dat is mooi. Of de ipad het weer doet kan ik pas vanavond zien, laten we het hopen. Ga pas bellen als de ipad het niet doet.
Begrijpelijk Bert!
Dan horen we het vanavond wel!
Reputatie 7
Badge +4
@Jorrit

De update staat klaar. We zijn benieuwd naar de bevindingen!

Groet, Denise
alles werkt weer. Toch apart dit fenomeen van instabiliteit.

Laten we hopen dat de apps nu stabiel blijven functioneren! Ben wel benieuwd wat de software mensen nu gedaan hebben.

Groet, Bert
alles werkt weer. Toch apart dit fenomeen van instabiliteit.

Laten we hopen dat de apps nu stabiel blijven functioneren! Ben wel benieuwd wat de software mensen nu gedaan hebben.

Groet, Bert


Hoi Bert,

Dus je  iPad®️ doet het dus ook weer.
Veel plezier met versie 4.9.23.

Er wordt constant gesleuteld aan WiFi/internet enz.
Hopelijk blijft het nu stabiel bij jou.
Reputatie 1
Badge
@Jorrit

De update staat klaar. We zijn benieuwd naar de bevindingen!

Groet, Denise


Heb de update gevonden. Echter door de problemen met de verbindingen op de Toon(internet en service center) krijgt hij de update niet voor elkaar. Steeds vallen de verbindingen weg!!
Heb nogmaals de router losgekoppeld in de hoop dat hij de update dan wel kon downloaden maar zelfs dat lukt niet.

Wat nu?? Ik krijg er een beetje een sik van zeg maar!!

Reageer