D01 vind onze WiFi niet meer | Eneco Community
beantwoord

D01 vind onze WiFi niet meer

• 24 september 2018
  • 9 reacties
  • 230 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 4 reacties
Na anderhalf jaar geen enkel probleem en ook geen enkele wijziging qua netwerk, heeft de toon opeens besloten ons netwerk niet meer te vinden. Qua WiFi diverse netwerken worden gevonden, behalve ons eigen.

Diverse oplossingen die hier genoemd zijn al geprobeerd zoals:
-herstarten
- fabrieksinstellingen
- toon enkele minuten van de muur en dus stroom halen
- router/modem opnieuw gestart

Wel gewoon WiFi op alle andere apparaten zoals telefoon, Apple tv, hue lampen etc.

Verwarming reageert nu dus ook niet en het begint nu af te koelen. Vervelend moment dus.
icon

Beste antwoord door Brandje 25 september 2018, 08:09

Weet je zeker dat er een 2,4 GHz SSID in de lucht is? Dan moet Toon®️ toch echt die netwerkaansluiting in z’n lijst tonen.
Bekijk origineel

9 Reacties

Wat was de aanleiding? Een update?
En als je de hotspot methode probeert?
Maakt je Toon®️ dan wel contact met het service cdnter?
Het is nu een week ongeveer, vanmiddag laatste update gedaan via hotspot, misschien was dat namelijk een oplossing, maar helaas.

Maakt dus wel verbinding via hotspot. Hij is dan inderdaad verbonden met service center.

Thanks btw voor de snelle reactie
Oké, dus je WiFi module van Toon®️ is kennelijk niet defect.
Draai je nu software versie 4.19.10 op je Toon®️?
Kan er iets bijzonders met je modem zijn?
Net een nieuw modem gekregen?
Ja heb nu inderdaad 4.19.10 qua software.

Qua modem niets gewijzigd, ook geen andere gekregen. Alles qua internet is gelijk gebleven.

Daarom ben ik ook redelijk uit de opties wat het zou kunnen zijn.
Weet je zeker dat er een 2,4 GHz SSID in de lucht is? Dan moet Toon®️ toch echt die netwerkaansluiting in z’n lijst tonen.
Nu zeg je iets interessants! Laatste tijd vind ik inderdaad alleen maar de 5.0ghz en niet de 2.4 volgens mij.

Dan zal het toch aan het modem moeten liggen begrijp ik.

Interessant! Ik ga vanmiddag op onderzoek. Bedankt Brandje
Ohhh kijk, dan is dat vrijwel zeker het probleempje! Ik hoor het wel vanmiddag.
Geweldig, bedankt! Geen flauw idee maar zojuist ingelocht op ons modem, stond het vinkje opeens uit bij 2.4 GHz. Bijzonder maar deze weer aangezet en we zijn weer online.

Fijn avond
Geweldig, bedankt! Geen flauw idee maar zojuist ingelocht op ons modem, stond het vinkje opeens uit bij 2.4 GHz. Bijzonder maar deze weer aangezet en we zijn weer online.

Fijn avond

Graag gedaan, was leuk even met je meetedenken.
Kijk zo simpel kan het soms zijn.
Fijn dat Toon weer keurig verbonden is met het SC.

Reageer