D01 storing na laatste update | Eneco Community
beantwoord

D01 storing na laatste update

• 12 augustus 2018
  • 21 reacties
  • 554 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Sinds de laatste software update afgelopen week heb ik ongeveer 2x per dag Toon gereset. Mijn router 2x opnieuw gestart, de ketelmodule min 1 min spanningsvrij gehad.. en? Ik blij 😞 nog steeds foutcodes D01, D02 en D03, wanneer wordt dit verholpen?
icon

Beste antwoord door ChantalS 15 augustus 2018, 17:53

@Hansleloux

Het lijkt er inderdaad op dat er toch iets niet goed zit met de WiFi module van Toon. In dit geval heb ik twee opties voor je gezien de garantie van twee jaar verlopen is.

- Monteur laten komen om Toon te vervangen tegen een vergoeding van 145 euro.
- Contact opnemen met de verkoopafdeling van Eneco om een nieuw contract af te sluiten voor 4 jaar inclusief gratis Toon

Laat ons even weten waar je voor kiest.

Groeten Chantal
Bekijk origineel

21 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
D01 houd in dat Toon geen verbinding met je Router kan maken.. Laat Toon eens opnieuw verbinden met je WiFi verbinding. Of sluit Toon eens tijdelijk aan via een Internet kabel of hotspot op je mobiele telefoon.

D02 is gevolg van D01, D02 houd in dat Toon geen verbinding met het internet kan maken.

D03 is gevolg van D01 en D02, dit betekent dat Toon geen verbinding kan maken met Service Center. Hoofdzaak is om de D01 op telossen, dit zit hem waarschijnlijk in je router, maar volg mij tips eens! 🙂
Reputatie 6
Badge +2
Hi @Hansleloux,

Welkom op het forum! Dat is natuurlijk niet de bedoeling na een update. Kan je de tips van @mAiden proberen en laten weten of het gelukt is ?

Groeten Chantal
Volgens mij als ik een herstart geef op Toon doet hij opnieuw verbinding maken/zoeken met WiFi??

Hoe kan ik een kabel aansluiten? Lijkt mij dat Eneco maar eens moet kijken, door deze storing komen er allerlei rare waardes tevoorschijn... bv op zondag een normaal(hoog) tarief?

Een hoger stroomverbruik >8.9 kwh dan gemiddeld?.
Dan zijn er in eerdere periodes geen of te weinig verbruik geregistreerd en die worden dan achteraf ingehaald en op 1 dag vermeld.

Heb je nu geen D01/02/03 storings meldingen meer?
Reputatie 7
Badge +9
Volgens mij als ik een herstart geef op Toon doet hij opnieuw verbinding maken/zoeken met WiFi??

Hoe kan ik een kabel aansluiten? Lijkt mij dat Eneco maar eens moet kijken, door deze storing komen er allerlei rare waardes tevoorschijn... bv op zondag een normaal(hoog) tarief?

Een hoger stroomverbruik >8.9 kwh dan gemiddeld?.

Zelf kan je ook een hoop, probeer 1 van mij aangedragen tips te proberen. Kijk of je Toon internet poort heeft, zoniet dan blijf een mobiele hotspot over om te proberen.
Hoi Ricardo,

Ik vermoed dat er geen storingsnotificaties meer zijn, omdat er kennelijk op zondag een inhaalslag is geweest.
Zojuist wederom modem spanningsvrij gezet, Toon van muurplaat, modem weer bijgezet. Toon wedr teruggeplaatst.. is nu 5 minuten met opbouwem internet(wifi) verbinding.

Blijf het bijzonder vinden dat door verandering buiten mij om(software) IK de boel moet herstellen.. ik was al niet te spreken over eneco/Toon.?

Aansluiten kabel zou kunnen, wie brengt mij kabel? Lang genoeg zodat deze niet in de weg ligt(veilgheid).
Reputatie 7
Badge +9
Zojuist wederom modem spanningsvrij gezet, Toon van muurplaat, modem weer bijgezet. Toon wedr teruggeplaatst.. is nu 5 minuten met opbouwem internet(wifi) verbinding.

Blijf het bijzonder vinden dat door verandering buiten mij om(software) IK de boel moet herstellen.. ik was al niet te spreken over eneco/Toon.?

Aansluiten kabel zou kunnen, wie brengt mij kabel? Lang genoeg zodat deze niet in de weg ligt(veilgheid).

Niemand heeft erover gehad dat deze kabel moet blijven liggen, gewoon even tijdelijk proberen of je storingen dan weg zijn. Deze checks zijn er, om te controleren of je WiFi van Toon nog wel goed is.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Ricardo,

Ik vermoed dat er geen storingsnotificaties meer zijn, omdat er kennelijk op zondag een inhaalslag is geweest.

Ben er bang voor Ton. Ik verwacht dat zijn WiFi antenne beetje de klus kwijt is.
Reputatie 2
Beste @Hansleloux

Vervelend dat de storing blijft aanhouden sinds de laatste update en dat jouw ervaring met Toon en Eneco daardoor minder is geworden 

Het kan weleens voorkomen dat de Toon een fragiele wifi-verbinding heeft wanneer hij deze deelt met meerdere apparaten in de woning (laptop, mobiel etc.). Wellicht is dit sinds de update iets meer instabiel geworden.

Wat helpt om de wifi-verbinding weer stabiel te krijgen, is om de Toon op een vast IP-adres te zetten. Op die manier hoeft de Toon niet continu een IP-adres te “delen” met de andere apparaten in de woning en houdt hij een veel stabielere verbinding.

Zou je dat willen proberen en ons een seintje willen geven of dat heeft geholpen?

Mocht het probleem aanhouden nadat de Toon op een vast IP-adres staat, gaan wij intern uitzoeken of hier iets anders aan de hand is.

*Een vast IP-adres verhelpt vaak het probleem en is het eerste waar om wordt gevraagd wanneer wij een ticket indienen bij de softwareontwikkelaars. Vandaar mijn vraag aan jou om dat te proberen.

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +9
Mag ik je even aanvullen @Joanna ?

Statisch (Vast) IP adres instellen doe je zo: https://forum.toon.nl/algemene-vragen-opmerkingen-24/vast-ip-adres-instellen-voor-toon-185

Hoop dat je eruit komt, het is vrij technisch. Je moet wel wat kennis van routers hebben..
Belangrijk om te weten: Zorg er wel voor dat dit IP adres niet in de DHCP reeks voorkomt. , mocht dit wel gebeuren krijg je IP conflicten. Mocht je willen dat ik je eventueel remote help hierbij, is dat ook geen probleem, dan zou ik je willen vragen of je voor mij een teamviewer ID en wachtwoord heb, zodoende kan ik het op afstand voor je regelen.. Ik ben echter geen Eneco medewerker, maar gewoon een forum gebruiker, die werkt in de IT, die graag andere helpt.
Reputatie 2
@mAiden

Ja zeker! 😃 Bedankt voor de aanvulling!

Groeten,
Update, bekabeld lijkt het in orde, verbinding met Eneco. Zodra via hotspot mobiel wederom D03 storingsmelding.
Dat zou het bewijs kunnen zijn dat de WiFI module van je Toon®️ corrupt is.
Ja, denk het ook. Hoop dat ik hiermee de Eneco kan overtuigen...
Reputatie 6
Badge +2
@Hansleloux

Het lijkt er inderdaad op dat er toch iets niet goed zit met de WiFi module van Toon. In dit geval heb ik twee opties voor je gezien de garantie van twee jaar verlopen is.

- Monteur laten komen om Toon te vervangen tegen een vergoeding van 145 euro.
- Contact opnemen met de verkoopafdeling van Eneco om een nieuw contract af te sluiten voor 4 jaar inclusief gratis Toon

Laat ons even weten waar je voor kiest.

Groeten Chantal
Bijzonder hoor, gisteren gebeld met service afd en die vertelde mij dat het nog gratis was. Jammer dat zoiets altijd na de de garantie is ?. Moet nog even hard nadenken of ik nog wel nieuwe Toon wil.
Bedoel je daar nu mee te zeggen dat toen je belde er een andere garantietermijn van toepassing was?
Ik neem toch aan dat in de administratie van Eneco de startdatum goed is opgenomen......

Dan zou ik gister meteen gezegd hebben: “doet u maar”
Gisteren wilden ze er nog niet dat het aan de wifi lag.. misschien dat men het toen zei?. Na 35 jaar bij de Eneco denk ik dat ik maar eens verder ga kijken. Via vereniging eigen huis bv.. scheelt bijna 300 euro...
Gisteren wilden ze er nog niet dat het aan de wifi lag.. misschien dat men het toen zei?. Na 35 jaar bij de Eneco denk ik dat ik maar eens verder ga kijken. Via vereniging eigen huis bv.. scheelt bijna 300 euro...

Begrijpelijk!
Een overstapbonus kan idd zeer aantrekkelijk zijn.

Suc6 met de overstap!
Reputatie 6
Badge +2
@Hansleloux

Dat zou natuurlijk heel spijtig zijn als je overstapt. Mocht je willen weten wat voor aanbod we verder nog kunnen doen buiten het standaard 4 jarig contract met Toon kan je contact opnemen met onze verkoop afdeling. Dan kijken mijn collega's graag met je naar de mogelijkheden.

Groeten Chantal

Reageer