D01 storing | Eneco Community
vraag

D01 storing

Moet ik met een D01 storing ook geduldig afwachten ?
Toegang op afstand heb ik nu aanstaan

21 Reacties

Reputatie 3
Badge
Hoi @Otten,

Bedankt voor je bericht. De D01 storing betekent dat Toon geen verbinding kan maken met je router. Heb je onlangs een nieuwe router of een nieuw wachtwoord of een nieuwe provider? Je zou Toon een harde reset kunnen geven door de ketelmodule 30 seconden stroomloos te maken en tijdens dat Toon aan het opstarten is, ook je router resetten.

Groet, Saida
Reputatie 4
Badge +1
IK heb ook 3 weken zitten stoeien en ale tips via dit forum gebruikt echter zónder resultaat.
Vorige week eindelijk monteur langs geweest en constateerde defecte WiFi module in TOON®️.......
Probeer voor nu even om TOON via een hotspot te verbinden :
*data aan op je mobiel en
*mobiel instellen als HOTSPOT
*vervolgens TOON proberen te verbinden met deze hotspot (je omzeilt dus je eigen modem/router hierdoor)

Als dát niet lukt : TOON via UTP_kabel direct koppelen aan je modem/router.
Je zou nu in ieder geval met je router verbinding moeten krijgen.
En anders snel afspraak met een monteur maken (evt. via een moderator op dit forum, zoals dat voor mij ook is gedaan.)
Succes!
Goeie tips Rob!?

Altijd goed als een ervaringsdeskundige ook z’n ervaringen deelt. ?
Badge
Inmiddels de gehele dag proberen hotspots, resetten etc etc etc uiteindelijk van de D03 nu D01 en dat na updates. Maw niets werkt dus.......... Monteur lijkt mij gewenst.
Lijkt idd identiek aan @RobW
Zorg wel dat je klantnummer in je profiel is opgenomen van dit forum.
Badge
Client nummer staat in profiel Brandje.
Dan is het nu afwachten op actie van een moderator.
Support aanzetten is dus verder zinloos.
Reputatie 7
Badge +4
@EJK

Wanneer je Toon met een netwerk verbindt, zie je onderaan het scherm wat de status is. Kan je aangeven welke status Toon weergeeft wanneer je hem met een mobiele hotspot verbindt?

Groet, Denise
Badge
Denis, geen verbinding mogelijk via hotspot. D01.
Reputatie 7
Badge +4
@EJK

Dat had ik begrepen, maar kan je nog eens naar mijn vraag kijken? Als ik het goed begrijp probeert Toon wel verbinding te maken met je mobiele hotspot, toch?

Groet, Denise
Badge
Heden wederom geprobeerd via hotspot. Toon geeft aan verbinding opbouwen en komt dan niet verder.
Reputatie 3
@EJK,

Jammer dat dit niet heeft geholpen. Wil je dan Toon uit de houder klikken en na 2 minuten weer herplaatsen?

Groet, Sabrina
Reputatie 4
Badge +1
Nogmaals : nieuwe TOON !
Badge
Sabruna, gedaan blijft D01 melding verbibding opbouwen. Hoe kang gaan we nu nog door met zaken due niet werken. Nu graag een opmlossing die werkt. Anders gaat Toon eruit!
Badge
Sabrina, gedaan blijft D01 melding verbinding opbouwen. Hoe lang gaan we nu nog door met zaken die niet werken. Nu graag een oplossing die werkt. Anders gaat Toon eruit!
Reputatie 7
Badge +6
@EJK

Begrijp ik goed dat het probleem inmiddels is opgelost na telefonisch contact?
Badge
Ja Folkert,
ongelooflijk één telefoontje en het systeem werkt weer. Zoals jullie colega zij. zal aan haar positieve instraling gelegen hebben die nu werkte.
Dank voor de hulp.
Reputatie 4
Badge +1
En wàt was de oplossing nu precies ?
Precies dan hebben toekomstige forumleden met een gelijkwaardig issue er misschien iets aan??
Badge
Uiteindelijk een herstart vam Toon. Vraag dus niet hoe het kan. Dit was nanelijk al drie keer eerder gedaan inclusief hotspot, toon van de wand, router meedere malen herstart. Dus geen duidelijke oplossing. Nu wel update 4.10.6 direct geladen.
Maar wel met een langere rustpauze?
Bij dit soort problemen adviseer ik altijd 5 minuten aan te houden en dan wordt vrijwel altijd de WiFi adapter/driver wel goed geladen en ingesteld.
En pas tijdens de opstart het modem weer onder stroom zetten.
En uiteindelijk werkt versie 4.11 ook mee, omdat daar ook aanpassingen inzitten mbt WiFi.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen