D01 melding na update naar 4.8.25. Geen verbinding met internet. | Eneco Community
beantwoord

D01 melding na update naar 4.8.25. Geen verbinding met internet.

• 7 oktober 2017
  • 11 reacties
  • 518 Bekeken

Hoi, update uitgevoerd naar nieuwste versie. Nu melding D01. Reset gedaan van modem router, TOON opnieuw opgestart. Bij WIFI netwerken ziet TOON niets meer en blijft "even wachten rondje" onophoudelijk draaien. Netwerkkaart wordt waarschijnlijk niet meer herkend na update. Ik heb geen zin in een fabrieksinstelling reset. Ben dan veel te veel kwijt. Is er een oplossing voor dit probleem, heeft iemand anders dit ook meegemaakt?
icon

Beste antwoord door mpleizr 7 oktober 2017, 09:52

Het stroomloos maken van de CV adapter voor 30-60 sec zou dit moeten verhelpen.

Dit is nl een harde reset maar je data in toon blijft behouden.

Dat wifi probleem kom wel vaker naar voren
Bekijk origineel

11 Reacties

Als de resets geen uitkomst heeft geboden wat normaal wel afdoende is, zou je de adapter bij de CV ketel nog 30sec stroomloos kunnen maken.

Als ook dat niets opleverd zou je het wifi kanaal kunnen aanpassen en weer terugzetten. Ook het opnieuw bevestigen van het ww in het modem kan, en heeft bij mij altijd gehopen weer zorgen dat wifi herkend wordt
Thanx voor je reactie. Probleem is echter dat de WIFI kaart in de TOON niet wordt herkend. Ik kan dus niet een ander netwerk kiezen of mijn eigen netwerk opnieuw invoeren. Fabrieksinstellingen ben ik geen voorstander van, maar ik ben bang dat er niet veel anders over blijft...

Dit ziet er somber uit!
Het lijkt er op dat het WiFi deel in Toon defect is.
Toch zou ik Toon nog een keer een harde reset geven. Je weet zeker dat er bij jou een 2.4 GHz SSID in de lucht is?
Het stroomloos maken van de CV adapter voor 30-60 sec heeft inderdaad het gewenste succes opgeleverd. Thanx voor de reacties! Goed initiatief dit forum. Het werkt absoluut.
Kijk zo horen we dat graag!
Fijn weekend.
Reputatie 6
Badge +4

Ben er inderdaad nu ook al weer een poos mee bezig. Alle adapters los gehad, ook van modem, router, CV en zelfs de meteradapter.

Ben er inderdaad nu ook al weer een poos mee bezig. Alle adapters los gehad, ook van modem, router, CV en zelfs de meteradapter.

Heeft een bovenstaand reset geen resultaat gehad?.
Reputatie 6
Badge +4
Nee. Helemaal niets. Toon werkt wel als ik rechtstreeks een utp-kabel aansluit. Ga het zo nog eens met een hotspot proberen.
Oké Heb je wel een lijst met netwerken of net als ts een blanco scherm
Reputatie 6
Badge +4
Beter nog, nu werkt weer. Niets veranderd, en opeens was er weer verbinding.

Uiteindelijk na wat onderzoek in log-files van mijn router, bleek dat zowel Toon als een ander device het zelfde IP hadden gekregen. Beide hadden een fixed ip, maar tijdens een firmware upgrade van de router is er dus iets misgegaan.

Reageer