CV slaat niet aan | Eneco Community
vraag

CV slaat niet aan

  • 17 september 2018
  • 38 reacties
  • 666 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Hallo,

Na mijn verhuizing en verbouwing heb ik de Toon weer aan de muur gehangen. Hij lijkt op zich goed te werken, maar het viel me nu op dat de cv niet aan slaat als ik handmatig de temperatuur hoger zet.

Het vlammetje begint wel te branden dus Toon geeft aan dat er 'vraag' is maar de CV slaat dus niet aan.
Ik heb een Itho/Daalderop Combifort 38/80+ cv ketel.

Hebben jullie tips voor mij hoe ik hem aan de praat kan krijgen?

Alvast hartelijk bedankt.

Groet,
Jeroen

38 Reacties

Reputatie 6
Badge +3
@jeroen733 Zie ik nou een grijs en rood draadje aangesloten aan de ketel, en een grijs en blauw aan de ketelmodule? Als dat zo is, is het niet zo gek dat-ie het niet doet.
Reputatie 5
Badge +1
@jeroen733

Ik heb een nieuwe ketelmodule voor je aangevraagd. Dit ontvang je binnen maximaal 10 dagen per post. Mocht het niet lukken om dit aan te sluiten dan kan er altijd een monteur langskomen om het op te lossen. Uiteraard zijn hier geen kosten aan verbonden omdat jouw Toon nog garantie heeft.

Groet,
Mitchel
Reputatie 2
Badge
Even een update: Het verzenden van de ketelmodule op de reguliere wijze had vertraging opgelopen (bestellingen kwamen niet bij externe partij die verzending verzorgt binnen). Ook op kantoor was voorraad ketelmodules op, dus deze kon ook niet handmatig verzonden worden.

Uiteindelijk is er gisteravond een monteur langs geweest (die wel ketelmodules op voorraad had) en is de ketelmodule vervangen. En inderdaad, alles werkt nu weer!

Een paar conclusies van dit traject wat mij betreft:
- Ophangen ketelmodule had nauwkeuriger gekund en gemoeten, door waterschade deed hij het niet meer. (hing te dicht bij kraan waardoor de aan de kraan gekoppelde slang op ketelmodule heeft kunnen lekken).
- Communicatie en hulp hier op het forum is top!
- Verzending via externe partij loopt niet (goed). Sowieso vraag ik me af waarom de verzending nog 10 werkdagen moet duren in deze tijd.
- Ook voorraad op kantoor was onvoldoende.
- Aansturing monteur, en het feit dat hij zo snel (zelfde dag nog) langs kon helpen was top!

Dank voor alle hulp van iedereen.
Fijn dat het nu met behulp van een monteur snel opgelost is.
Reputatie 6
Hi @jeroen733

Als er geen storing code zichtbaar is ben ik inderdaad benieuwd naar hoe je de Toon hebt aangesloten. Dus inderdaad een de boven gevraagde foto. Kan je ook de externe toegang op je Toon open zetten? Dit doe je via Menu > Toon support > Externe toegang klantenservice > "AAN"

Groet Vinny
Reputatie 2
Badge
Externe toegang staat aan. En heb een foto bijgevoegd van de aansluiting van de draad van de thermostaat. Ik heb hier zelf overigens niets aan gedaan.

Heb bij de verbouwing de oude honeywell thermostaat weggehaald en de toon in de plaats gehangen. Gaat daar wat mis misschien?

Dank voor de hulp in ieder geval.

Reputatie 2
Badge
Jawel, die heb ik ook geplaatst.
Reputatie 2
Badge
Was dat inderdaad vergeten te melden, sorry. Maar mijn toon werkt verder op zich prima en de cv ook. Zie geen storingen in het scherm maar blijkbaar komt het signaal van Toon niet goed door bij de cv om aan te slaan.

Heb de externe toegang aan gezet. Kan ik daarin verder nog iets doen?
Het was wel verwarrend na de opmerking van @FireChief, maar ik heb het al door.
Soms kijken we alleen naar de plaatjes😁
Het was wel verwarrend na de opmerking van @FireChief, maar ik heb het al door😁

Oké, geeft niks. ?
Hopelijk plaatst de ts nog een aan aanvullende foto.

Overigens zei jij terecht zet ‘m op K3, maar K1 zou toch ook gewoon moeten werken.....
Vooral omdat in zn openingstekst praat over “weer aansluiten” Daar leid ik uit af dat het al eerder op A/U stond.

Reputatie 2
Badge
Hallo allemaal,

Het gaat wel heel hard met alle reacties. Allereerst dank voor alle input.
Net nog even rondje op de racefiets gedaan en moest nog even eten. Moet ook gebeuren...

De foto van de ketelmodule is inderdaad niet mijn foto. Ik heb een foto bijgevoegd maar weet niet precies of dat veel gaat helpen.

Het is inderdaad een beetje vreemd dat er een telefoondraad in de cv loopt. Ik wist niet wat voor kabel/draad het was maar heb eigenlijk niets geks gedaan met het plaatsen van de ketelmodule.

Misschien heel even wat meer info over de situatie hier thuis. Ik heb een jaren 30 woning waarbij er vroeger een olietank in de tuin zat. Het was daarom handiger om de ketel in de schuur (los van de woning) te hangen dan in huis. We hebben ervoor gekozen om nu met de verbouwing geen nieuwe ketel in huis te plaatsen omdat we verwachten dat we t.z.t. toch van het gas af moeten.

Op de foto van de ketelmodule zien jullie rechts een grijze draad. Dat is de draad die onder de vloer gaat (geen idee hoe die precies loopt, en weer een andere draad komt uit de muur bij de Toon). Het is een beetje raar hoe het allemaal zit, maar goed, ik heb daar niets aan veranderd en met de oude thermostaat werkte alles gewoon. Dus lijkt mij beetje vreemd dat het daar in zit.

Ik ga verder aan de slag met alle tips die ik heb gehad. Maar moet even weer alle reacties terug kijken om op een rijtje te zetten wat ik allemaal moet doen.

Nogmaals dank voor alle hulp!
Reputatie 2
Badge
Ok, ik ga even kijken of ik de K3 kan vinden. Even zien of het schema overeenkomt met de werkelijkheid bij de cv. Daar ga ik mee aan de slag.

De ketelmodule zit niet onder cv dus voor waterlekkage maak ik me geen zorgen.


Probeer dan ik ieder geval de K3 aansluiting, zoals de installatiefoto ook laat zien en @Berny ook adviseerde.

Maar ik blijf zeggen op K1 zou Toon®️ ook moeten werken.
Ik gok nog steeds op een defecte ketelmodule.
Die zit keurig op die rood koperen leiding; loopt die niet recht onder de CV?
Verplaats ‘m anders ivm waterlekkage uit de ketel.
Reputatie 2
Badge
Hmm dan begin ik toch mijn bedenkingen bij de ketelmodule te krijgen...
Reputatie 2
Badge
Die lezen dit morgen weer neem ik aan? Dan laat ik het nu voor wat het is. Morgen weer een dag...

Dank voor de hulp en de snelle reacties! Heel fijn!
Reputatie 5
Badge +1
@jeroen733

Bedankt voor alle aanvullende informatie en de foto uiteraard. Ik zie dat je al veel stappen hebt doorlopen met onze behulpzame forumleden! De ketelmodule vervangen lijkt de oplossing voor dit probleem.

Wil je het me laten weten of je het goed vindt dat ik een ketelmodule opstuur of dat een Eneco monteur deze voor je komt aansluiten?

Groet,
Mitchel
Reputatie 2
Badge
Dag Mitchel,

Dank voor je reactie. Een module opsturen is prima. Als het dan niet lukt kan er altijd nog een monteur langskomen toch?
Zijn daar trouwens kosten aan verbonden?

Groet,
Jeroen
Hoi Jeroen,

Helaas komt die verkeerde montage ketelmodule nog veel voor.
Vroeger was dat de plek die de monteur gebruikte. Tegenwoordig gebeurt dat niet meer. Waterschade kwam te vaak voor.

Fijn dat je probleem nu is opgelost.
Reputatie 7
Badge +2
@jeroen733

Wat mooi om te vernemen dat het probleem met de ketelmodule is verholpen en je nu weer kunt genieten van een warme huiskamer 🤗. Nogmaals onze excuses dat het met de zending niet lekker verliep. Ook wij hebben punten die voor verbetering vatbaar zijn. Dit punt zal ik in ieder geval intern meenemen.

Groet, Urgel
Reputatie 6
Badge +3
Kijk naar het volgende:

Is de ketel ingeplugd?
Staat-ie niet in storing?
Is de waterdruk hoog genoeg?

Als dat allemaal OK is:

Check de koppeling tussen thermostaat en ketel.
Reputatie 2
Badge
Dag Firechief,

Cv staat aan, krijg ook gewoon warm water met douchen dus dat werkt allemaal.

En mbt de koppeling tussen thermostaat en ketel; wat zou ik dan moeten controleren?
Hallo,

Na mijn verhuizing en verbouwing heb ik de Toon weer aan de muur gehangen. Hij lijkt op zich goed te werken, maar het viel me nu op dat de cv niet aan slaat als ik handmatig de temperatuur hoger zet.

Het vlammetje begint wel te branden dus Toon geeft aan dat er 'vraag' is maar de CV slaat dus niet aan.
Ik heb een Itho/Daalderop Combifort 38/80+ cv ketel.

Hebben jullie tips voor mij hoe ik hem aan de praat kan krijgen?

Alvast hartelijk bedankt.

Groet,
Jeroen


Hoi Jeroen,

Kan je een foto plaatsen van het aansluitblok van je CV hoe je de 2 thermostaat draden hebt aangesloten?
Heb je dus geen ketelmodule geplaatst bij je CV?



Zoals je het omschrijft tenminste.
Maar jouw Toon®️ werkt verder wel, dus vergeet je het te melden dus.
Jawel, die heb ik ook geplaatst.

Dat moest wel idd. Las je eerdere tekst even terug.
Ben benieuwd wat de externe toegang oplevert.
Was dat inderdaad vergeten te melden, sorry. Maar mijn toon werkt verder op zich prima en de cv ook. Zie geen storingen in het scherm maar blijkbaar komt het signaal van Toon niet goed door bij de cv om aan te slaan.

Heb de externe toegang aan gezet. Kan ik daarin verder nog iets doen?


Nee, je hoeft verder zelf niets te doen. ?
Zelf gok ik er op dat je ketelmodule defect is en er geen goede communicatie Toon®️ naar CV.
Haal de draden uit die kroonsteen en aansluit hem op de K3 kroonsteen voor Opentherm regeling.
Maak anders een foto van alle aansluitblokken in de ketel.
Reputatie 6
Badge +2
@jeroen733

Bedankt voor de foto's en het open zetten van de toegang. Geen bijzonderheden kunnen vinden in jouw graffieken. Ik wil je adviseren om de aansturing van CV ketel te controleren via menu - instellingen - verwarming - aansturing CV ketel (pijltjes).

Ook een reset van de ketel en Toon via de module bij de CV ketel raad ik aan. Laat even weten of de storing hiermee is opgelost.

Groeten Chantal

Reageer