CV slaat niet aan | Eneco Community
vraag

CV slaat niet aan

Reputatie 2
Badge
Hallo,

Na mijn verhuizing en verbouwing heb ik de Toon weer aan de muur gehangen. Hij lijkt op zich goed te werken, maar het viel me nu op dat de cv niet aan slaat als ik handmatig de temperatuur hoger zet.

Het vlammetje begint wel te branden dus Toon geeft aan dat er 'vraag' is maar de CV slaat dus niet aan.
Ik heb een Itho/Daalderop Combifort 38/80+ cv ketel.

Hebben jullie tips voor mij hoe ik hem aan de praat kan krijgen?

Alvast hartelijk bedankt.

Groet,
Jeroen

38 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Kijk naar het volgende:

Is de ketel ingeplugd?
Staat-ie niet in storing?
Is de waterdruk hoog genoeg?

Als dat allemaal OK is:

Check de koppeling tussen thermostaat en ketel.
Reputatie 2
Badge
Dag Firechief,

Cv staat aan, krijg ook gewoon warm water met douchen dus dat werkt allemaal.

En mbt de koppeling tussen thermostaat en ketel; wat zou ik dan moeten controleren?
Hallo,

Na mijn verhuizing en verbouwing heb ik de Toon weer aan de muur gehangen. Hij lijkt op zich goed te werken, maar het viel me nu op dat de cv niet aan slaat als ik handmatig de temperatuur hoger zet.

Het vlammetje begint wel te branden dus Toon geeft aan dat er 'vraag' is maar de CV slaat dus niet aan.
Ik heb een Itho/Daalderop Combifort 38/80+ cv ketel.

Hebben jullie tips voor mij hoe ik hem aan de praat kan krijgen?

Alvast hartelijk bedankt.

Groet,
Jeroen

Hoi Jeroen,

Kan je een foto plaatsen van het aansluitblok van je CV hoe je de 2 thermostaat draden hebt aangesloten?
Reputatie 6
Hi @jeroen733

Als er geen storing code zichtbaar is ben ik inderdaad benieuwd naar hoe je de Toon hebt aangesloten. Dus inderdaad een de boven gevraagde foto. Kan je ook de externe toegang op je Toon open zetten? Dit doe je via Menu > Toon support > Externe toegang klantenservice > "AAN"

Groet Vinny
Reputatie 2
Badge
Externe toegang staat aan. En heb een foto bijgevoegd van de aansluiting van de draad van de thermostaat. Ik heb hier zelf overigens niets aan gedaan.

Heb bij de verbouwing de oude honeywell thermostaat weggehaald en de toon in de plaats gehangen. Gaat daar wat mis misschien?

Dank voor de hulp in ieder geval.

Heb je dus geen ketelmodule geplaatst bij je CV?

Zoals je het omschrijft tenminste.
Maar jouw Toon®️ werkt verder wel, dus vergeet je het te melden dus.
Reputatie 2
Badge
Jawel, die heb ik ook geplaatst.
Jawel, die heb ik ook geplaatst.

Dat moest wel idd. Las je eerdere tekst even terug.
Ben benieuwd wat de externe toegang oplevert.
Reputatie 2
Badge
Was dat inderdaad vergeten te melden, sorry. Maar mijn toon werkt verder op zich prima en de cv ook. Zie geen storingen in het scherm maar blijkbaar komt het signaal van Toon niet goed door bij de cv om aan te slaan.

Heb de externe toegang aan gezet. Kan ik daarin verder nog iets doen?
Was dat inderdaad vergeten te melden, sorry. Maar mijn toon werkt verder op zich prima en de cv ook. Zie geen storingen in het scherm maar blijkbaar komt het signaal van Toon niet goed door bij de cv om aan te slaan.

Heb de externe toegang aan gezet. Kan ik daarin verder nog iets doen?

Nee, je hoeft verder zelf niets te doen. ?
Zelf gok ik er op dat je ketelmodule defect is en er geen goede communicatie Toon®️ naar CV.
Haal de draden uit die kroonsteen en aansluit hem op de K3 kroonsteen voor Opentherm regeling.
Maak anders een foto van alle aansluitblokken in de ketel.
Reputatie 6
Badge +1
@jeroen733

Bedankt voor de foto's en het open zetten van de toegang. Geen bijzonderheden kunnen vinden in jouw graffieken. Ik wil je adviseren om de aansturing van CV ketel te controleren via menu - instellingen - verwarming - aansturing CV ketel (pijltjes).

Ook een reset van de ketel en Toon via de module bij de CV ketel raad ik aan. Laat even weten of de storing hiermee is opgelost.

Groeten Chantal
Reputatie 6
Badge +2
@jeroen733 Zie ik nou een grijs en rood draadje aangesloten aan de ketel, en een grijs en blauw aan de ketelmodule? Als dat zo is, is het niet zo gek dat-ie het niet doet.
Goed opgemerkt @FireChief. Het lijkt totaal een andere kabel.
In de ketel zit een telefoonkabel en op de ketelmodule een zwarte snoer met 2 aders.😲

Wacht even, de ketelmodule is van @Brandje🤣
Goed opgemerkt @FireChief. Het lijkt totaal een andere kabel.
In de ketel zit een telefoonkabel en op de ketelmodule een zwarte snoer met 2 aders.😲

Hoi Pedro,@Berny

Haal je de foto van de ketelmodule niet erbij die ik geplaatst heb als voorbeeld voor hem??

Hij @jeroen733heeft nog helaas geen meerdere foto’s geplaatst. ?
Het was wel verwarrend na de opmerking van @FireChief, maar ik heb het al door.
Soms kijken we alleen naar de plaatjes😁
Het was wel verwarrend na de opmerking van @FireChief, maar ik heb het al door😁

Oké, geeft niks. ?
Hopelijk plaatst de ts nog een aan aanvullende foto.

Overigens zei jij terecht zet ‘m op K3, maar K1 zou toch ook gewoon moeten werken.....
Vooral omdat in zn openingstekst praat over “weer aansluiten” Daar leid ik uit af dat het al eerder op A/U stond.

Reputatie 2
Badge
Hallo allemaal,

Het gaat wel heel hard met alle reacties. Allereerst dank voor alle input.
Net nog even rondje op de racefiets gedaan en moest nog even eten. Moet ook gebeuren...

De foto van de ketelmodule is inderdaad niet mijn foto. Ik heb een foto bijgevoegd maar weet niet precies of dat veel gaat helpen.

Het is inderdaad een beetje vreemd dat er een telefoondraad in de cv loopt. Ik wist niet wat voor kabel/draad het was maar heb eigenlijk niets geks gedaan met het plaatsen van de ketelmodule.

Misschien heel even wat meer info over de situatie hier thuis. Ik heb een jaren 30 woning waarbij er vroeger een olietank in de tuin zat. Het was daarom handiger om de ketel in de schuur (los van de woning) te hangen dan in huis. We hebben ervoor gekozen om nu met de verbouwing geen nieuwe ketel in huis te plaatsen omdat we verwachten dat we t.z.t. toch van het gas af moeten.

Op de foto van de ketelmodule zien jullie rechts een grijze draad. Dat is de draad die onder de vloer gaat (geen idee hoe die precies loopt, en weer een andere draad komt uit de muur bij de Toon). Het is een beetje raar hoe het allemaal zit, maar goed, ik heb daar niets aan veranderd en met de oude thermostaat werkte alles gewoon. Dus lijkt mij beetje vreemd dat het daar in zit.

Ik ga verder aan de slag met alle tips die ik heb gehad. Maar moet even weer alle reacties terug kijken om op een rijtje te zetten wat ik allemaal moet doen.

Nogmaals dank voor alle hulp!
Probeer dan ik ieder geval de K3 aansluiting, zoals de installatiefoto ook laat zien en @Berny ook adviseerde.

Maar ik blijf zeggen op K1 zou Toon®️ ook moeten werken.
Ik gok nog steeds op een defecte ketelmodule.
Die zit keurig op die rood koperen leiding; loopt die niet recht onder de CV?
Verplaats ‘m anders ivm waterlekkage uit de ketel.
Reputatie 2
Badge
Ok, ik ga even kijken of ik de K3 kan vinden. Even zien of het schema overeenkomt met de werkelijkheid bij de cv. Daar ga ik mee aan de slag.

De ketelmodule zit niet onder cv dus voor waterlekkage maak ik me geen zorgen.

Probeer dan ik ieder geval de K3 aansluiting, zoals de installatiefoto ook laat zien en @Berny ook adviseerde.

Maar ik blijf zeggen op K1 zou Toon®️ ook moeten werken.
Ik gok nog steeds op een defecte ketelmodule.
Die zit keurig op die rood koperen leiding; loopt die niet recht onder de CV?
Verplaats ‘m anders ivm waterlekkage uit de ketel.
Top!??
Suc6!
Reputatie 2
Badge
Nou, nadere inspectie leerde dat de aansluiting al op k3 zat. Die heb ik dus terug gezet naar k1. Cv opnieuw gestart, ketemodule gereset en op de toon bij instellingen de verbinding gecheckt. Helaas zonder succes...

Ik kan nog de draadjes van de ketelmodule naar de cv om kunnen draaien. Zou dat nog uit kunnen maken?
Dat laatste is zinloos!
Reputatie 2
Badge
Hmm dan begin ik toch mijn bedenkingen bij de ketelmodule te krijgen...
Precies! Dat is ook mijn keuze!
Nu de moderator nog overtuigen om een nieuwe toe te zenden.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen