Cv ketel start niet Toon geeft aan van wel | Eneco Community
beantwoord

Cv ketel start niet Toon geeft aan van wel

• 15 september 2018
  • 18 reacties
  • 366 Bekeken

Reputatie 1
Toon geeft aan dat de cv aan staat (vlammetje) terwijl die niet aan staat. Druk is ok, refreshen via instellingen in het Toon menu levert niets op. Cv ketel is een Atag Enigma, geen foutmelding op de display voorts. Iemand een sugesstie? Zou top zijn. Thnx!
icon

Beste antwoord door Mitchelrdam 16 september 2018, 12:14

Heb inderdaad de buitenvoeler even er af gehaald en de ketel sprong volgens mij gelijk aan, radiatoren beginnen nu op temperatuur te komen. Dat lijkt dus gewerkt te hebben! Tot zover iedereen bedankt! ??
Bekijk origineel

18 Reacties

Is Toon®️ soms net geïnstalleerd?
Hoe is Toon®️ aangesloten? Aan/uit
Kan je een foto plaatsen hoe de thermostaat draden op het aansluitblok van je CV zijn aangesloten.

Wat is het bouwjaar van je CV?
Reputatie 1
Heb even enkele foto’s gemaakt, de rechterasmsluitkabel op t blok loopt naar dat witte doosje.
Reputatie 6
Badge +2
Lijkt goed aangesloten te zijn (althans ik kan ik zien of de kabels wel in de juiste kant van de witte keteladapter van toon zit aangesloten, maar de tekst staat bij de juiste aansluiting dus ik neem aan dat je dat zelf hebt gechecked).

Kan je eens proberen de aansluiting op je ketel met elkaar te verbinden (wel even de ketelmodule van de toon er afhalen)? Dan moet de ketel aanspringen. Het enige wat de toon (in aan/uit stand) doet is namelijk gewoon een sluiting maken tussen die twee draden.
Reputatie 1
Ja Toon is net geinstaleerd. De vraag over de wijze van installatie begrijp ik echter niet. Ik heb m momenteel wel op een weekprogramma staan.
Zie ik het goed, heb je een buitenvoeler aangesloten op je CV?

Klopt het dat deze CV al aardig wat jaartjes heeft gewerkt. Ik vroeg daarom al eerder naar het bouwjaar.
Reputatie 1
Bedoel je de draden uit dat witte doosje met elkaar verbinden? Wat bedoel je met de ketelmodule van de Toon er af halen?
Reputatie 1
Bouwjaar is 2000, zie eerste foto, van n buitenvoeler heb ik geen idee, woon hier net drie weken, ben daar in ieder geval niets over tegengekomen.
Reputatie 1
Even goed gekeken, volgens mij inderdaad n buitenvoeler aangesloten, loopt n draad van de aansluiting door naar boven door t onluchtingsrooster
Reputatie 1
Bij t inschakelenvan Toon (ic hogere temperatuur vragen dan vermeld op de thermostaat zodat dat waakvlammetje symbool oplicht) hoor ik wel n tik in dat witte kastje.
Even goed gekeken, volgens mij inderdaad n buitenvoeler aangesloten, loopt n draad van de aansluiting door naar boven door t onluchtingsrooster

Dat vermoedde ik.
Toon®️ kan niet goed samen werken met een buitenvoeler.

Dus verwijder even die aansluiting en kijk hoe Toon dan werkt/reageert.
Bouwjaar is 2000, zie eerste foto, van n buitenvoeler heb ik geen idee, woon hier net drie weken, ben daar in ieder geval niets over tegengekomen.

Je hebt helemaal gelijk!☺️
Ik had de sticker niet tot beneden toe gelezen?
Bij t inschakelenvan Toon (ic hogere temperatuur vragen dan vermeld op de thermostaat zodat dat waakvlammetje symbool oplicht) hoor ik wel n tik in dat witte kastje.

Dat is de normale situatie; Toon®️ communiceert via die ketelmodule met je CV; je hoort dan het relaistje omklappen wat zorgt voor aansturing CV.
Reputatie 1
Heb inderdaad de buitenvoeler even er af gehaald en de ketel sprong volgens mij gelijk aan, radiatoren beginnen nu op temperatuur te komen. Dat lijkt dus gewerkt te hebben! Tot zover iedereen bedankt! ??

Top Mitchel!??
Graag gedaan!
Zo zie je maar weer waarom ik altijd vraag om een paar foto’s van het aansluitblok te plaatsen. ?
Veel plezier met je Toon®️.
Reputatie 1
Waar sluit ik nu alleen die buitenvoeler op aan? ?
Waar sluit ik nu alleen die buitenvoeler op aan? ?

Dat is een hele goeie Michel.

Dat schreef ik in het eerder berichtje.
Niet meer aansluiten dus; deze combinatie werkt niet met Toon®️.

Maar ook zonder zal Toon®️ prima op de temperatuur acteren.
In de nacht bv weet/leert hij in de winter om te gaan naar de mate van terugloop omgevingstemperatuur Toon®️.

Je zal zien dat je CV met Toon®️ dus best zonder buitenvoeler kan.

Indien mogelijk stel je de CV watertemperatuur af op rond de 60 grd.
Met onze zachte winters en een redelijk geïsoleerd woning moet dat kunnen.
Reputatie 1
Ja helemaal top, zie het nut boven handmatige & binnen thermostaat bediening niet in. Zie dat het zelfs in veel gevallen wordt afgeraden. Thnx again! ??
Ja helemaal top, zie het nut boven handmatige & binnen thermostaat bediening niet in. Zie dat het zelfs in veel gevallen wordt afgeraden. Thnx again! ??

Graag gedaan!
Het komende stookseizoen zal je zien dat met Toon®️ het best wel voed komt.

Reageer