CV blijft verwarmen | Eneco Community
vraag

CV blijft verwarmen

• Doet lekker mee (level 6)
  • 4 reacties
ik heb gisteren toon geïnstalleerd, het probleem is zodra de toon aangaat blijft de ketel verwarmen ook al staat de temperatuur op laagste stand. Wat kan de oorzaak hiervan zijn?

ik heb een AWB ThermoElegance 4 A en de ketel module is aangesloten op BUS + en - . (zie foto)

mvg,
Karuna

15 Reacties

Lees dit topic eens door!
Voor zo ver ik weet heb je een module nodig.

https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-en-opmerkingen-over-toon-110/awb-thermoelegance-4-opentherm-7548
Volgens mij heb ik wel een module, want zodra ik toon aanzet zie ik bij de menu verwarming opentherm "aan" en zoals in de handleiding van opentherm module beschreven is de 24V aansluiting doorverbonden ( zie mijn foto).
Reputatie 6
Badge
@Karuna

Welkom op het Eneco forum. Allereerst gefeliciteerd met Toon 😀. Minder leuk is het blijven doorbranden van je cv-ketel wanneer dit niet nodig blijkt te zijn. Zelf ben ik benieuwd of Toon echt een OpenTherm aansturing herkent of dat de aansturing nog wel via Aan/Uit verloopt. Wil je hiervoor de externe toegang tot je Toon aanzetten via Menu > Toon Support? Ik kijk het dan voor je na.

Groet, Urgel
Urgel wrote:

@Karuna

Welkom op het Eneco forum. Allereerst gefeliciteerd met Toon 😀. Minder leuk is het blijven doorbranden van je cv-ketel wanneer dit niet nodig blijkt te zijn. Zelf ben ik benieuwd of Toon echt een OpenTherm aansturing herkent of dat de aansturing nog wel via Aan/Uit verloopt. Wil je hiervoor de externe toegang tot je Toon aanzetten via Menu > Toon Support? Ik kijk het dan voor je na.

Groet, Urgel

ik heb Toon losgekoppeld, omdat het behoorlijk warm werd in huis😅. Ik kan het vanavond rond 19:00 uur aanzetten. Is het mogelijk om dan een controle uit te voeren?
Reputatie 6
Badge
@Karuna

Begrijpelijk 😅 . Een sauna kan op zijn tijd lekker zijn, maar dan wel uit vrije keuze. Laat het ons vanavond even weten als je Toon hebt aangesloten, dan kijken we met je mee.

Groet, Urgel
@Urgel de Toon staat nu aan, kunnen jullie iets zien?
Reputatie 3
Badge
@K. Veerakathi

Bedankt voor het aanzetten van de externe toegang. Voordat ik met je kan meekijken in je Toon moet je eerst een fabrieksherstel uitvoeren 😊. Klopt het dat je geen abonnement op Toon hebt?

Groet, Emel
Klopt, ik heb geen abonement
Volgens de handleiding moet je op de klemmen van connector X32 een Opentherm kamerthermostaat aansluiten. Niet waar je hem nou hebt aangesloten.
Kijk op bladzijde 20.
Hoi Pedro,

Volgens mij heeft de ts ook mijn eerdere link niet geheel doorgelezen.....
Daar stond toch een duidelijke foto.

Maar eerst zal de ontkoppeling van zn Toon®️ geregeld moeten worden, want ik begrijp inmiddels dat het een 2e hands Toon®️ is.
@Berny

nu ik nader inzie, heb ik waarschijnlijke geen opentherm module. Want ik zie namelijk helemaal geen x32 op het printplaat en ook op Toon is het rondje naar recht geschoven "aan/uit". Dus eerst maar een module aanschaffen.

@Brandje

hoe kan ik ontkoppeling regelen? via de klantenservice?

er zijn blijkbaar twee soorten modules, hoe kan ik achterhalen welke voor mij geschikt is?

AWB OPENTHERM MODULE 0020036768

of
AWB OPENTHERM MODULE EBUS 0020092426
De ontkoppeling van de oude Toon eigenaar kan een moderator voor je regelen.
Reputatie 7
Badge +6
[h4]@Karuna [/h4]

Dat kunnen wij inderdaad voor je regelen, daarvoor hebben we je display id nodig, deze kun je sturen via een privébericht. Heb je al een abonnement aangevraagd via onze site? Want het is pas zinvol om los te koppelen, zodra je Toon aan je eigen gegevens kan koppelen.
Allen bedankt voor jullie ondersteuning!

Na installatie van AWB OPENTHERM MODULE EBUS 0020092426 , werkt toon zoals het hoort.
De CV wordt nu aangestuurd door Toon en Ik krijg alle waardes netjes binnen.😀

Is het ook mogelijk om de software te updaten zonder abonnement?
Reputatie 7
Badge +6
@Karuna

Hartstikke goed om te horen dat Toon nu werkt zoals het hoort. Ook zonder abonnement kun je updates binnenhalen. Wel is het zo dat je Toon geactiveerd moet zijn.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen